וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גזענות בגן הילדים: הורים חסמו את כניסתן של סייעות ערביות למעון בחולון

עודכן לאחרונה: 13.9.2022 / 16:53

העובדות, ממזרח ירושלים, נדרשו בידי הורים בגן להציג תעודת זהות - והם אף הזמינו את השיטור העירוני לסייע. לדברי אחת האמהות, הנשים לא עברו בידוק ביטחוני ולא קיבלו הכשרה ראויה - ולכן לא יכולות לשאת בתפקיד. בעקבות המקרה המעון לא ייפתח מחר

ההורים מחוץ לגן. מתוך פורום חולון בפייסבוק, אתר רשמי
"הן הסתודדו בשירותים וצחקו כל היום". ההורים מחוץ לגן, היום/אתר רשמי, מתוך פורום חולון בפייסבוק

הורים חסמו הבוקר (שלישי) את כניסתן של סייעות ערביות למעון לפעוטות בחולון ודורשים שיפוטרו. כשהעובדות הגיעו הבוקר ממזרח ירושלים ההורים דרשו שיראו תעודת זהות ומחו על כך שלא עברו בדיקה ביטחונית, ואף הזמינו את השיטור העירוני לסייע. לאחר מכן העובדות הודיעו שלא יחזרו למעון. לדברי יו"ר נעמת חגית פאר, הצוות החינוכי במעון נאלץ ללחוץ על לחצן המצוקה בשל תחושת האיום.

לדברי אחת האמהות ששוחחה עם וואלה, "אתמול הביאו לגן ארבע מטפלות ממזרח ירושלים, לא דוברות עברית ולא עשו להן שום בדיקות ביטחוניות. הן לא עברו הסמכה לטיפול או הערכה סוציאלית, ולא עדכנו את ההורים ומנהלת הגן". מנעמ"ת, שמפעילה את המעון, נמסר כי הן מקבלות הכשרה תוך כדי התפקיד כשאר העובדות וכי יש עובדות אחרות שלא דוברות עברית, כמו עובדות מאוקראינה.

גננת וסייעת במעון בחולון נעצרו בחשד להתעללות בפעוטות 16.06.22. ללא, מערכת וואלה
גן ילדים, אילוסטרציה/מערכת וואלה, ללא

"נודע לנו כבדרך אגב שהן בילו יום שלם עם ילדינו בכל כיתות הגן", הוסיפה האם. "הן הסתודדו בשירותים במהלך היום וצחקו כל היום על כל מה שהמטפלות הוותיקות אמרו להן לעשות. הבוקר הגענו לגן קבוצת הורים גדולה במטרה לפתור את הנושא מול מפקחת המעון. נתקלנו באטימות מוחלטת, חוסר הבנה, הכלה ואמפטיה כלפיה הורים והילדים. היא מקבלת אותן למעון למרות התנגדותנו המוחלטת. נכון לעכשיו לא אפשרנו להן כניסה למעון. זה לא מרתיע את המפקחת ואנו ההורים לא עוזבים את כניסת הגן מפחד שיחזירו אותן ברגע שנלך".

יו"ר נעמ"ת חגית פאר החליטה בעקבות המקרה כי המעון לא ייפתח מחר במחאה על גילויי הגזענות, ובמקביל כיתת התינוקות תיסגר החל מיום חמישי הקרוב. "מעונות היום הם מוסדות חינוך הפועלים מתוך ערכים של סובלנות וכבוד האדם", מסרה. "לא נאפשר לרוחות רעות של שנאה ופילוג להכניס רגל בפתח המעון. אנו אחראיות לביטחון העובדות שלנו, נשות החינוך המסורות. אני לא מתכוונת לאפשר מציאות שבה עובדות חוששות להגיע למקום עבודתן וסופגות מתקפות שמדיפות ריח רע וחריף של גזענות ולא נאפשר חשיפת הילדים הרכים למסרים של שנאה. המסר שנעמת מעבירה היום הוא חד וברור - אפס סובלנות כלפי גזענות. לא אצלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully