וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: מברכים על תחקיר צה"ל על הרג העיתונאית אבו עאקלה

עודכן לאחרונה: 6.9.2022 / 8:01

משדר החוץ בוושינגטון אמר כי "חשוב לקבל אחריות במקרה הזה" כדי "למנוע תקריות דומות בעתיד". זאת בעקבות הודאת הצבא שלפיה עיתונאית אל-ג'זירה נהרגה בסבירות גבוהה מאש צה"ל

בווידאו: עיתונאית אל-ג'זירה נורתה למוות בחילופי אש בג'נין/צילום מסך, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות היוצרים

ארצות הברית בירכה הלילה (שלישי) על תחקיר צה"ל שקבע כי עיתונאית אל-ג'זירה שירין אבו עאקלה נהרגה ככל הנראה מירי בשוגג של חייל. היא קראה לקבלת אחריות במקרה הזה, על מנת למנוע את הישנותו בעתיד. אבו עאקלה הייתה בעלת אזרחות אמריקנית, ובוושינגטון דרשו מישראלים הסברים על מותה.

"אנחנו מברכים את התחקיר שעשתה ישראל סביב התקרית הטראגית הזאת, ואנחנו מדגישים שוב את החשיבות בקבלת אחריות במקרה הזה, כמו בשינוי מדיניות ובנוהלים, כדי למנוע מתקריות דומות להתרחש בעתיד".

עד התחקיר אתמול התנערה ישראל מקבלת אחריות לירי, למרות כמה תחקירים בינלאומיים שקבעו כי אבו עאקלה נורתה מירי חיילי צה"ל. על פי התחקיר, הלוחם שירה זיהה את העיתונאית ככל הנראה כחמוש החבוש בקסדה ושכפ"ץ. עם זאת, בצה"ל הדגישו כי לא ניתן לקבוע זאת בוודאות ועדיין ייתכן שהיא נהרגה מירי חמושים פלסטינים.

גורמים ישראלים בכירים אמרו לוואלה! שישראל עדכנה מראש את ממשל ביידן לגבי ממצאי התחקיר. אתמול תדרך שגריר ישראל בוושינגטון מייק הרצוג בכירים במשרד החוץ האמריקני. במקביל, בכירים בלשכת שר הביטחון תדרכו את שגריר ארצות הברית בישראל, טום ניידס.

שירין אבו עאקלה. מתוך פייסבוק, אתר רשמי
הייתה בעלת אזרחות אמריקנית. אבו עאקלה/אתר רשמי, מתוך פייסבוק

קצין בכיר בצה"ל, שתדרך עיתונאים על התחקיר, אמר כי הפרקליטות הצבאית לא תפתח בחקירה פלילית. לדבריו, מהתחקיר עלה כי אף חייל לא כיוון את הירי לעבר העיתונאית באופן מכוון.

"הלוחמים היו בסיטואציה שהם בתוך כלי ממוגן ויורים עליהם מכמה כיוונים, ובזמן הזה הם השיבו באש לעבר מספר לא מועט של מקומות שבהם זיהו חמושים או אש שנורתה לעברם", אמר הבכיר. "ייתכן שבאחד האירועים הללו, בשוגג, חייל של צה"ל ירה ופגע בשירין. בדקנו את כל הוראות הפתיחה באש. ובסך הכל לא מצאנו שום בעיה ביישום או בתדרוך בנוהל הקרב ובביצוע של האירוע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully