וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר פלסטיני לוואלה!: "ישראל מחלישה את הרשות הפלסטינית ואחר כך מתלוננת"

עודכן לאחרונה: 8.9.2022 / 15:04

חוסיין אל-שייח', הדמות השנייה בחשיבותה ברשות הפלסטינית, דוחה את הביקורת שהשמיע הרמטכ"ל אביב כוכבי על מנגנוני הביטחון הפלסטיניים. "אנחנו אומרים לישראלים כבר שנה שהפעולות שלהם מובילות להסלמה. עכשיו הם אומרים שהם רוצה לחזק את הרשות. זו בדיחה"

הרמטכ"ל אביב כוכבי/דוצ

בכיר אש"ף והרשות הפלסטינית חוסיין אל-שייח' דוחה את הביקורת שהשמיעו הרמטכ"ל אביב כוכבי ושר הביטחון בני גנץ על מנגנוני הביטחון הפלסטינים. בשיחה עם וואלה! טען כי ישראל היא זו שמחלישה את הרשות הפלסטינית. "ישראל חונקת אותנו כלכלית ואחר כך מתלוננת", הוא אמר.

חוסיין א שייח. מתוך טוויטר, אתר רשמי
אל-שייח'. מבכירי הרשות/אתר רשמי, מתוך טוויטר

למה זה חשוב

  • בישראל גובר החשש מהיחלשות הרשות הפלסטינית ואובדן השליטה שלה בערים כמו חברון, שכם וג'נין. בכירים ישראלים טוענים כי אובדן השליטה של הרשות הוא שגורם להתגברות הטרור נגד ישראל בחודשים האחרונים.
  • אל-שייח' נחשב כיום לדמות השנייה בכוחה וחשיבותה אחרי הנשיא הפלסטיני מחמוד עבאס. הוא משמש כשר לעניינים אזרחיים, כמזכיר הוועד הפועל של אש"ף וכאחראי על המגעים עם ישראל ועם הממשל האמריקני.

עוד בוואלה!

לבקשת ארה"ב: לשכת גנץ דחתה דיון על תוכנית הבנייה הרגישה E1 בגדה המערבית

לכתבה המלאה
גנץ בהצהרה מסכמת למבצע "עלות השחר" 8 באוגוסט 2022. אלעד מלכה, משרד הביטחון
"לא רק לדבר נגד טרור אלא לפעול מולו". גנץ/משרד הביטחון, אלעד מלכה

תזכורת

  • הרמטכ"ל אביב כוכבי אמר בתחילת השבוע כי התגברות הטרור בגדה המערבית נובע מ"אוזלת היד" של מנגנוני הביטחון הפלסטינים. "חוסר המשילות של המנגנונים באזורים מסוימים ביהודה ושומרון מהווה קרקע פורייה לצמיחת הטרור", אמר כוכבי.
  • שר הביטחון בני גנץ אמר אתמול (רביעי) כי ישראל דורשת מהרשות הפלסטינית "לא רק לדבר נגד טרור אלא לפעול מולו".

מה הם אומרים

  • "זה לא נכון שמנגנוני הביטחון הפלסטינים חלשים. הישראלים חושבים שצה"ל יפעל בערים הפלסטיניות בלילה ומנגנוני הביטחון שלנו יפעלו ביום? אנחנו לא יכולים לתפקד כשהצבא הישראלי נכנס לערים שלנו כל יום, עוצר אנשים והורג אנשים. מה מצפים שיקרה?", אמר אל-שייח'.
  • הבכיר הפלסטיני ציין כי ישראל טוענת שהיא רוצה לחזק את הרשות הפלסטינית אבל עושה את ההיפך. הוא הוסיף כי הרשות הפלסטינית הציעה לישראל לבצע עצירה הדדית של הצעדים החד צדדיים כמו כניסות לערים למשך ארבע או חמישה חודשים כדי לשפר את האווירה, אבל ישראל סירבה.
  • "ישראל היא זו שמחלישה את הרשות הפלסטינית ע"י כך שהיא חונקת אותה כלכלית ואחר כך באה בטענות שכוחות הביטחון הפלסטינים חלשים. אנחנו אומרים לישראלים במשך כל השנה האחרונה שהפעולות שלהם מחלישות את הרשות הפלסטינית ומובילות להסלמה. ועכשיו ישראל אומרת שהיא רוצה לחזק את הרשות הפלסטינית. זו בדיחה. ", אמר אל-שייח'.
הרמטכ"ל אביב כוכבי בשטח, סיכום מבצע עלות השחר 09 באוגוסט 2022. דובר צה"ל, אתר רשמי
התגברות הטרור בגדה המערבית נובע מ"אוזלת היד" של מנגנוני הביטחון הפלסטינים. כוכבי/אתר רשמי, דובר צה"ל

התמונה הגדולה

  • ברברה ליף, הדיפלומטית הבכירה ביותר לנושא המזרח התיכון במשרד החוץ האמריקני, ביקרה ברמאללה בשבוע שעבר על רקע החשש בוושינגטון מהתלקחות אלימה בגדה המערבית. לדברי בכירים ישראלים ופלסטינים ליף קיימה שיחות קשות עם אל-שייח' ועם ראש המודיעין הפלסטיני מאג'ד פרג', אך באופן חריג לא נפגשה עם הנשיא הפלסטיני מחמוד עבאס.
  • ממשל ביידן מעוניין שהפלסטינים יחזרו בהם מכוונתם לקדם החלטה במועצת הביטחון על קבלתה של פלסטין כמדינה חברה באו"ם וסבורים שהדבר יוביל לעימות מדיני שרק יחריף את המצב הגרוע ממילא ויהפוך את מניעת ההסלמה בשטח לקשה עוד יותר.
  • ההנהגה הפלסטינית מצידה אינה מתוסכלת רק מישראל אלא גם מהמדיניות של ממשל ביידן. הנשיא הפלסטיני עבאס התאכזב מאוד מכך שביקורו של הנשיא ביידן באזור הסתיים ללא כל תוצאות מדיניות עבור הפלסטינים.

במוקד החדשות

  • במהלך הפגישה עם הבכירים הפלסטינים הדגישה ליף כי ארה"ב מתנגדת למהלך שהם מתכננים באו"ם. אל-שייח' ציין כי הדגיש בפני הבכירה האמריקנית כי לאור המבוי הסתום בתהליך השלום, קבלתה של פלסטין כמדינה חברה מלאה באו"ם, היא הדרך היחידה לשמור על פתרון שתי המדינות.
  • ליף אמרה לאל-שייח' כי במקום להתעסק במהלכים חסרי תוחלת באו"ם, על הרשות הפלסטינית להתמקד בהשתלטות מחדש על הנעשה בשכם ובג'נין. אל-שייח' אמר כי הוא וראש המודיעין פרג' אמרו לדיפלומטית האמריקנית שארה"ב צריכה ללחוץ על ישראל להפסיק את הצעדים החד צדדיים ואת הפשיטות אל תוך הערים הפלסטינים.
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן מוסר הצהרה אחרי חיסול מנהיג אל-קאעדה, 1 באוגוסט 2022. רויטרס
מעוניין שהפלסטינים יחזרו בהם מכוונתם לקדם את קבלת פלסטין כחברה באו"ם. ביידן/רויטרס

מאחורי הקלעים

  • אל-שייח' אישר כי ליף ביקשה פגישה עם הנשיא הפלסטיני, אבל טען כי הפגישה לא התקיימה בגלל לוח הזמנים העמוס של עבאס. "אני התנצלתי בפני ליף ואמרתי לה שזה לא היה מכוון נגדה והיא הבינה", הוא ציין.
  • מנגד, בכירים ישראלים טוענים כי לוח הזמנים היה רק תירוץ וכי הנשיא הפלסטיני החליט לא לפגוש את הבכירה האמריקנית לאור אכזבתו מכך לא הביאה עמה שום בשורה חדשה לגבי מדיניות ארה"ב בנושא הפלסטיני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully