וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה אישרה את מינוי מזוז ליו"ר הוועדה למינוי בכירים

עודכן לאחרונה: 14.8.2022 / 14:06

המינוי תוך כדי תקופת בחירות נועד לאפשר את קידום מינוי הרמטכ"ל - והוא נעשה באופן חריג בידי היועמ"שית בשל "צורך דחוף". מצד ארגון ימין הוגשה עתירה לבג"ץ בניסיון לעצור את המינוי. בנט: "אנחנו בתקופה ביטחונית רגישה - חוסר אחריות לא למנות רמטכ"ל"

בווידאו: גנץ מתייחס למינוי הרמטכ"ל הבא/וידאו: סטרימינג

הממשלה אישרה הבוקר (ראשון) בישיבתה השבועית את מינויו של שופט בית המשפט העליון והיועץ המשפטי לממשלה לשעבר מני מזוז לתפקיד יו"ר הוועדה למינויים בכירים. הוועדה מייעצת לממשלה על מועמדים לתפקידים כמו הרמטכ"ל, מפכ"ל המשטרה, ראש שב"כ וראש המוסד. בראש הוועדה עמד בשנים האחרונות השופט בדימוס אליעזר גולדברג, שהלך לעולמו במרץ האחרון, ומאז היא לא התכנסה. המינוי של מזוז, תוך כדי תקופת בחירות, נועד לאפשר את קידום מינוי הרמטכ"ל הבא. אחרי ששר הביטחון בני גנץ יכריע בין האלוף אייל זמיר וסגן הרמטכ"ל אלוף הרצי הלוי, הוועדה צפויה להתכנס כדי להעביר לממשלה את חוות דעתה על המועמד הנבחר. תקופת כהונתו של מזוז תיהיה שמונה שנים.

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, אישרה לראש הממשלה יאיר לפיד להביא את המינוי של מזוז למרות שמדובר בממשלת מעבר ותקופת בחירות, בגלל מה שהוגדר "צורך דחוף" באיוש המשרה כדי להשלים את הליך מינוי הרמטכ"ל. אך המינוי, שתוקפו כשמונה שנים ויחייב גם את הממשלות הבאות, מעורר זעם גדול באופוזיציה ובימין, ובשבוע שעבר אף הוגשה עתירה לבג"ץ בניסיון לעצור את ההליך בידי ארגון ימין. בין השאר נטען שיש ניגוד עניינים מאחר ומזוז היה בין הממליצים על בהרב-מיארה כאשר התמודדה על תפקיד היועמ"ש. השופט יוסף אלרון הורה ליועמ"שית להשיב לעתירה תוך עשרה ימים אך לא עצר את ההליך או את הצבעת הממשלה על המינוי היום.

שופט בית המשפט העליון מני מזוז, 10 בנובמבר 2014. יונתן זינדל, פלאש 90
מזוז. בין הממליצים על היועמ"שית/פלאש 90, יונתן זינדל

בנט לא השתתף בהצבעה על מינוי מזוז ליו"ר הוועדה למינוי בכירים אך בישיבת הממשלה והסביר מדוע לא הטיל וטו פריטטי למרות בקשתה של יור ימינה איילת שקד. "זה יהיה חוסר זה יהיה חוסר אחריות לא למנות רמטכ"ל בתקופה ביטחונית רגישה בלבנון ובעזה", אמר בנט. "מדינת ישראל נמצאת במצב ביטחוני רגיש. חזבאללה וכריש, מב"ם בסוריה, מבצע עלות השחר שהיה כעת בעזה. אנחנו נכנסים לסבב בחירות ולא יודעים כמה זמן זה יימשך. יש שני מועמדים, שניהם מצויינים. חייבים להניח את צרכי הביטחון מעל לפוליטיקה".

יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' בתגובה למינוי מני מזוז: "ממשלת השמאל מלמדת אותנו איך למשול. הם לא עוצרים באדום. מי שבעבר מנע מינויים בממשלת מעבר ימנית מתמנה היום בעצמו בממשלת מעבר שמאלנית. שקד, כהנא וסער העבירו את מדינת ישראל לידי השמאל הקיצוני".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
מכתב של איילת שקד לנפתלי בנט: תפעיל וטו על המינוי של מני מזוז לתפקיד יור הועדה למינוי בכירים. ללא, צילום מסך
המכתב של שקד לבנט/צילום מסך, ללא

יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', כתב בשבוע שעבר בטוויטר כי "המינוי הזה של מזוז האקטיביסט הפוסט ציוני לשמונה שנים, בתקופת בחירות ובמטרה להשפיע על כל מינויי הבכירים העתידיים, הוא שבירת שיא של גובה המקפצה. זה המינוי הראשון שנבטל בממשלה הבאה".

באופוזיציה לחצו בימים האחרונים על חברי ימינה למנוע את אישור המינוי של מזוז באמצעות וטו פריטטי וגם השרה איילת שקד ביקשה ממנו לעשות כן - אך ראש הממשלה החליפי נפתלי בנט החליט שלא להפעיל את הסעיף ולהפיל את המינוי. למרות זאת, בנט ויו"ר ימינה ושרת הפנים שקד ושר התקשורת יועז הנדל צפויים להצביע נגד המינוי, אך הוא צפוי לעבור ברוב קולות שרי הממשלה.

בחודש שעבר בנט הפעיל לראשונה את הווטו הפריטטי ודרש להוריד מסדר היום של הממשלה את המינוי של יו"ר מרצ לשעבר יוסי ביילין ליו"ר רשות הטבע והגנים. זאת, בעקבות לחץ כבד מימין לעצור את המינוי אותו קידמה השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג. בנט התנגד תחילה גם להבאת המינוי של מזוז ליו"ר הוועדה למינוי בכירים, וההתנגדות שלו עיכבה את אישורו במשך מספר שבועות, אך כדי לא לעכב את מינוי הרמטכ"ל החליט לא להפעיל את הווטו הפריטטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully