וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרת הבריאות החדשה של בריטניה: "לא כדאי לעשן סיגרים בפומבי"

עודכן לאחרונה: 8.9.2022 / 12:32

בעקבות תמונה שפורסמה ב-2015, תרזה קופי בת ה-50 נשאלה בתקשורת לגבי משקלה וההרגל שלה לעשן סיגרים. התשובה שלה: "אני מודעת לעובדה שאיני מודל לחיקוי". הקתולית האדוקה גם מתנגדת להפלות ואינה פעילה ברשתות חברתיות

ראש ממשלת בריטניה החדשה ליז טראס מיהרה למנות קבינט שעות ספורות לאחר שנכנסה לתפקיד. ביום שלישי מינתה טראס את תרזה קופי, ידידתה הקרובה, לשרת הבריאות וסגנית ראש הממשלה - מינוי היסטורי משום שקופי היא האישה הראשונה בתפקיד סגן ראש הממשלה בבריטניה. אך המינוי החדש כבר סופג ביקורת בתקשורת הבריטית, בשל השקפותיה, אמונתה והרגליה הלא בריאים של קופי.

קופי, חברת פרלמנט מאז 2010, נולדה בלנקשייר אך עברה לליברפול בגיל שש. הוריה היו מורים. אחותה קלייר, שעובדת כמזכירה במשרד הפרלמנטרי של קופי מאז 2015, היא שעודדה את תרזה לגלות מעורבות במפלגה השמרנית.

קופי למדה בשני בתי ספר פרטיים ולאחר מכן באוניברסיטת אוקספורד. היא קיבלה תואר דוקטור בכימיה בקולג' לונדון יוניברסיטי. עם זאת, קופי, שאמרה בראיון ל-BBC אתמול (רביעי) כי נבחרה לתפקיד שרת הבריאות בשל "הקפדתה על הפרטים", נאלצה לעזוב את קולג' סמרוויל באוניברסיטת אוקספורד משום שנכשלה במבחנים בכימיה. קופי למדה במוסד ב-1989-1991, כפי שעשתה עשרות שנים לפניה ראש הממשלה מרגרט תאצ'ר. בשונה מתאצ'ר, היא "התבקשה לעזוב ב-9 במרץ 1991 בשל הישגים אקדמאיים לא מספקים".

עמית מאוקספורד אמר ל"גרדיאן", כי "זה לא סוד בקרב מכריה שהיא נאלצה לעזוב, משום שהיתה המעורבת ביותר מדי פעילויות פנאי. היא נהגה לחתור, וכמובן היתה מעורבת בפוליטיקה השמרנית באוניברסיטה, אך אנשים קצת מוטרדים בשל העובדה שדווקא היא, על אף היותה נחמדה ביותר, מצאה את עצמה בממשלה - על פני כמה מהאנשים המבריקים באמת מאותה תקופה".

תרזה קופי, שרת הבריאות של בריטניה. טוויטר, אתר רשמי
סיגרים וויסקי. תרזה קופי/אתר רשמי, טוויטר

ב2018, חברת הפרלמנט קופי סבלה מדלקת אוזניים "שבתוך ימים ספורים" הובילה לאשפוזה בשל דלקת קרום המוח. "הייתי קרובה מאוד למוות ובשירות הבריאות הלאומי לא ידעו מה הבעיה. זה היה מדהים". קופי היתה מאושפזת כחודש ונאלצה ללמוד מחדש מיומנויות בסיסיות, כולל מלים שונות. קופי החלימה וב-2019, בוריס ג'ונסון שנבחר לראש הממשלה, העניק לה את תפקיד שרת העבודה והפנסיה. בכהונה הקצרה הזאת היא הספיקה להצביע נגד הגדלת ההטבות בצמוד לאינפלציה גם בעבור בעלי מחלות כרוניות ובעלי מוגבלויות.

קופי ספגה ביקורת גם על השקפותיה לגבי הפלות. בתור קתולית אדוקה היא הצביעה בין השאר נגד גישה אוניברסלית לגלולות הפלה. עם זאת, קופי צייצה כי העדיפות הראשונה במעלה שלה היא "המטופלים, האמבולנסים, רופאים, רופאי שיניים וטיפול בתורים הארוכים", אך הוסיפה כי "כמובן שהייתי מעדיפה שאנשים לא יבצעו הפלות. עם זאת, איני מתכוונת לגנות אנשים שבוחרים לעשות זאת". יש גם החוששים כי אמונתה הדתית גם עלולה להשפיע על השקפתה בנוגע לנישואים חד מיניים.

עוד בוואלה!

בריטניה: ליז טראס מינתה קבינט של נאמנים

לכתבה המלאה
ראש ממשלת בריטניה הנכנסת, ליז טראס במהלך פגישתה עם המלכה אליזבת 6 בספטמבר 20222. רויטרס
ראש ממשלת בריטניה מקבלת את ברכת המלכה. ליז טראס/רויטרס

קופי בת ה-50 גם נשאלה בתקשורת לגבי משקלה וההרגל שלה לעשן סיגרים. היא אמרה בראיון ל-LBV, כי "אני מודעת לעובדה שאיני מודל לחיקוי". היא גם התנצלה לגבי העובדה שבמהלך הראיון צילצל הטלפון שלה - כשהרינגטון של השיר 'Still Dre' של הראפר ד"ר דרה.

וכשקופי אינה מטפלת בסוגיות בריאות, אפשר למצוא אותה במשחקי כדורגל של קבוצת ליברפול ובבר קריוקי. קופי גם מפורסמת בשל מסיבות קריוקי שהיא עורכת בימי הולדת.

קופי העירה על תמונה שלה שבה היא נראית מחזיקה כוסית משקה וסיגר במסיבת קיץ של העיתון "ספקטייטור" ב-2015. "התמונה קיימת, ישתמשו בה לנצח, אין מה לעשות בנידון. למדתי כמה לקחים - נסי לא לעשן סיגרים בפומבי". קופי גם למדה לקח חשוב בנוגע לרשתות חברתיות ואמרה בראיון כי היא "עסוקה מדי מכדי להסתכל ברשתות חברתיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully