וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקיסטן: גשמי המונסון מאיימים על אתר מורשת עולמי

עודכן לאחרונה: 7.9.2022 / 14:15

מניין ההרוגים בשיטפונות במדינה עלה ל-1,343. כ-33 מיליון בני אדם מתוך אוכלוסייה של 220 מיליון, הושפעו באופן כלשהו מהאסון, שהותיר מאות אלפים ללא בתים ולהפסדים בסך 10 מיליארד דולר לפחות. רה"מ: "זה נראה כמו אוקיינוס"

בווידאו: נזקי השיטפונות בפקיסטן/צילום: רויטרס

חלק מפקיסטן "נראה כמו אוקיינוס", אמר היום (רביעי) ראש הממשלה שהבז שריף, לאחר שביקר בכמה מהאזורים שנפגעו בשיטפונות שמכסים שליש מהמדינה.

מניין ההרוגים בשיטפונות עלה ל-1,343 בני אדם. כ-33 מיליון בני אדם מתוך אוכלוסייה של 220 מיליון, הושפעו באופן כלשהו מהאסון שהותיר מאות אלפים ללא בתים ולהפסדים בסך 10 מיליארד דולר לפחות. "אי אפשר להאמין להיקף ההרס", אמר שריף לאחר ביקור במחוז הדרומי סינד. "יש מים בכל מקום. זה נראה כמו אוקיינוס".

גם אם יתמעטו גשמי המונסון, אתגר חדש מאיים על האזרחים - מחלות זיהומיות הקשורות למים מזוהמים, אמר שריף. "אנחנו זקוקים לטריליוני רופי כדי להתמודד עם האסון הזה", הוא הוסיף.

בווידאו: שטפונות קשיים בפקיסטן/צילום: רויטרס

מחוז סינד נפגע קשה בשיטפונות. במחוז נמצא מאגר מי השתייה הגדול, אגם מנצ'אר, ביותר בפקיסטן שצפוי לעלות על גדותיו. השיטפונות נגרמים בשל גשמי מונסון עזים באופן חסר תקדים והנמסות הקרחונים בהרים בצפון פקיסטן. המים הגועשים סחפו 1.6 מיליון בתים, 5735 ק"מ של כבישים, ו-750 אלף חיות משק, כמו גם כ-8 מיליון דונם של אדמות חקלאיות.

על פי ארגון הבריאות העולמי, יותר מ -6.4 מיליון בני אגם זקוקים לתמיכה הומניטרית באזורים המוצפים. פקיסטן היתה עדה ל-190% יותר גשם מהממוצע של 30 השנים האחרונות בחודשי יולי-אוגוסט - ובסך הכל 391 מ"מ גשם. סינד רשמה 466% יותר גשם מהממוצע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
גשמי מונסון בפקיסטן גרמו לשיטפונות, ספטמבר 2022. רויטרס
גשמי מונסון בפקיסטן גרמו לשיטפונות, ספטמבר 2022/רויטרס

השיטפונות מסכנים גם אתרים עתיקים במדינה. מואנג'ודארו היא אחת מערי תרבות עמק האינדוס שנבנתה לפני 4,500 שנה וחורבותיה נמצאות כ-80 ק"מ מדרום-מערב לסוקור. העיר, שהתגלתה ב-1922 ומוכרת על ידי אונסק"ו כאתר מורשת עולמית, נמצאת כעת בסכנה.

מואנג'ודארו, אתר מורשת עולמי בפקיסטן. רויטרס
מואנג'ודארו תחת סכנה/רויטרס
מואנג'ודארו, פקיסטן, אתר מורשת עולמי של יונסק"ו. ויקיפדיה, אתר רשמי
נבנתה לפני 4,500 שנה. מואנג'ודארו/אתר רשמי, ויקיפדיה

הגשמים העזים גרמו לנזק בשרידי העיר, אמר אסאן אבסי, אוצר האתר. "כמה קירות גדולים שנבנו לפני 5,000 שנה, קרסו בשל גשמי המונסון", הוא אמר. לדבריו, 12 עובדים תחת פיקוח של ארכיאולוגים, החלו לתקן את הנזקים באתר. המבנה הידוע ביותר באתר - "הסטופה של בודהה" - נותר ללא פגע, הוא הוסיף. עם זאת, הגשמים גרמו נזק לקירות החיצוניים ולקירות שמפרידים בין החדרים השונים.

בשבוע שעבר מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, קרא לעולם להפסיק "להלך בשנתו" בעיצומו של המשבר. הוא מתכנן להגיע לאזורים שנפגעו בצורה הקשה ביותר ב-9 בספטמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully