וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפגניסטן: לפחות 18 הרוגים, בהם איש דת בכיר תומך טליבאן, בפיגוע במסגד במערב המדינה

עודכן לאחרונה: 3.9.2022 / 1:41

בפיצוץ שאירע בעיר הראט שבמערב המדינה במהלך תפילת יום שישי נהרג איש הדת הבכיר מוג'יב רחמן אנסארי, שהיה ידוע כתומך של הארגון השולט במדינה. לפחות 23 בני אדם נפצעו. בטליבאן הבטיחו כי האחראים לפיגוע ייענשו. אף ארגון לא נטל אחריות למתקפת הטרור

בווידאו: הפגנת נשים באפגניסטן לציון שנה להשתלטות הטאליבן/תיעוד ברשתות חברתיות

לפחות 18 בני אדם נהרגו ו-23 נפצעו היום (שישי) בפיגוע במסגד בעיר הראט שבמערב אפגניסטן. בין ההרוגים בפיצוץ הוא איש הדת הבכיר, מוג'יב רחמן אנסארי, תומך טליבאן. הוא נהרג יחד עם כמה משומריו, לפי דיווחים במדינה. ברשת אל ג'זירה דווח כי מספר הנפגעים הוא רב יותר ועומד על לפחות 28 הרוגים ו-45 פצועים.

בטליבאן, הארגון השולט באפגניסטן, גינו את המתקפה, שלחו תנחומים למשפחתו של אנסארי והבטיחו כי האחראים למותו ייענשו. אף ארגון לא קיבל אחריות על הפיגוע. אנסארי היה ידוע בתמיכתו בארגון, שתפס את השליטה במדינה לאחר נסיגת כוחות ארצות הברית לפני כשנה, הגן עליו באדיקות בדרשותיו ותקף את מתנגדיו.

מצעד צבאי בקאבול, אפגניסטן 15 בנובמבר 2021. רויטרס
מצעד צבאי בקאבול/רויטרס

בטליבאן מתפארים בכך שהביטחון במדינה התייצב מאז חזרתם לשלטון, למרות שבחודשים האחרונים בוצעו כמה פיגועים במדינה, כשכמה מהם התרחשו במסגדים עמוסים במתפללים. עד כה, על כמה ממתקפות הטרור נטל אחריות ארגון המדינה האסלאמית (דאעש) באפגניסטן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully