וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יסייע בתקיפה באיראן? 4 מטוסי תדלוק מהמתקדמים בעולם יגיעו לישראל

עודכן לאחרונה: 1.9.2022 / 20:07

חיל האוויר הישראלי וחברת בואינג חתמו על חוזה על סך 927 מיליון דולר, מכספי הסיוע האמריקני לישראל, לרכישת 4 מטוסי תדלוק מדגם KC-46A. ישראל תהיה המדינה השלישית להצטייד במטוסים הללו, שצפויים להגיע לארץ ב-2025, ובכך תצטרף לחיל האוויר האמריקני והיפני

Boeing KC-46. U.S. Air Force photo by Ethan Wagner, Creative Commons
מהמתקדמים בעולם. מטוס התדלוק/Creative Commons, U.S. Air Force photo by Ethan Wagner

ארבעה מטוסי תדלוק מהסוג המתקדם בעולם יגיעו לישראל - כך לפי חוזה שנחתם היום (חמישי) בין חיל האוויר הישראלי וחברת בואינג. ישראל תהיה המדינה השלישית להצטייד במטוסים הללו ותצטרף לחיל האוויר האמריקני והיפני. המטוסים הללו עשויים לסייע בתקיפה באיראן.

החוזה, על סך 927 מיליון דולר, הוא לייצור ארבעה מטוסי תדלוק מדגם KC-46A, והוא ימומן על ידי כספי הסיוע האמריקני לישראל. המטוסים עתידים להגיע לחיל האוויר ב-2025 והם מיועדים להחליף את מטוסי התדלוק מסוג בואינג 707.

במסגרת החוזה שנחתם, תספק חברת בואינג גם שירותי תמיכה במתדלקים, תחזוקה ותיקונים, לוגיסטיקה וסיוע אחר להתאמת המטוסים לצרכים של ישראל. המטוסים יאפשרו לחיל האוויר לבצע תדלוק אווירי לכל המטוסים הנמצאים בשימוש החיל וכן לבצע משימות אוויריות נוספות כמו הטסת כוחות, ניהול שליטה ובקרה ועוד. במטוס מותקנת המערכת המתקדמת בעולם לתדלוק אווירי, לצד מערכות הגנה מתקדמות ועוד.

שר הביטחון בני גנץ בביקור בטייסת המתדלקים של סנטקום בטמפה, פלורידה, 26 באוגוסט 2022. U.S. Central Command, Sgt. John Onuoha, אתר רשמי
שר הביטחון בני גנץ בביקור בטייסת המתדלקים בפלורידה/אתר רשמי, U.S. Central Command, Sgt. John Onuoha

עידו נחושתן, נשיא בואינג ישראל, בירך על החוזה שנחתם והגדיר אותו כ"ציון דרך חשוב בחיזוק הזרוע הארוכה של מדינת ישראל לשנים רבות קדימה". הוא מסר, "חברת בואינג גאה להיות שותפה רבת שנים לבניין כוחה של מדינת ישראל ולחיזוק יכולותיו הצבאיות של צה"ל וחיל האוויר הישראלי. מטוסי התדלוק החדישים יהוו תרומה חשובה ומשמעותית ליכולות האסטרטגיות של צה"ל וחיל האוויר".

ג'יימס בורגס, סגן נשיא בואינג ומנהל תוכנית מטוסי התדלוק בואינג KC-46, מסר: "מטוסי התדלוק מדגמי בואינג KC-46A הם בעלי ניסיון מוכח לבצע תדלוק אווירי לכל סוגי המטוסים של חיל האוויר האמריקני ושל בנות הברית שלה, כמו גם קישוריות נתונים חלקה ומאובטחת המוגנת עם מערכות הגנה מוכנות לחימה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully