וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

1.3 טריליון דולר: פולין תדרוש פיצויים מגרמניה על מלחמת העולם השנייה

עודכן לאחרונה: 1.9.2022 / 21:45

83 שנה בדיוק אחרי פלישת גרמניה לפולין, גרמניה מסרבת בתוקף לקריאה: "שאלת השילומים נסגרה". כ-6 מיליון פולנים, בהם 3 מיליון יהודים, נרצחו במהלך מלחמת העולם השנייה, והעיר ורשה נחרבה כמעט עד היסוד. ב-1953 ויתרו שליטי פולין על פיצויים גרמניים, בלחץ ברית המועצות

בווידאו: לפיד בתגובת להחלטת פולין לאשר את החוק להגבלת תביעות רכוש/צילום: רויטרס

פולין תדרוש פיצויים מגרמניה על מלחמת העולם השנייה - כך הכריז היום (חמישי) מנהיג מפלגת השלטון במדינה, 83 שנה בדיוק מפלישת גרמניה הנאצית לפולין. לדבריו, פולין מעריכה את ההפסדים שלה במלחמת העולם השנייה ב-6.2 טריליון זלוטי, 1.32 טריליון דולר - כמעט 4.5 טריליון שקל.

מפלגת השלטון "חוק וצדק" (PiS) קראה לתשלום פיצויים כמה פעמים מאז שעלתה לשלטון ב-2015, אך לא דרשה אותם באופן רשמי. ב-2019, טענה שההפסדים עומדים על כ-850 מיליארד דולר. "הסכום שהוצג הוערך בצורה הכי מצומצמת ויהיה ניתן להגדיל אותו", ציין ראש המפלגה וסגן ראש ממשלת פולין, ירוסלב קצ'ינסקי.

מחנה ההשמדה אושוויץ. GettyImages
מחנה ההשמדה אושוויץ, פולין/GettyImages

כשישה מיליון פולנים, בהם שלושה מיליון יהודים, נרצחו במהלך מלחמת העולם השנייה. במרד ורשה ב-1944 של המחתרת הפולנית נגד צבא גרמניה, כ-200 אלף אזרחים נהרגו והעיר נחרבה כמעט עד היסוד. ב-1953, ויתרו שליטי פולין הקומוניסטים דאז על כל פיצויי המלחמה מצד גרמניה, זאת בלחץ ברית המועצות. גרמניה, שותפת הסחר הגדולה ביותר של פולין, טוענת מנגד שכל התביעות הכספיות שקשורות למלחמת העולם השנייה הוסדרו. "עמדתה של ממשלת גרמניה עומדת בעינה: שאלת השילומים נסגרה", קבע דובר משרד החוץ הגרמני. "פולין ויתרה על הפיצויים לפני זמן רב", הזכיר.

מנהיג האופוזיציה בפולין, דונלד טוסק, טען כי מדובר בקמפיין פוליטי מצד מפלגת השלטון. "ההצהרה היא לא על פיצויים, אלא כדי לבנות מחדש את התמיכה במפלגה", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully