וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סכנת גז הקצפות: בניו יורק הגבילו מכירת פחיות, בישראל בוחנים כיצד לנהוג

עודכן לאחרונה: 29.8.2022 / 20:34

בני נוער רבים שאפו חנקן דו חמצני - המוכר בשם גז צחוק, שנמצא בתוך מכלי הקצפת ומשרה תחושת טשטוש ואופוריה קצרה. החומר עלול לגרום להתקף לב, אובדן זיכרון ומחלות פסיכוטיות. גם בישראל מנסים להילחם בתופעה; משרד הבריאות: סוגיית החקיקה תיבחן

בווידאו: בני נוער מספרים על הטרנד המסוכן, גז קצפות/צילום: ספיר לוי

מכירת מכלי קצפת הוגבלה בניו יורק לגיל 21 ומעלה - זאת, לאחר שבני נוער רבים שאפו חנקן דו חמצני (nitrous oxide) שבתוך המכלים, שמשרה תחושת טשטוש ואופוריה קצרה. החוק עבר בשנה שעברה, ומי שמוכר מכלי קצפת לאדם מתחת לגיל 21 מסתכן בקנס של 250 דולר בפעם הראשונה, ו-500 דולר על הפרות נוספות. בעוד שמעבר לים הוחלט לנקוט צעדים, במשרד הבריאות בוחנים את סוגיית ההגבלה.

החנקן הדו-חמצני, שמוכר גם בשם גז צחוק, משמש כחומר הרדמה, שגורם לתחושת אופוריה קצרה ועלול לגרום לאובדן לחץ דם, התעלפות, התקף לב ומוות פתאומי. השפעות פוטנציאליות לטווח ארוך כוללות אובדן זיכרון ופסיכוזה.

גז קצפות, 29 באפריל 2021. מתוך פייסבוק, צילום מסך
עלול לגרום למחלות פסיכוטיות ולמוות. מכלי גז קצפות/צילום מסך, מתוך פייסבוק

השימוש בגז עלה, גם בישראל, בתקופת משבר הקורונה. הוא נצרך בעיקר על ידי צעירים ובני נוער, לרוב במסיבות, מועדונים ופארקים. כמו כן, משתמשים בו במסיבות טבע ובפסטיבלים. החומר בדרך כלל נמכר למשתמש במכלי מתכת קטנים, המכילים את הגז בצורתו הדחוסה. לעיתים המשתמשים שואפים את תכולת הגז ישירות ממכל המתכת, או באמצעות העברתו לבלונים. בחלק מהמקרים, הסם מסופק במכלים גדולים ונשאף באמצעות מסיכה רפואית. השימוש במכלי המתכת עלול לשחרר את הגז בעוצמה, ועשוי לגרום לכוויות באף, בפה ובלוע.

במשרד הבריאות בישראל מכירים את התופעה ואמרו כי סוגיית החקיקה והאכיפה תיבחן. "בשנתיים האחרונות נתפסו ע"י משרד הבריאות ומשטרת ישראל מאות אלפי בקבוקים המכילים 'גז קצפות', שנמכרים בצורה לא חוקית במסיבות ובקיוסקים ברחבי הארץ", מסרו. "משרד הבריאות רואה חשיבות רבה בטיפול בנושא ומשכך עובד בשיתוף פעולה הדוק עם המשטרה והפרקליטות לצורך הגשת כתבי אישום כנגד המעורבים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully