וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: ליז טראס מינתה קבינט של נאמנים

עודכן לאחרונה: 7.9.2022 / 12:27

טראס התעלמה מהקריאות למנות קבינט אחדות על מנת לאחד את המפלגה השמרנית ופיטרה את כל הבכירים שתמכו ביריבה בפריימריז, שר האוצר לשעבר רישי סונאק

בווידאו: ליז טראס מונתה לתפקידה כראש ממשלת בריטניה/צילום: רויטרס

ראש ממשלת בריטניה החדשה ליז טראס נכנסה אתמול (שלישי) למשכן הרשמי בדאונינג 10 ובתוך רגעים החלה במשימה של הרכבת קבינט חדש. היא התעלמה מהקריאות למנות קבינט אחדות על מנת לאחד את המפלגה השמרנית, ופיטרה את כל הבכירים שתמכו ביריבה רישי סונאק, כולל דומיניק ראב, גרנט שפס, סטיב ברקלי וג'ורג' יוסטיס. סונאק שלל בעצמו את האפשרות שיכהן בממשלה החדשה. חלק מהשרים בממשלה הקודמת התפטרו אתמול, ובהן שרת הפנים פריטי פאטל.

במקומם, מינתה טראס את הנאמנים לה, כולל בן וואלאס, שימשיך לכהן בתפקיד שר ההגנה; ברנדון לואיס מונה לשר המשפטים; קוואזי קווארטנג מונה לשר האוצר; ג'יימס קלברלי לשר החוץ; וסואלה ברברמן לשרת הפנים. שרת התרבות נאדין דוריס התפטרה מתפקידה ובמקומה מונתה מישל דונלאן. אן מארי טרבליאן מונתה לשרת התחבורה וראניל ג'יאוורדנה מונה לשר הסביבה. אחת מחברותיה הטובות ביותר של טראס, תרזה קופי, מונתה לשרת הבריאות וסגנית ראש הממשלה. הקבינט החדש צפוי להתכנס היום.

ראש ממשלת בריטניה הנכנסת, ליז טראס במהלך פגישתה עם המלכה אליזבת 6 בספטמבר 20222. רויטרס
המלכה אליזבת ממנה את ליז טראס לראשות הממשלה/רויטרס
ג'יימס קלברלי, שר החוץ הבריטי. רויטרס
שר החוץ. ג'יימס קלברלי/רויטרס

הדוברת של טראס אמרה בתגובה כי השינויים "יאחדו" את המפלגה השמרנית. היא ציינה את התפקידים הבכירים שקיבלו חמישה מיריביה בפריימריז בקבינט החדש: סואלה ברברמן, טום טוגנדהאט שמונה לשר הביטחון, קמי באדנוך שמונתה לשרת המסחר, פני מורדאנט שמנהיגת בית הנבחרים, ונדהים זהווי שמונה לשר האוצר של דוכסות לנקסטר.

חברי פרלמנט שמרנים ופעילים ירוקים מודאגים כעת משר העסקים החדש ג'ייקוב ריס-מוג, שמתח ביקורת בעבר על "אלרמיזם אקלימי" (זריעת בהלה מוגזמת כתגובה לשינוי האקלים). ריס-מוג אחראי כעת על ישירות על סוגיית שינוי האקלים והאנרגיה. אלוק שארמה מונה ליו"ר Cop26, כנס שינוי האקלים של האו"ם.

קוואזי קווארטנג, שר האוצר הבריטי. רויטרס
שר האוצר החדש. קוואזי קווארטנג/רויטרס
בווידאו: ההכרזה על ליז טראס כראשת ממשלת בריטניה/צילום: רויטרס
תרזה קופי, סגנית ראש ממשלת בריטניה. רויטרס
סגנית ראש הממשלה. תרזה קופי/רויטרס

המשימה של כעת היא לזכות בתמיכה של חברי הפרלמנט השמרניים, שעליהם היא צריכה להסתמך כדי להעביר את חבילת האנרגיה שלה בבית התחתון. אתמול היא אמרה לחברי פרלמנט, עוזרים וכתבים כי "אסור לנו להירתע מהאתגרים שעומדים בפנינו, קשה ככל שתהיה הסערה. אני יודעת שהעם הבריטי הוא חזק יותר.

"המדינה שלנו נבנתה על ידי אנשים שיכולים לבצע את המשימה. יש לנו עתודות עצומות של כישרון, אנרגיה ונחישות. אני בטוחה שיחדיו נשרוד את הסערה".

הממשלה הבריטית מתכוננת לחלק 400 ליש"ט לכל משקי הבית בסתיו. עוד מתכוונת ראש הממשלה החדשה להקפיא את מחירי הגז הסיטוניים במטרה לסייע לאלפי עסקים קטנים שעומדים על סף קריסה. החבילה צפויה לעלות כ-100 מיליארד ליש"ט. את הכסף מתכוונת להשיג הממשלה באמצעות הלוואות והקלה במדיניות הפיסקלית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully