וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: נלחץ על ישראל לשנות את הוראות הפתיחה באש בגדה

עודכן לאחרונה: 6.9.2022 / 22:58

סגן דובר משרד החוץ האמריקני אמר בתדרוך לכתבים כי בהמשך למסקנות התחקיר של צה"ל שקבע כי העיתונאית הפלסטינית-אמריקנית שירין אבו-עאקלה נהרגה בסבירות גבוהה מירי של חיילים, על ישראל לבצע צעדים שיפחיתו את הסכנה לפגיעה באזרחים. בנט: הנהלים יקבעו בידי מפקדי צה"ל

בווידאו: תיעוד ממצלמות הגוף של לוחמי צה"ל ממחנה הפליטים ג'נין ביום נהרגה העיתונאית שירין אבו-עאקלה/צילום: דו"צ

ארה"ב מתכוונת ללחוץ על ישראל לבחון מחדש את הוראות הפתיחה באש בגדה המערבית ולבצע צעדים שיפחיתו את הסכנה לפגיעה באזרחים ויגנו על עיתונאים. זאת, בכדי למנוע תקריות כמו זו בה נהרגה העיתונאית הפלסטינית-אמריקנית שירין אבו-עאקלה, כך אמר הערב (שלישי) סגן דובר משרד החוץ האמריקני בתדרוך היומי לכתבים.

בתגובה לפרסום בוואלה! אמר ראש הממשלה החליפי נפתלי בנט כי "הוראות הפתיחה באש של חיילנו ייקבעו על ידי מפקדי צה"ל, במנותק מכל לחץ - פנימי או חיצוני. זו האמת: בכל רגע נתון ישנם מחבלים פלסטינים המנסים לרצוח ישראלים. לא להיפך. ידנו אינה קלה על ההדק, אולם הצו המוסרי הוא לפגוע במחבלים ובכך להציל חיי אדם. כראש ממשלה נתתי גיבוי מלא ללוחמינו, ואני מצפה מידידנו בעולם לא להטיף לנו מוסר אלא לגבות אותנו במלחמתנו בטרור".

שירין אבו עאקלה. מתוך פייסבוק, אתר רשמי
אבו-עאקלה/אתר רשמי, מתוך פייסבוק

קצין בכיר בצה"ל אמר בתדרוך לכתבים אתמול כי תחקיר צה"ל מצא כי לא היתה חריגה מהוראות הפתיחה באש במהלך המבצע בג'נין ב-11 במאי וכי לא נפלו פגמים בתדרוך המוקדם שהחיילים עברו לפני המבצע.

לפני כמה שבועות פורסם בוואלה! כי שר החוץ האמריקני טוני בלינקן ביקש בשיחת טלפון עם שר הביטחון בני גנץ כי ישראל תבחן מחדש את הוראות הפתיחה באש בגדה המערבית לאור התקרית בה נהרגה העיתונאית האמריקנית-פלסטינית שירין אבו-עאקלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully