וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בארה"ב מציינים 21 שנה לאסון התאומים: "הפצעים עדיין טריים"

עודכן לאחרונה: 11.9.2022 / 18:14

הנשיא ביידן יישא נאום בפנטגון לפתיחת יום הזיכרון להרוגי מתקפת הטרור הגדולה ביותר על אדמת ארה"ב. אחות אחת ההרוגות קראה את שמותיהם ב"גראונד זירו". "עברו 21 שנים, אבל בשבילנו נראה שזה היה אתמול"

בווידאו: טקס הזיכרון לציון 20 שנה לאסון התאומים/צילום: רויטרס

בארצות הברית מציינים היום (ראשון) 21 שנים לאסון התאומים, פיגוע הטרור הגדול ביותר שבוצע על אדמת ארצות הברית. ב-11 בספטמבר 2001, שני מטוסים שנחטפו על ידי מחבלים של ארגון אל-קעאידה נכנסו בבנייני התאומים בניו יורק והרגו 2,977 בני אדם. הנשיא האמריקני, ג'ו ביידן, הגיע לפנטגון, ונשא נאום לפתיחת יום הזיכרון.

במקביל, סגנית הנשיא, קמלה האריס, נפגשה עם משפחות ההרוגים במקום שבו עמדו בעבר המגדלים, וכעת יש שם אנדרטה עם שמותיהם. אשתו של ביידן, ג'יל, גם צפויה לשאת דברים בטקס שייערך בשנקסיוויל שבפנסילבניה, לצד אחותה, בוני ג'ייקובס, שעובדת כדיילת בחברת תעופה אמריקנית. על אף שעברו יותר משני עשורים, המתקפה עדיין נחשבת הנקודה שבה שונתה מדיניות הביטחון של ארצות הברית, והתחילה את "המלחמה בטרור" האמריקנית ברחבי העולם.

זירת אסון מגדלי התאומים במנהטן, ניו יורק – 2001. AP
אסון התאומים. 11 בספטמבר 2001/AP

בוניטה מנטיס, שאיבדה את אחותה באסון, קראה השנה את שמות ההרוגים בטקס הזיכרון ב"גראונד זירו". "עברו 21 שנים, אבל בשבילנו זה נראה כמו אתמול, הפצעים עדיין טריים", אמרה. "לא משנה כמה שנים עברו, אף אחד לא יכול להבין מה קרה באותו היום. "כל שנה מחדש אני נזכר במה איבדתי ולא אוכל להחזיר", אמר סקו סיבי, שבמסעדתו נהרגו יותר מ-70 בני אדם במתקפת הטרור. באותו השבוע הוא החליף משמרות עם טבח אחר, וכך חייו ניצלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully