וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שינה את מהלך ההיסטוריה": מנהיגים בעולם סופדים למיכאיל גורבצ'וב

עודכן לאחרונה: 31.8.2022 / 8:20

הנשיא פוטין הביע את "תנחומיו העמוקים ביותר" על מותו של מנהיג ברית המועצות לשעבר, שהלך לעולמו בגיל 91. רה"מ בוריס ג'ונסון עקץ: "בעוד פוטין תוקף באוקראינה, גוברצ'וב נתן דוגמה לכולנו". הנשיא ביידן: "האמין בפתיחות לא כסיסמה אלא כדרך קדימה, אחרי שנים של בידוד"

מיכאל גורבצ'וב ביום הולדתו ה- 80, מרץ 2011. Ian Gavan, GettyImages
"שינה את העולם". גורבצ'וב/GettyImages, Ian Gavan

מנהיגים מרחבי העולם ספדו הלילה (רביעי) למנהיג ברית המועצות לשעבר, מיכאיל גורבצ'וב, שהלך לעולמו בגיל 91. נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הביע את "תנחומיו העמוקים ביותר", כך לפי דוברו, דימיטרי פסקוב, שהוסיף שהנשיא ישלח מברק תנחומים למשפחתו וחבריו של גורבצ'וב.

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הדגיש כי גורבצ'וב האמין בפתיחות וארגון מחדש "לא כסיסמאות בלבד אלא כדרך קדימה עבור האנשים בברית המועצות, אחרי שנים רבות של בידוד ומחסור".

מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, ספד לו: "הצטערתי מאוד לשמוע על מותו של מיכאיל גורבצ'וב, מדינאי יחיד במינו ששינה את מהלך ההיסטוריה. הוא עשה יותר מכל אדם אחר כדי להביא לסיומה השליו של המלחמה הקרה", ציין. "העולם איבד מנהיג עולמי ענק, מחויב ותומך בלתי נלאה בשלום".

נשיאת הנציבות האירופית, אורסולה וון דר ליין, קראה לגוברצ'וב "מנהיג מהימן ומכובד". לדבריה "הוא שיחק תפקיד קריטי בסיום המלחמה הקרה ובהפלת מסך הברזל, שהוביל לאירופה חופשית. המורשת הזאת לא תישכח", הבטיחה.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מקשיב למנהיג ברית המועצות לשעבר מיכאיל גורבצ'וב במהלך מסיבת עיתונאים בשלזוויג, גרמניה, 21 בדצמבר 2004. רויטרס
פוטין מסר את "תנחומיו העמוקים". נשיא רוסיה וגורבצ'וב/רויטרס

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון מסר שהוא תמיד העריץ "את האומץ והיושרה שהפגין בהבאת המלחמה הקרה לסיומה בדרכי שלום". הוא הזכיר את המלחמה של רוסיה באוקראינה ואמר, "בתקופת תוקפנותו של פוטין, המחויבות הבלתי נלאית שלו לפתוח את החברה הסובייטית נשארה דוגמה לכולנו".

ג'יימס בייקר, ששימש שר החוץ האמריקני לאורך סוף המלחמה הקרה ב-1991, מסר כי "ההיסטוריה תזכור את גורבצ'וב כענק, שניווט את האומה הגדולה שלו לעבר דמוקרטיה. הוא מילא את התפקיד הקריטי בסיום השלו של המלחמה הקרה. העולם החופשי מתגעגע אליו מאוד".

חבר הכנסת ולדימיר ביאליק (יש עתיד) כתב על גורבצ'וב, "לא הסכמתי איתו בהרבה דברים בזמן אמת, אך במבט לאחור לעולם אהיה אסיר תודה על כך שניסה להעניק חופש למדינה שבה נולדתי וגדלתי. האיש שינה את העולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully