וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רצח בלוד: אם ובתה בת ה-14 נורו למוות, האחות התאומה במצב בינוני

עודכן לאחרונה: 6.9.2022 / 9:02

השלוש פונו לבית החולים אסף הרופא כשהן סובלות מפצעי ירי - שם נקבע מותן של האם, מנאר חג'אג' בת 34, ובתה חדרה. מתחילת השנה נרצחו 75 איש בחברה הערבית, דובר המשטרה: "אנחנו עושים עבודה טובה". במקביל: חמושים חסמו אמבולנס עם נפגע ירי בטייבה - ונמלטו עם הפצוע

ירי בלוד: שתי נשים נפצעו באורח קשה-אנוש, נערה במצב בינוני/מערכת וואלה

אם בת 34 ובתה, בת 14, נורו למוות הלילה (שלישי) בלוד, עיר מגוריהן. הבת השנייה, אחותה התאומה של הנערה שנהרגה, מטופלת במצב בינוני. השלוש פונו לבית החולים שמיר אסף הרופא בבאר יעקב, שם נקבע מותן של השתיים, האם מנאר חג'אג' ובתה חדרה. המשטרה פתחה בחקירת המקרה ונסיבות התקרית נבדקות.

פרמדיקים של מד"א, זיו פרמן, מאהר אל שמאלי וחובש מד"א אמיר אנגלמן, סיפרו כי כשהגיעו לזירה הייתה במקום המולה גדולה. האם פונתה לבית החולים תוך פעולות החייאה, בתה איבדה דופק ונשימה באמבולנס והבת השנייה פונתה לבית החולים כשהיא בהכרה מלאה.

"ראינו שלוש נשים שוכבות פצועות עם פציעות חודרות", שחזרו. "האישה כבת 30 מחוסרת הכרה, ללא דופק וללא נשימה, העלנו אותה מייד לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותה לבית חולים תוך פעולות החייאה", סיפור.

זירת ירי בלוד, 5 בספטמבר 2022. דוברות משטרת ישראל
זירת הירי, הלילה/דוברות משטרת ישראל

"אשה נוספת שכבה מחוסרת הכרה, עם פציעות חודרות, הענקנו לה טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותה כשמצבה אנוש", המשיכו. "בדרך היא איבדה דופק ונשימה וביצענו פעולות החייאה. נערה בת 14 הייתה בהכרה מלאה וסבלה גם היא מפציעות חודרות, לאחר טיפול ראשוני במקום פינינו אותה לבית חולים כשמצבה בינוני".

ראש הממשלה יאיר לפיד גינה את הרצח בלוד וכינה אותו מקרה "נורא". "הרצח יחד עם רצף אירועי האלימות של הימים האחרונים מחייב אותנו להגביר את האכיפה והנוכחות של כוחות משטרה בערים ולהחמיר את הענישה מול כל מעשה אלימות. אני שולח ניחומים למשפחת חג'אג' והחלמה מהירה לאחות התאומה", כתב לפיד בציוץ בטוויטר.

גם השר לביטחון פנים עמר ברלב גינה את מקרי האלימות האחרונים בחברה הערבית. "המאבק בפשיעה בחברה הערבית הוא קשה, מורכב ודורש עוד תקופה ארוכה מאוד של פעילות משטרתית ואכיפתית תקיפה ונחושה. זאת בד בבד עם השקעות גדולות בין היתר בחינוך, ברווחה ובתעסוקה, לצד שינוי תפיסה תרבותי, מאחר וטיפול בנגע האלימות בחברה הערבית אינו מסתכם רק בסיכול ובפיענוח".

עוד בוואלה!

העיתונאי נדאל אגבריה נורה למוות באום אל-פחם

לכתבה המלאה
מנאר הווארי ובתה חדרה, נרצחו בלוד. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים, צילום מסך
מנאר וחדרה שנורו למוות בלוד/צילום מסך, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

לפי עמותת יוזמות אברהם, מתחילת השנה נהרגו 75 איש בחברה הערבית בתקריות אלימות שכללו שימוש בנשק חם. עם זאת, דובר המשטרה אלי לוי אמר הבוקר בתגובה לתקרית כי הארגון: "עושה עבודה טובה". בריאיון ל-103FM הוא הגיב לביקורת כלפי הטיפול המשטרתי באלימות ומקרי הרצח בחברה הערבית, והבהיר: "משטרת ישראל סיכלה בשנת 2022 שישים ניסיונות רצח".

במקביל, אדם נפצע קל ברגלו מירי בטייבה. אחרי שאמבולנס פרטי הגיע כדי לפנותו לקבלת טיפול רפואי, כמה בני אדם הוציאו בכוח את הפצוע מהאמבולנס. שוטרי תחנת המשטרה בטייבה פתחו בחקירת המקרה וחשוד במעשה, תושב העיר, נעצר. במקביל, נמשכות סריקות אחר חשודים נוספים.

אתמול נורה למוות באום אל-פחם העיתונאי נדאל אגבריה סמוך לביתו בשכונת קינא בעיר. לפי החשד, הרצח אינו קשור לעבודתו כעיתונאי, אלא ניסיון להלך אימים על משפחתו של אגבריה בניסיון לגבות חוב מבן משפחה אחר. על מתחם המשפחה נורו יריות כמה פעמים בשנתיים האחרונות, באחד המקרים האלה חדר כדור את חלון דירתו. אגבריה, בן 45, הותיר אחריו אשה ובת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully