וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סבתה של הנערה ששרדה את הרצח בלוד: "אמרו לי שרוצים להרוג גם אותה"

עודכן לאחרונה: 7.9.2022 / 11:52

בריאיון ל-103FM אמרה מרים האורי, אמה וסבתה של הנרצחות מלוד, מנאר וחדרה, כי אינה יודעת למה רצחו את בנות משפחתה. לדבריה, נכדתה שניצלה רוצה לגור איתה עכשיו, אך יש חשש שינסו לפגוע בה שוב: "אמרתי לה 'אל תבכי'". המפכ"ל שבתאי: "המתנקש בבנות הפך למבוקש מספר 1"

זירת הרצח בלוד, 9 ביולי 2022/דוברות מד"א

מרים האורי, אמה וסבתה של הנרצחות מלוד, מנאר וחדרה סיפרה היום (רביעי) בריאיון ל-103FM כי היא ישנה כשארע הרצח, והוזעקה לבית החולים על ידי ביתה הגדולה. "היא אמרה לי שהרגו את מנאר, קמתי ישר והלכתי לבית החולים", אמרה מרים. "ישבנו שם ואמרו לנו שהיא 'נפטרה'. רצתי הביתה. אמרתי שאני לא רוצה לראות אותן ככה, שאני מפחדת".

לדבריה, היא לא יודעת מי ניסה לפגוע בהן. "כל העיר אוהבת את מנאר, לא עשינו לאף אחד כלום". עוד סיפרה כי פגשה את מרים, נכדתה שניצלה וקרויה על שמה. "אמרתי שאני רוצה שתהיה בבית שלי, ואמרו לי, 'לא, יש לנו מידע שרוצים להרוג אותה גם. אמרתי 'מי?', אמרו לי 'לא יודעים'".

היא סיפרה שנכדתה אמרה לה שלא ראתה כלום מהאירוע עצמו: "'אני נפלתי ולא ראיתי, היא אמרה לי'". לדבריה, היא ידעה כי אימה ואחותה אינן עוד בחיים, "אמרתי לה: 'אל תבכי, אללה ירחמו'". "אני בהלם, למה כל זה?", אמרה מרים בריאיון, "בשביל מי? למה? לא יודעת".

המפכ"ל: "לא נשקוט עד שלא נשים על המבצעים את היד"

במסיבת עיתונאים שקיים היום המפכ"ל יעקב שבתאי הוא אמר כי המתנקש שרצח את הבנות הפך למבוקש מספר אחת. "עבריינים שמתכננים רצח של אמא ושתי בנותיה הקטנות הם עבריינים מהזן השפל והאכזרי ביותר שיש", אמר.

"אנחנו מבינים לא מעט מחקירת האירוע עד כה. זו חקירה שעומדת היום בראש סדר העדיפויות של כל משטרת ישראל ואני מתכוון לכך. אני מציע לכל מי שחושב לבצע מעשה כל כך ברברי וקשה לחשוב שנית", הוסיף. "הפעילות שאנו מסכמים היום זו תשובה ניצחת לאזרחים הערבים שומרי החוק שמעוניינים לחיות כאן בשלום ובביטחון".

בהמשך היום שוחח ראש הממשלה יאיר לפיד עם ראש עיריית לוד יאיר רביבו, ועדכן אותו כי יביא לאישור הממשלה בראשון הקרוב החלטה להארכת תכנית טיפול נקודתי בחינוך בעיר על מנת לאפשר התמודדות מיטבית עם אתגרי העיר הרבים בתחום. השניים קיימו דיון על הפעילות הנעשית בשיתוף המשטרה לחיזוק תחושת הביטחון ברחבי העיר. הם קבעו להישאר בקשר לצורך מעקב שיסייע להשיב את המשילות בעיר.

עוד בוואלה!

בעקבות רצח האם ובתה: המשטרה תתגבר את משטרת לוד במאות שוטרים

לכתבה המלאה
מנאר הווארי ובתה חדרה, נרצחו בלוד. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים, צילום מסך
"כל העיר אוהבת את מנאר, לא עשינו לאף אחד כלום". מנאר וביתה חדרה שנרצחו/צילום מסך, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

מנאר חג'אג', בת ה-34, ובתה חדרה בת ה-14 נורו למוות בלילה בין שני לשלישי בלוד, עיר מגוריהן. הבת השנייה, מרים, אחותה התאומה של הנערה שנהרגה, מטופלת בבית החולים במצב בינוני. המשטרה פתחה בחקירת המקרה ונסיבות התקרית נבדקות.

לפי עמותת יוזמות אברהם, מתחילת השנה נהרגו 75 איש בחברה הערבית בתקריות אלימות שכללו שימוש בנשק חם. עם זאת, דובר המשטרה אלי לוי אמר אתמול בתגובה לתקרית כי הארגון: "עושה עבודה טובה". בריאיון ל-103FM הוא הגיב לביקורת כלפי הטיפול המשטרתי באלימות ומקרי הרצח בחברה הערבית, והבהיר: "משטרת ישראל סיכלה בשנת 2022 שישים ניסיונות רצח".

  • עוד באותו נושא:
  • לוד
  • רצח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully