וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

300 כלי נשק ויותר מ-2,000 ק"ג סמים: עלייה בסיכול ההברחות בגבולות מצרים וירדן

עודכן לאחרונה: 28.8.2022 / 11:09

במהלך השנה האחרונה סוכלו 18 ניסיונות הברחת אמצעי לחימה, ו-40 ניסיונות הברחת סמים בשווי של 135 מיליון שקלים. זאת, בעקבות שינוי תפיסת ההגנה בגבולות שהובילה ליותר מ-270 שיבושים של ניסיונות הברחה לתוך ישראל

בווידאו: עלייה בכמות סיכולי ההברחות בגבולות ירדן ומצרים מתחילת שנת 2022/דובר צה"ל

צה"ל מפרסם הבוקר (ראשון) נתונים המציגים עלייה משמעותית בהיקף סיכולי הניסיונות להברחות סמים ואמצעי לחימה בגבולות מצרים וירדן. עד כה השנה סיכלו כוחות הביטחון את 18 הברחות, שבהן ניסו להעביר לישראל כ-300 כלי נשק לא חוקיים. זאת, לעומת 21 הברחות בשנים 2020 ו-2021. בנוסף, סוכלו 40 הברחות סמים, שבהן נתפסו כ-2,150 ק"ג סמים בשווי 135 מיליון שקלים.

על פי נתוני דובר צה"ל, שווי ק"ג קוקאין הוא 200 אלף שקלים, שווי ק"ג הרואין הוא 100 אלף שקלים ושווי ק"ג מריחואנה הוא כ-40 אלף שקלים. מעבר לכך, עוד עולה מהנתונים כי ביהודה ושומרון אקדח שהוברח יעלה כ-10 אלף שקלים, נשק מסוג קלאצ'ניקוב יעלה כ-20 אלף שקלים ו-M16 יעלה כ-70,000 אלף שקלים.

עלייה בכמות סיכולי ההברחות בגבולות ירדן ומצרים מתחילת שנת 2022. דובר צה"ל
הברחת נשק שסוכלה/דובר צה"ל

בד בבד, היום הותר לפרסום כי המשטרה וצה"ל סיכלו הברחת אמצעי לחימה בגבול ירדן. שלושה חשודים בשנות ה-30 לחייהם, תושבי ערערה וערד, נעצרו והועברו להמשך חקירה. כמו כן נתפסו עשרה אקדחים שהועברו לידי כוחות הביטחון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
עלייה בכמות סיכולי ההברחות בגבולות ירדן ומצרים מתחילת שנת 2022. דובר צה"ל
הברחת סמים שסוכלה בדרום/דובר צה"ל

בעוצבת "אדום", המגנה בגבולות עם מצרים וירדן, ישמו בחודשים האחרונים את תפיסת "הגנה בצבעים", שנועדה להגביר את ההגנה על הנכסים החיוניים ולמקסם את פעילות הכוחות המגנים בשטחים רחבים. לפי התפיסה, מוקצה לכל תא שטח צבע בהתאם לאיום ולתגובת כוחות הביטחון. תפיסת "הגנה בצבעים" הובילה לשיא של שיבושי ניסיונות הברחות סמים ואמל"ח בגזרות האוגדה, עם כ-270 שיבושים בשמונת החודשים האחרונים.

במסגרת מיזם "תנופה בגבולות", בגבולות עם מצרים וירדן, חוזקו מנגנוני ההגנה, התעצמו ושופרו אמצעי הניוד, האמל"ח ואמצעי האיסוף. הסבתם האחרונה של גדודי החי"ר לגדודים מרחביים שמתמקצעים ומתמחים בתוואי השטח בגבולות, גם היא תרמה לנתוני הסיכול בשנה האחרונה. כמו כן, בשנה האחרונה הוקמו בפיקוד המרכז ובפיקוד הדרום חמ"לים משותפים ובהם נציגי צה"ל, משטרת ישראל, שב"כ וגורמים נוספים שמתמחים בעולם ההברחות, מייצרים תמונת מודיעין מדויקת בזמן אמת ומגבשים מענה אופרטיבי אחוד ומשותף.

מפקד חטיבת פארן, אלוף-משנה עידו סעד מסר כי "משימת כוחותינו להגן בגבולות, לשמר את המשילות בנגב ולפעול לריבונות מדינת ישראל בגבולות השלום הינה ראשונה במעלה. לוחמי גדודי קרקל, ברדלס ו-727 פועלים מדי לילה לסיכול הניסיונות להבריח סמים ואמל"ח בגבולות ובכך גודעים את המנוע הכלכלי של הפשיעה בנגב ומונעים את הגעתם של סמים מסוכנים וכלי נשק בלתי חוקיים לתווך האזרחי. כוחותינו ימשיכו לפעול בחדות ובדיוק כדי לשמור על הביטחון ותחושת הביטחון של תושבי הדרום, לצד המשך חיזוק השותפות ההכרחית עם יתר גופי הביטחון במרחב".

עלייה בכמות סיכולי ההברחות בגבולות ירדן ומצרים מתחילת שנת 2022. דובר צה"ל
הלוחמים שסיכלו הברחה בגבול/דובר צה"ל
עלייה בכמות סיכולי ההברחות בגבולות ירדן ומצרים מתחילת שנת 2022. דובר צה"ל
הברחת נשק שסוכלה/דובר צה"ל

מפקד החטיבה המרחבית יואב, אלוף-משנה איתמר דשל הוסיף: "כוחות צה"ל, בשיתוף כלל הגורמים הביטחוניים הפועלים בגזרה, ימשיכו לעמוד על המשמר על מנת לחזק את המשילות במרחב למען ביטחון התושבים. אני גאה בכוחות הפועלים בגזרה, אשר מפגינים דיוק מבצעי ומובילים להישגים ביטחוניים חשובים ומאפשרים לשמר את היציבות במרחב בו השקט מתעתע. החטיבה חוותה קפיצת מדרגה משמעותית בהתמודדותה מול האיום הביטחוני ובהבנתו ובהגברת מוכנות למול איומים נוספים במרחב. אלו תהליכים אשר מונעים על ידי המפקדים והחיילים - מהזוטרים לבכירים ביותר ומצביעים על למידה ויצירתיות פורצת גבולות".

מדברי מפקד חטיבת הבקעה והעמקים, אלוף-משנה מאיר בידרמן סיפר על פעילות הגדודים. "כוחות החטיבה, ובהם לוחמי גדוד אריות הירדן, גדוד לביאי הבקעה וגדוד ניצן פועלים לילות כימים כדי לעמוד במשימת ההגנה בגבולה המזרחי של מדינת ישראל, ולנגד עיניהם עומדים הביטחון ותחושת הביטחון של התושבים והעוברים במרחב", אמר. "עשיית החטיבה מתבססת על שותפות עמוקה עם כלל גורמי הביטחון במרחב - המשטרה, משמר הגבול והשב"כ - שמגבירה את אפקטיביות הפעולה והובילה בשנה האחרונה להצלחות גדולות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully