וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות רצח האם ובתה: המשטרה תתגבר את משטרת לוד במאות שוטרים

עודכן לאחרונה: 6.9.2022 / 20:56

המפכ"ל יעקב שבתאי אמר בהערכת מצב שקיים כי השוטרים והלוחמים "יחזקו את הביטחון של תושבי העיר". בנוסף, הוצגה למפכ"ל תכנית הפעלת המפקדה המשימתית המונה 300 שוטרים ולוחמים אשר הוקמה בעיר לוד בעקבות האירוע. "לא נרפה מתיק החקירה הזה", אמר

זירת הרצח בלוד, 9 ביולי 2022/דוברות מד"א

המפכ"ל יעקב שבתאי החליט הערב (שלישי) לתגבר באופן משמעותי את משטרת לוד עם מאות שוטרים ולוחמים "שיחזקו את הביטחון של תושבי העיר". בהערכת מצב שקיים לאור אירוע הירי הקשה בו נרצחה אם ובתה, ונפצעה בת נוספת סקרו כל הגורמים בפני המפכ"ל את כל הפרטים הידועים על האירוע ואת כיווני החקירה והפעולה של המשטרה.

בנוסף, הוצגה למפכ"ל תכנית הפעלת המפקדה המשימתית המונה 300 שוטרים ולוחמים אשר הוקמה בעיר לוד בעקבות האירוע. במפקדה יקחו חלק כוחות יס"מ, מג"ב, אופנועים וכוחות נוספים. "מפרטי האירוע עולה אכזריות גדולה של העבריינים שיצאו למשימת חיסול כשהיעד הוא אמא ושתי בנותיה הילדות", אמר. "כל רצח הוא חמור וקשה אך תכנון רצח של אם ושתי בנותיה הוא חציית כל הגבולות. אנו לא נרפה מתיק החקירה הזה ונרדוף את מי שעשה זאת כל ימי חייו עד לפיענוח המקרה. מיד עם תחילתה של החקירה נעשו במחוז מרכז כל הפעולות הנדרשות ובעתיד הקרוב צפויות עוד פעולות רבות במטרה להביא למעצר המבצעים ולהעמדתם לדין".

מנאר הווארי ובתה חדרה, נרצחו בלוד. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים, צילום מסך
מנאר וחדרה חג'אג' שנרצחו בלוד/צילום מסך, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

מכרים וקרובי משפחה של קורבנות הרצח בלוד, מנאר חג'אג' בת ה-34 ובתה חדרה בת ה-14, סיפרו מוקדם יותר על רגעי האימה בזמן הירי ועל ההלם שהיכה בהם בעקבות המקרה. "אנחנו ממש המומים", אמרה קורבת משפחה של הנרצחות, ששוהה בבית החולים לצד הבת הנוספת, אחותה התאומה של חדרה שנפצעה באורח בינוני. "רק לפני זמן קצר סיפרנו לה שאמא שלה ואחותה מתו", אמרה.

"אנחנו משפחה מצומצמת", שיתפה, והוסיפה כי הבת הפצועה מרים סיפרה כי רק הספיקה לראות את הגב של החשוד ושמעה המון קולות ירי לפני שנמלטה מהמקום. "היה ממש קשה לספר לה שגם האמא וגם אחותה התאומה לא איתנו. היא פשוט שתקה. לא היה לה מה להגיד".

שכנה המתגוררת באותו בניין עם המשפחה, סיפרה: "הילדים בדיוק ישנו, ופתאום שמענו קולות ירי וצעקות מכיוון לא ברור. זה היה מפחיד אז נשארנו בבית, וחרי שהפסיקו היריות שמענו אנשים וירדנו לזירה". הם אמרו על שכנתם מנאר כי היא "כזו בחורה טובה. הבנות שלה מקסימות. כואב הלב".

עוד בוואלה!

מרים ניצלה ברגע האחרון, אחותה התאומה ואמה לא שרדו: "היו צרחות והבנו שקרה אסון"

לכתבה המלאה
זירת ירי בלוד, 5 בספטמבר 2022. דוברות משטרת ישראל
זירת הרצח בלוד, אמש/דוברות משטרת ישראל

שכנה אחרת שירדה לזירת הרצח לאחר המקרה סיפרה כי היא מתגוררת באזור כעשר שנים ואמרה כי מנאר "בחורה שקטה וטובה". היא אמרה כי "שמענו צרחות והבנו שהאסון קרה פה. הבנות ניסו לברוח, אחת הצליחה לברוח וצרחה 'אמא' 'אמא'. זה היה לילה ואין פה תאורה, הכל חשוך. אחרי שירדנו למטה ראינו את האמא באוטו".

לדבריה, שתי הבנות ניסו לברוח, כל אחת לכיוון אחד. "השנייה - זו שנותרה בחיים - ראיתי שקיבלה כדור ברגל". לדבריה, השלוש מתגוררות לבדן, ללא גבר.

גורם המעורה בפרטים ששוחח עם וואלה! סיפר שהאב גר בחו"ל ומוכר למשטרה כעבריין. לדבריו, האב היה בין שישה נאשמים ברצח סמיר חטיב, בת 32 שנורתה למוות ביפו ב-2019.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully