וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיא הרצוג המריא לגרמניה לקראת טקס לציון 50 שנה לטבח במינכן

מדובר בביקור הממלכתי הראשון של הרצוג כנשיא במדינה. בתכנית: פגישות עם צמרת הממשל הגרמני, השתתפות בטקס הזיכרון לציון 50 שנה לטבח באולימפיאדה, נאום בבונדסטג הגרמני וביקור במחנה הריכוז ברגן בלזן. "כל ביקור בגרמניה נושא איתו מטען אנושי עמוק", אמר לפני המראתו

בווידאו: נציגת משפחות 11 הספורטאים שנטבחו באולמפיאדת מינכן אומר שהם מתכוונים להחרים את הטקס/צילום: רויטרס

נשיא המדינה יצחק הרצוג המריא הבוקר (ראשון) לביקור בן שלושה ימים בגרמניה. בביקורו, הרצוג ייפגש עם צמרת הממשל הגרמני, ישתתף בטקס הזיכרון לציון 50 שנה לטבח באולימפיאדת מינכן, ינאם בבונדסטג הגרמני ויבקר במחנה הריכוז ברגן בלזן. זהו ביקורו הראשון של הרצוג בגרמניה כנשיא, והוא יהיה אורחו של הנשיא פרנק וולטר שטיינמאייר הידוע באהדתו לישראל.

"כל ביקור בגרמניה נושא איתו מטען אנושי עמוק", אמר הרצוג לפני ההמראה, "אנחנו נעסוק בעבר ובעתיד. אבקר במחנה הריכוז ברגן בלזן, שאותו שחרר אבי יחד עם חיילי הצבא הבריטי ב-15 באפריל 1945. החלק העיקרי של ביקורי, יהיה בטקס הזיכרון במלאות 50 שנה לטבח הנורא של י"א הספורטאים באולימפיאדת מינכן בשנת 1972. אשתתף שם עם משפחות הנרצחים, צמרת גרמניה ועם בכירי הוועד האולימפי הישראלי. אני אייצג את עם ישראל ומדינת ישראל. כמו כן, אופיע בפני הבונדסטאג הגרמני, בית הנבחרים, ואחשוף את תחושותיי המדיניות בנושאים העיקרים שעל הפרק כולל תוכנית הגרעין האיראני."

הרצוג ורעייתו מיכל יתקבלו היום במשמר כבוד בארמון הנשיאות בברלין, והערב תתקיים שם לכבודו ארוחת ערב ממלכתית בהשתתפות בכירים במערכת הפוליטית והמדינית הגרמנית. מחר הוא ייפגש גם עם קנצלר גרמניה, אולף שולץ, לפגישה מדינית שתתמקד בנושא האיראני. בשבוע הבא גם ראש הממשלה יאיר לפיד יגיע לברלין במטרה להגביר את הלחץ על גרמניה כחלק ממאמצי ישראל לעכב את המשא ומתן על הסכם הגרעין.

נשיא המדינה יצחק הרצוג לפני המראתו לגרמניה מנתב"ג, 4  בספטמבר 2022. בית הנשיא, אתר רשמי
השתתפותו בטקס הייתה מוטלת בספק. הרצוג לפני המראתו, הבוקר/אתר רשמי, בית הנשיא

במוקד הביקור של הרצוג יעמוד טקס הזיכרון לציון 50 שנה לטבח באולימפיאדת מינכן, בו נרצחו 11 ספורטאים ישראלים. השתתפותו של הרצוג באירוע היתה מוטלת בספק עד הרגע האחרון, לאור המחלוקת בין משפחות 11 החללים במינכן לממשלת גרמניה על הפיצויים שישולמו לבני המשפחות מקרבה ראשונה.

הנשיא שטיינמאייר והנשיא הרצוג פעלו אישית מאחורי הקלעים כדי לשפר את ההצעה הגרמנית למשפחות, ובשבוע שעבר הושג הסכם, במסגרתו ישולמו למשפחות כ-28 מיליון יורו, וממשלת גרמניה תכיר באחריותה לטבח ותפתח את ארכיוני האירוע לעיון פומבי. משפחות י"א חללי הטבח במינכן ונציגי הוועד האולימפי טסו גם הם לפנות בוקר למינכן, יחד עם שר התרבות והספורט חילי טרופר.

עוד בוואלה!

דיווח בגרמניה: משפחות חללי הטבח באולימפיאדת מינכן קיבלו את הצעת הממשלה

לכתבה המלאה
מתקפת הטרור של ספטמבר השחור על הספורטאים הישראלים באולימפיאדת מינכן, 1972. GettyImages
50 שנה לטבח. תיעוד ממתקפת הטרור באולימפיאדת מינכן, ספטמבר 1972/GettyImages

ביומו האחרון של הביקור הרצוג יישא נאום בפני מליאת הבונדסטאג, בית הנבחרים הפדרלי של גרמניה. הביקור ייחתם בביקור משותף של שני הנשיאים במחנה הריכוז ברגן בלזן, שם ייפגשו עם שורדי שואה ובני נוער. אביו של הרצוג, הנשיא השישי חיים הרצוג, היה ממשחררי מחנה הריכוז כקצין בצבא הבריטי.
את הנשיא ילווה במהלך הביקור שגריר ישראל בגרמניה רון פרושאור שנכנס לתפקידו בחודש שעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully