וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלחים שעל סיפון המשחתת הטורקית שהגיעה לחיפה לא הורשו להיכנס לישראל

עודכן לאחרונה: 3.9.2022 / 19:56

הסיבה למניעת הכניסה של המלחים, שצה"ל מארח, היא שאין להם דרכונים או תעודות מעבר קבילות. בינתיים הותר להם לרדת לרציף. המשחתת היא האונייה הצבאית הטורקית הראשונה העוגנת בישראל מזה למעלה מעשור. היא הגיעה לחיפה במסגרת כוח משימה של נאט"ו

המשחתת הטורקית העוגנת בנמל חיפה. ונציאן ורהפטיג, אתר רשמי
המשחתת הטורקית העוגנת בנמל חיפה, 3 בספטמבר 2022/אתר רשמי, ונציאן ורהפטיג

כ-150 המלחים שהגיעו היום (שבת) על סיפון המשחתת הטורקית אינם מורשים להיכנס לישראל. זאת, על פי הנטען, מכיוון שאין ברשותם דרכונים או תעודות מסע מקבילות. בצה"ל, שמארח את הביקור הזה של משחתות נאט"ו, ושתואם מראש, פנו לרשות ההגירה והאוכלוסין. בינתיים איפשרו למלחים לרדת לרציף ולדיוטי פרי החדש של הנמל.

גורם המכיר את השתלשלות הדברים אומר כי צה"ל ומשרד החוץ היו מעורבים במהלך העניינים, והוסברו להם הנהלים. לפני מספר ימים הייתה פניה של שגרירות טורקיה בישראל, לקראת בואה של המשחתת, וגם לטורקים ניתן הסבר לגבי הנהלים המחייבים הצגת דרכון או תעודת מעבר כדי להיכנס לישראל. לדברי הגורם, סוכם כי בהעדר דרכונים יתאפשר לארבעה קצינים בכירים שעל סיפון המשחתת לרדת לחוף לצורך הסדרת המסמכים, אלא שעד כה אלה טרם התייצבו אצל בקרי הגבול של הנמל, ומבירור שעשו עולה כי "אין להם עניין לרדת לחוף כרגע". עוד עולה מדברי הגורם כי מלחים אמריקאים פטורים מהדרישה להצגת דרכון, ויכולים להיכנס באמצעות מסמכים מזהים אחרים.

ואולם בניגוד להסבר לפיו לטורקים אין כביכול עניין לרדת לחוף, מבדיקה עולה כי אוטובוס טיולים ראשון הוזמן עבור המלחים למחר בבוקר, וככל הנראה יש בכוונתם להזמין אוטובוסים נוספים.

המשחתת הטורקית שהגיעה לנמל חיפה, 3 בספטמבר 2022. ונציאן ורהפטיג, אתר רשמי
המלחים הורשו לרדת לרציף. המשחתת הטורקית עוגנת בנמל חיפה/אתר רשמי, ונציאן ורהפטיג

המשחתת TCG Kemalreis היא ספינת המלחמה הטורקית הראשונה שעוגנת בישראל מזה כעשור. היא הגיעה לביקור של כמה ימים כחלק מכוח משימה של נאט"ו, מלווה במשחתת אמריקנית ובאוניית צי איטלקית. הגעתה של האונייה הטורקית היא חלק מהתחממות היחסים לאחרונה בין ישראל לטורקיה, אחרי נתק ממושך בדרג המדיני והצבאי. לפני כשבועיים הושבו השגרירים לנציגויות של שתי המדינות וחודשו היחסים הדיפלומטיים המלאים בין המדינות.

לאחר חידוש היחסים המלאים אמר ראש הממשלה יאיר לפיד כי "חידוש היחסים עם טורקיה הוא נכס חשוב ליציבות האזורית ובשורה כלכלית חשובה מאוד לאזרחי ישראל. נמשיך לפעול ולחזק את המעמד הבינלאומי של ישראל בעולם".

נשיא טורקיה טאיפ ארדואן שוחח במהלך החודש שעבר עם ראש הממשלה יאיר לפיד ועם הנשיא יצחק הרצוג לאחר חידוש היחסים. בשיחה בין לפיד לארדואן דנו השניים בנרמול היחסים בין המדינות. המנהיגים הסכימו כי ההתפתחות האחרונה היא נדבך חשוב ונוסף בחיזוק היחסים שיוביל גם להישגים רבים, בדגש על תחומי הכלכלה והתיירות", נכתב בהודעת לשכת ראש הממשלה. "אלו, יבואו לידי ביטוי בחידוש הטיסות הישראליות לטורקיה ובכינוסה של הוועדה הכלכלית המעורבת בישראל במהלך חודש ספטמבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully