וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שאפה חלק ממוצץ - וכמעט איבדה את חייה: תינוקת ניצלה בניתוח חירום

עודכן לאחרונה: 7.9.2022 / 17:18

בת שנתיים פונתה למיון ילדים בבית החולים אסותא באשדוד, בעקבות תלונות על שיעולים מרובים. הוריה חששו שמדובר בפיתה וקוטג' שאכלה בגן, אך בצילום החזה ראו שחפץ זר נכנס לריאותיה. הרופאים קראו להורים להפסיק את השימוש במוצץ מהרגע שבו יוצאות לתינוקות שיניים

ניצלו חייה של תינוקת לאחר ששאפה חלקיקי מוצץ לריאות, בי"ח הציבורי אסותא אשדוד, 7 בספטמבר 2022. דוברות בי"ח אסותא, אתר רשמי
חלקיק המוצץ שנמצא בריאותיה של התינוקת/אתר רשמי, דוברות בי"ח אסותא

חייה של תינוקת כבת שנתיים ניצלו הלילה (רביעי) בבית החולים הציבורי אסותא שבאשדוד, לאחר ששאפה לריאותיה חלקיק סיליקון של מוצץ. היא פונתה אתמול בשעות הלילה למיון הילדים, בעקבות תלונות על שיעולים מרובים. לדברי הוריה, השיעולים הופיעו לאחר שבתם אכלה בגן פיתה וקוטג', והם חששו כי שאפה חלק מהם.

עם קבלתה במיון הילדים הוחלט על ידי מנהלת המחלקה לרופאה דחופה, ד"ר הגר גור, לבצע צילום חזה שתוצאותיו הגבירו את החשד לגוף זר בריאות. לאור קבלת התוצאות, הוחלט להעביר את הילדה לחדר ניתוח, שם נותחה על ידי מנהלת מחלקת אף אוזן גרון, ד"ר שרון אבנת תמיר. בזמן ההליך הוצא מהריאה החלקיק של המוצץ. מבירור מול ההורים עלה כי התינוק נוהגת למצוץ מוצץ.

ד"ר אבנת תמיר קראה להורים להפסיק את השימוש במוצצים מהרגע שבו יוצאות לתינוקות השיניים. "התינוקת כמעט ואיבדה את חייה כתוצאה מלעיסת מוצץ וללא פינוי מהיר אל בית החולים, זיהוי וקבלת טיפול מתאים סביר שהיינו מתמודדים היום עם מציאות עגומה", אמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully