וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איתן פיכמן הוא לוחם השריון שנהרג בתאונת אימונים ברמת הגולן

עודכן לאחרונה: 31.8.2022 / 17:12

נסיבות התאונה טרם התבררו, אך לפי תחקור ראשוני של המקרה עולה כי פיכמן קיבל מכה בראשו מסדן הטנק שגרמה למותו. בעקבות המקרה, מפקד זרוע היבשה, אלוף תמיר ידעי, הנחה על עוצר אימונים והכשרות של הכלים הקרביים המשוריינים.

סמל איתן פיכמן, לאחר שנפגע במהלך תרגיל טנקים בצפון הארץ, בשטח אש סמוך למחנה 'נפח'.. דובר צה"ל
איתן פיכמן, בן ה-19 שנהרג במהלך תרגיל בצפון/דובר צה"ל

איתן פיכמן בן ה-19 מבאר שבע נהרג הלילה (רביעי) בתאונת אימונים שיל חיל השריון ברמת הגולן. נסיבות התאונה המדויקות טרם התבררו, אך לפי תחקור ראשוני של המקרה עולה כי הלוחם קיבל מכה בראשו מסדן הטנק שגרמה למותו. בעקבות האירוע, מפקד זרוע היבשה, אלוף תמיר ידעי, הנחה על עוצר אימונים והכשרות של הכלים הקרביים המשוריינים. הלוויתו של איתן פיכמן תערך הערב בבית העלמין הצבאי בבאר שבע.

פיכמן, לוחם בחטיבה 7 של חיל השריון, שימש כטען טנק בזמן האימון שנערך באזור שטח האש של קאדריה-נפאח. האירוע התחרש בסביבות השעה חצות בין תרגיל "יבש" לתרגיל שכלל ביצוע בירי חי. מפקד המחלקה קרא ללוחם מספר פעמים, אחר האחרון לא השיב לו. ברגע זה הביט המפקד דרך צריח הפיקוד אל תוך הטנק והבחין בלוחם כשהוא מוטל על הרצפה.

כוננות בגבול עזה 4 באוגוסט 2022. אבי רוקח
לוחמי שריון/אבי רוקח

גופו של הלוחם היה למעשה בחלק בטנק שמכונה "משולש המוות", כשראשו, שספג פגיעה קשה, נמצא בין התובה לצריח. חובש צה"ל שהוזעק למקום איתר אותו עם סימני דופק חלשים, ורופא הגדוד נאלץ לקבוע את מותו במקום.

מפקד פיקוד הצפון, אלוף אמיר ברעם, קיים הלילה תחקיר ראשוני בנקודה. במסגרת התחקור הראשוני, מינה מפקד פצ"ן את אלוף-משנה שאול ישראלי, מפקד חטיבה 205 כראש צוות המומחים שיתחקר את הנסיבות שהובילו לאירוע, זאת בשיתוף מפקדת קצין השיריון הראשי בזרוע היבשה. מסקנות הצוות יוצגו בפני הרמטכ"ל. גורמי צבא אמרו הקופסא השחורה שמצויה בטנק עשויה לשפוך אור על החקירה.

לפני כשבועיים נהרג נתן פיטוסי, לוחם בחטיבת כפיר, בן 20 מנתניה, מאש כוחותינו סמוך לטול כרם. פיטוסי, שעזב את עמדת השמירה שבה שהה למשך זמן קצר, זוהה בטעות כחשוד על ידי חברו, שפתח בנוהל מעצר חשוד וירה בו למוות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully