וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ הוציא צו על תנאי למדינה על מינוי מזוז כיו"ר הוועדה למינוי בכירים

עודכן לאחרונה: 7.9.2022 / 13:51

בתגובה לעתירה של ארגון "לביא", שופטי העליון הציעו למדינה שמינוי שופט העליון לשעבר יהיה תקף רק לצורך מינוי הרמטכ"ל, אך לאחר התייעצות היועמ"שית הודיעה שהיא מתנגדת לכך. בעקבות זאת, בג"ץ דרש מהמדינה לנמק תוך שבוע מדוע היא מתעקשת על המינוי

עו"ד יצחק בם המייצג את ארגון 'לביא' בנושא צו על תנאי שהוציא בג"ץ על מינוי מזוז. 07 בספטמבר 2022/ללא

שופט בית המשפט העליון נעם סולברג הציע למדינה לקבל את עתירת ארגון "לביא", לפיה יש לבטל את המינוי הקבוע של השופט מני מזוז לוועדה למינוי בכירים, ולהפוך אותו למינוי אד הוק רק למינוי הרמטכ"ל. היועמ"ש גלי בהרב-מיארה דחתה את ההמלצה, ובג"ץ הוציא צו על תנאי למדינה, בו הוא דורש לנמק מדוע היועמ"ש מתעקשת על המינוי.

המינוי של מזוז, תוך כדי תקופת בחירות, נועד לאפשר את קידום מינוי הרמטכ"ל הבא. משבחר השבוע שר הביטחון בני גנץ באלוף הרצי הלוי לתפקיד, הציע בג"ץ למעשה להפוך אותו למינוי לצורך כך בלבד. בעצם הוצאת צו על תנאי למדינה, מזוז יקבל מינוי אד אוק למינוי הרמטכ"ל בלבד, עד להחלטה אחרת לאחר קבלת הנימוק מהיועמ"ש בתוך שבוע.

הממשלה אישרה את מינויו של מזוז לתפקיד לפני כשבועיים. הוועדה למינוי בכירים מייעצת לממשלה על מועמדים לתפקידים כמו הרמטכ"ל, מפכ"ל המשטרה, ראש שב"כ וראש המוסד. בראש הוועדה עמד בשנים האחרונות השופט בדימוס אליעזר גולדברג, שהלך לעולמו במרץ האחרון, ומאז היא לא התכנסה.

שופט בית המשפט העליון מני מזוז במשפטו של מיקי גנור, תיק 3000, בית המשפט העליון בירושלים 22-במרץ 2019.. יונתן זינדל, פלאש 90
בג"ץ המליץ לבטל את מינויו. מזוז/פלאש 90, יונתן זינדל

המינוי, שיחייב גם את הממשלות הבאות, עורר זעם גדול באופוזיציה ובימין, ובעקבות זאת הוגשה העתירה לפני כחודש. בין השאר טענה העתירה כי קיים ניגוד עניינים, מאחר ומזוז היה בין הממליצים על היועמ"ש גלי בהרב-מיארה, כשהתמודדה על התפקיד. השופט יוסף אלרון הורה ליועמ"ש להשיב לעתירה תוך עשרה ימים אך לא עצר את ההליך או את הצבעת הממשלה על המינוי.

בעקבות ההחלטה להוצאת צו על תנאי מסר עו"ד יצחק בם המייצג את ארגון לביא כי "אנו מברכים על צו על תנאי שהוציא בית המשפט העליון בעתירה של ארגון לביא נגד המינוי של השופט מזוז לרשות הוועידה לבדיקת מינויים. כל מה שביקשנו הוא שאותם סטנדרטים שהפעיל מני מזוז בהיותו שופט בית המשפט העליון על מינויים בתקופת ממשלת מעבר יופעלו גם על המינוי שלו.

"לא יכול להיות שבישראל תהיה שתי מערכות דינים: מערכת דינים אחת שלפיה הכל אסור בממשלת מעבר ובלבד שלראש ממשלת מעבר קוראים 'נתניהו'. ומערכת דינים שנייה שאומרת שהרוב מותר בממשלת מעבר ובלבד שלראשה קוראים 'לפיד'. אנחנו ביקשנו שבישראל יהיה דין אחד החל על כל הממשלות כולן, וצו על תנאי עושה כברת דרך משמעותית בכיוון הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully