וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוד נחשף אחרי 4,500 שנה: כך נבנו הפירמידות של גיזה

עודכן לאחרונה: 4.9.2022 / 20:04

על פי מחקר חדש, לנהר הנילוס הייתה שלוחה שהגיעה עד לגיזה, והתייבשה לפני כ-2,000 שנה. הממצאים מאששים את הטענה כי הלבנים הגדולות שמרכיבות את הפירמידות הועברו באמצעות כלי שיט

פירמידות גיזה קהיר מצרים. זיו ריינשטיין
הפירמידות בגיזה/זיו ריינשטיין

מחקר חדש שפורסם לאחרונה חשף כי לנהר הנילוס הייתה שלוחה שהגיעה עד הפירמידות של גיזה, והתייבשה לפני כ-2,000 שנה. הממצא מסביר כיצד נבנו הפירמידות לפני כ-4,500 שנה, ומחזק את הטענה כי הלבנים הועברו לנקודה באמצעות כלי שיט. התיאוריה המובילה הייתה שהבנאים של הפירמידות הובילו את אבני הענק על גבי סירות, אך היה קשה לאשש אותה, משום שנהר הנילוס נמצא במרחק של כתשעה ק"מ משם.

צוות מדענים מצרפת מצרים וסין הודיע בשבוע שעבר במחקר שהתפרסם בכתב העת "Proceeding of the National Academy of Science" כי הצליח לגלות עדויות לכך שלנהר הנילוס הייתה שלוחה שהגיעה עד אזור גינה, כולל בתקופה שבה נבנו הפירמידות. החוקרים בחנו גרגירי אבקה מאובנים שהתגלו במשקעים ליד הפירמידה, ומצאו כי הם הגיעו בעיקר מעשבים שפורחים כיום לאורך הנילוס.

שלוש הפירמידות של גיזה נבנו לפני יותר מ-4,500 שנה, כשהגדולה שבהן, הפירמידה של המלך הפרעוני ח'ופו, מתנשאת לגובה של כ-146 מטר מורכבת מ-2.3 מיליון לבנים ושוקלת קרוב לשישה מיליון טון. הפירמידה היא השריד האחרון לשבעת פלאי העולם הקדום. השתיים האחרות שייכות לבנו ונכדו של ח'ופו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully