וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות ערך ביקורת פתע במפעל סנפרוסט: "נמצאו כשלים"

עודכן לאחרונה: 29.8.2022 / 19:34

ממצאי הביקורת העלו כי במפעל אין די עובדי בקרה לאורך כל שלבי המיון של גופים זרים במוצרים, וכן כי המפעל לא אוסף כל ממצא מהחי שמתגלה בעקבות תלונה שמתקבלת. בעקבות הבדיקה, הורה המשרד למפעל לפעול לשיפור המצב. סנפרוסט: "מברכים על הביקורת שתאפשר לנו להשתפר"

משרד הבריאות פרסם הערב (שני) ממצאי ביקורת פתע שערך במפעל סנפרוסט, לפיהם קיימים נקודות לשיפור לכל אורך שרשרת תהליך הייצור במפעל. זאת, בעקבות תלונות על הימצאות חלקי בעלי חיים בתוך מוצרי החברה. הנקודה העיקריות נגעו לכך שבמפעל לא נעשתה בקרה עצמית מספקת באשר לגופים זרים שנמצאו במוצרים.

במהלך הביקורת, שנערכה בשבוע שעבר, נבחנו תהליכי הייצור והאריזה במפעל לרבות תיעוד ומסמכים בו. בבדיקה ניתן דגש על האמצעים שאמורים להפחית ולטפל בהמצאות ונוכחות גופים זרים מן החי במוצרים.

הביקורת העלתה כי תוכנית בטיחות המזון והבקרה העצמית של המפעל טעונה בחינה מחודשת ושיפורים, החל משלבי המיון והימנעות מהימצאות של גופים זרים במוצרים. עוד נמצא כי יש לתגבר את מספר עובדי הבקרה בשלבי המיון למניעת נוכחות הגופים הזרים במוצרים, החל משלב האיסוף של התוצרת בשדה ולכל אורך שלבי הייצור.

ריקול לשעועית ירוקה של סנפרוסט. יח"צ,
ביקורת הפתע נערכה בעקבות שורת תלונות על הימצאות גוף זר במוצרים. מוצרי סנפרוסט/יח"צ

כמו כן, לפי הביקורת, בנוהל תלונות של המפעל נכתב שאוספים כל ממצא מהחי שמתגלה בעקבות תלונה, כשבפועל לא מתבצע איסוף של כל ממצא אלא רק ממצאים שהוגדרו במפעל, ולכן על המפעל לחדד את נוהל התלונות.

משרד הבריאות ציין כי על המפעל להמשיך לפעול בכל הרמות, החל משלב הגידול בשדה ועד שלב תיעדוף רכישת ממיינת אופטית נוספת למפעל האריזה, וזאת על מנת להמשיך ולפעול לצמצום והפחתה של המצאות גופים זרים במוצרים, ובכלל. בנוסף לפעולות מתקנות ותגבור מערך המיון שבוצעו ברמה המידית, המפעל עדיין נדרש להמשיך בתחקור האירועים וגורם המרכזי להם, לרבות ולאחר היוועצות עם גורמים ומומחים בינלאומיים בתחום.

חלקי החיות שנמצאו בסנפרוסט. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, אתר רשמי
חלק נחש שנמצא בסנפרוסט/אתר רשמי, שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

סמוך לפרסום ממצאי הביקורת, בתנובה ובסנפרוסט הודיעו שפרופ' רוני גמזו ישמש כיו"ר ועדת בדיקה חיצונית לבחינת תהליכי הבטחת האיכות בסנפרוסט. "ניסיונו הרב של פרופ' גמזו, יושרו, ועצמאותו המקצועית יסייעו לנו להמשיך ולהשתפר ולעמוד בסטנדרטים הגבוהים ביותר בתחום המזון", מסרו בתנובה על המינוי.

"יחד עם פרופ' גמזו, שותפים בבדיקה בסנפרוסט גם מומחים בינלאומיים בתחום אבטחת איכות וחקלאות. אנו נעמיד לרשות המומחים את כל האמצעים הדרושים, במטרה לגבש תהליכי עבודה לחזרת המפעל לפעילות מלאה, תוך עמידה בכל דרישות משרד הבריאות, מזעור אירועי איכות ויישום תהליכי ייצור בטוחים".

בתגובה לממצאי הביקורת, מסנפרוסט נמסר: "אנו מודים למשרד הבריאות ומברכים על כל ביקורת, שתאפשר לנו להמשיך ולהשתפר. אנו לוקחים ברצינות את ממצאי הביקורת, וכבר התחלנו לפעול על פי הנחיות משרד הבריאות לשיפור התהליכים במפעל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully