וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבקשת ארה"ב: לשכת גנץ דחתה דיון על תוכנית הבנייה הרגישה E1 בגדה המערבית

עודכן לאחרונה: 8.9.2022 / 11:04

הדיון על תוכנית הבנייה בשטח E1 שבין מעלה אדומים לירושלים היה צפוי להתקיים בשבוע הבא במנהל האזרחי, ולפי שעה לא נקבע לו מועד חלופי. השטח נחשב לרגיש ביותר מבחינה מדינית, ובאירופה וארה"ב חוששים שבנייה בו תמנע הקמת מדינה פלסטינית בעלת רצף טריטוריאלי

בווידאו: הנשיא ביידן מבקר בתצוגת צה"ל במתחם נתב"ג/צילום: קונטקט

בעקבות בקשה אמריקנית, דחתה לשכת שר הביטחון את הדיון שהיה אמור להתקיים בתחילת השבוע הבא בוועדת התכנון של המנהל האזרחי בנושא תוכנית הבניה בשטח E1 שבין התנחלות מעלה אדומים לבין ירושלים, כך אמרו לוואלה! פקידים ישראלים בכירים. הדיון נדחה מבלי לקבוע מועד חלופי.

שטח E1. דוברות משטרת ישראל
שטח E1 בין ירושלים למעלה אדומים/דוברות משטרת ישראל

למה זה חשוב

שטח E1 נחשב לאחד האזורים הרגישים ביותר בגדה המערבית מבחינה מדינית ובינלאומית. כבר למעלה משני עשורים מופעל על ישראל לחץ אמריקני ואירופי לא לקדם את תכנית הבנייה באזור הזה.

החשש האמריקני והאירופי הוא שבניה בשטח E1 תחבר בין מעלה אדומים לבין ירושלים ותיצור רצף אורבני ישראלי שיחתוך את הגדה המערבית לחצי וימנע הקמת מדינה פלסטינית בעלת רצף טריטוריאלי.

עוד בוואלה!

איזנקוט: "האנשים שרוצים להתיישב בכל מקום מובילים לאסון"

לכתבה המלאה
ביידן, גנץ. אתר רשמי, פלאש 90
ביידן וגנץ בביקור הנשיא בישראל, ביולי/פלאש 90, אתר רשמי

במוקד החדשות

זו הפעם השלישית שהדיון נדחה בשנה האחרונה על רקע לחץ אמריקני. פקיד ישראלי בכיר ציין כי מניעת קידום תכנית הבניה E1 נמצאת בעדיפות גבוהה עבור ממשל ביידן.

השגריר האמריקני טום ניידס עוקב מקרוב אחרי הנושא ומפעיל לחץ על לשכת שר הביטחון ולשכת ראש הממשלה בכל פעם שהסוגייה עולה מחדש לשולחן הדיונים.

טום ניידס. AP
עוקב מקרוב. ניידס/AP

בין השורות

הדיון שהיה אמור להתקיים במנהל האזרחי הוא טכני בעיקרו וממוקד בשמיעת התנגדויות מהציבור לגבי תכנית הבניה. עם זאת, כאשר הדיון בהתנגדויות מסתיים קידום התוכנית הופך להיות קל יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully