וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום נגד התוקף במצ'טה: "חשש שיסכן את הציבור"

עודכן לאחרונה: 1.9.2022 / 20:36

בבית משפט השלום בעכו הוגש כתב אישום נגד אורי שחורי בגין תקיפת נוסעים בכביש 85 במצ'טה. הוא מואשם באיומים, ניסיון לפציעה, החזקת סכין וחבלה במזיד ברכב. התביעה ביקשה את מעצרו עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו. "בריונות בכביש"

בווידאו: הארכת מעצר של החשוד בתקיפה במצ'טה בכביש 85/צילום: שלומי גבאי

בבית משפט השלום בעכו הוגש היום (חמישי) כתב אישום נגד אורי שחורי, תושב כרמיאל כבן 70, בגין תקיפת נוסעים במצ'טה. הוא מואשם באיומים, ניסיון לפציעה, החזקת סכין וחבלה במזיד ברכב. התביעה ביקשה את מעצרו עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.

בתיעוד האירוע שהתרחש ביום ראשון בכביש 85 נראה שחורי כשהוא מנסה לפתוח את דלת מכונית בה נסעה משפחה - ואף מצליח להכניס את הסכין בין הדלת והמשקוף.

הארכת מעצר | הגבר התוקף בכביש 85. השלום, עכו 29 באוגוסט 2022. יואב איתיאל
"בריונות בכביש". אורי שחורי/יואב איתיאל

מכתב האישום עולה כי אחרי ששחורי עקף את הרכב השני הוא אותת וצפר לנהג השני. בעודו נוהג הוא אחז בידו השמאלית בסכין ארוכה ונופף בה לעברו של הנהג השני. בתגובה, הנהג האחר בלם והנאשם לא הספיק לעצור ופגע ברכבו של המתלונן מאחור.

התובעת, פקד עו"ד רגינה קוזניץ, אמרה בדיון כי "מדובר באירוע חמור ומסוכן - בריונות בכביש לשמה". לדבריה, "זוהי אלימות מכוערת המהווה את הפחד הגדול ביותר שלנו כחברה, עת על רקע סכסוך בין משתמשים בדרך"

עוד הוסיפה כי המתלונן עקף את הנאשם או כלשונו 'חתך אותו', נטל סכין דמוי מצ'טה באורך 43 סנטימטרים וניסה לפצוע את המתלונן. כשזה נמלט אל רכבו הוא חבט ברכבו וגרם לצלקות נפשיות לבנו ולרעייתו.

עוד בוואלה!

התוקף במצ'טה יישאר במעצר: "בריונות כביש"

לכתבה המלאה
הארכת מעצר | הגבר התוקף בכביש 85. השלום, עכו 29 באוגוסט 2022. שלומי גבאי
"חש סכנה לחייו". שחורי/שלומי גבאי

"הגיע העת כי הוא ושכמותו הבוחרים בדרך האלימות והבריונות בכביש ובקרב המשתמשים בדרך יפנימו כי דמם של אזרחי המדינה אינו הפקר וכי מעשי אלימות כלפי הזולת לא יעברו בשתיקה", הוסיפה. לטענתה קיים חשש ממשי כי הוא יסכן את בטחון הציבור בכלל, בהיותו אדם אלים. "מדובר בעבירה שנעשתה בהתפרצות זעם, באלימות חמורה ואף באכזריות, כל זאת כשהוא אוחז סכין דמוי מצ'טה", טענה.

"מעובדות כתב האישום ניתן להתרשם לכאורה ממסוכנות גבוהה, שכן לא מדובר בכשל התנהגותי רגעי וחד פעמי אלא באלימות מתפרצת ומתמשכת של בריונות כביש תוך שהמשיב מחזיק בידו בסכין", קבעה השופטת ג'ני טנוס לנוכח טיעוניה של הסנגורית, עורכת הדין תמי אולמן, לשחרר את אורי שחורי למעצר בית, והוסיפה כי בניגוד לחלק מהטענות שעלו בדיון, עובדות כתב האישום שלגביהן אישרה הסנגורית כי קיימות ראיות לכאורה, מלמדות על כך כי "אכן איים על המתלונן תוך שהוא מחזיק בידו בסכין ואף ניסה לפצוע אותו באמצעות אותה סכין". היא הורתה כי יוכן תסקיר בעניינו לבחינת חלופת מעצר, קבעה דיון בעניינו לעוד כשלושה שבועות, ובינתיים הותירה אותו מאחורי סורג ובריח עד החלטה אחרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully