וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוארך מעצרו של החשוד בתקיפת נוסעים במצ'טה: "חשבתי שיש פיגוע"

עודכן לאחרונה: 29.8.2022 / 17:12

בתיעוד נראה הגבר מנסה לפתוח דלת מכונית בה נסעה משפחה, ואף מצליח להכניס את הסכין בין הדלת והמשקוף. המשטרה עצרה אותו לחקירה. הגבר שהותקף: "התוקף - בריון וגזען, אני בשוק". סנגורו של החשוד: "חש מאוים מהנהג, חשב שמתכוון לפגוע בו על רקע ביטחוני"

בווידאו: תקיפה של עוברים ושבים בכביש 85/שימוש לפי סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

מעצרו של אורי פנחס שחורי, תושב כרמיאל שחשוד בתקיפת נוסעים בצפון במצ'טה הוארך היום (שני) בארבעה ימים. בדיון טען כי תקף את נוסעים, כי חשש שמדובר בפיגוע בעקבות נהיגתו הפרועה של נהג הרכב. "הנהג השני נהג בצורה מאד פראית, סיכן אותו ואת הנהגים האחרים", אמר סנגורו.

"הייתי שוטר בעברי ומעולם לא נעצרתי והכיתי אף אחד. מישהו פה השתלט על הכביש ופשוט חששתי לעצמי" אמר החשוד. "אני בן 71, הלכתי לנהג עם המסור של הגינה. הוא לא יצא, אבל צילם והלך להתלונן. יכול להיות שאני מתחרט. אני חשבתי שזה פיגוע, שזה מישהו שרוצה לעשות משהו כי לא הייתה שום סיבה".

עו"ד סאלח עבאס שמייצג מטעם הסניגוריה הציבורית את החשוד מסר אחרי הדיון כי "מדובר באדם מבוגר ללא עבר פלילי והתנדב במשטרת ישראל במשך שנים רבות. לטענתו, הוא חש מאוים מהנהיגה הפרועה של המתלונן והרגיש בסכנת חיים. לא הייתה לו כל כוונה לפגוע במשפחה, וכשהבחין שברכב יש משפחה עזב את המקום. אנו מצפים שהמשטרה תסיים את החקירה בהקדם ושהאיש ישוחרר לביתו".

תקיפה של עוברים ושבים בכביש 85. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, אתר רשמי
תיעוד התוקף, אמש/אתר רשמי, שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

הארכת מעצר החשוד

בווידאו: הארכת מעצר של החשוד בתקיפה במצ'טה בכביש 85/צילום: שלומי גבאי

השופט ויליאם חאמד, לאחר ששמע את הצדדים ציין כי הסרטון "מוכיח את הנטען" וזאת בצד גרסתו של שחורי עצמו "אשר מסבכת אותו בביצוע העבירה". הוא ציין כי לנוכח הנסיבות "מתקיימת עילה של מסוכנות ברף עליון". לדבריו, לנפגעי העבירה נשקפה סכנה מוחשית ומיידית ואך בנס האירוע לא הסתיים בתוצאה קשה יותר ואף קטלנית. הוא ציין כי שחורי "התקרב לנוסעים עד למרחק נגיעה מהנוסעים ברכב האחר כשהוא מניף לעברם חרב שחדרה לתוך הרכב, ואז משך אותה החוצה, אך לאחר שקרבן העבירה פתח קצת את הדלת, על מנת לשחרר קצת את החרב ושוב סגר את דלת הרכב על מנת להגן על עצמו ועל בני משפחתו, כאשר צרחות הקטין נשמעות ברקע". הוא דחה את בקשת הסניגוריה הציבורית לאסור את פרסום שמו של שחורי.

הנהג שהותקף, ראמז, שחזר את התקרית החריגה, בסמוך לצומת גילון ומג'ד אל כרום: "זו היתה התנהגות בריונית וגזענית מצד התוקף", טען. "אשתי והילד היו בהלם, גם אני בשוק". הוא ציין כי אשתו חולת סרטן. "לקחתי אותה הביתה ואחר כך הגשתי תלונה במשטרה", סיפר. "אני ניסיתי להשתלב במסלול ימני בכביש, זה עצבן אותו, הוא צפר והתעצבן, חסם אותי ויצא עם סכין". לאחר האירוע, הגיש תלונה בתחנת כרמיאל של המשטרה.

הארכת מעצר | הגבר התוקף בכביש 85. השלום, עכו 29 באוגוסט 2022. יואב איתיאל
החשוד בבית המשפט. היום/יואב איתיאל

בחקירתו טען כי המצ'טה משמשת אותו בעבודות גינון. הוא לא מכחיש את האירוע, והסביר כי נסער מאוד כשהרכב שנסע לפניו חתך אותו מימין תוך נסיעה מהירה בכביש שהיה עמוס במכוניות. הוא סיפר שאותת לו, צפר לו וחשב שבזה נגמר העניין, אבל אז בלם לפניו הרכב ובכך מבחינתו הגדיש את הסאה והוא איבד את העשתונות.

עו"ד סאלח עבאס, המייצג אותו מטעם הסנגוריה הציבורית, מסר: "חרף התמונה שמצטיירת מהסרטון שהופץ ברשתות החברתיות, מדובר באיש משפחה בן 71, שלטענתו חש מאוים מהנהג האחר שנסע באופן פראי ומסכן חיים בכביש, דבר שגרם לו בשלב מסוים לעקוף את רכבו ולגרום לו לעצור על מנת להפסיק את הסכנה המיידית למשתמשי הדרך. הוא טוען כי ההתנהגות של הנהג האחר גרמה לו להרגיש מאוים מאוד, ואף לחשוד כי מדובר במעשה מכוון על רקע ביטחוני ועל כן החזיק באותו כלי מחשש כי הנהג האחר יפגע בו, אך כשהבחין כי ברכב נסעו גם אשתו ובנו של הנהג, מיד הפסיק את האירוע ונסע מהמקום". הסנגוריה הציבורית מערערת על המעצר. דיון בכך נקבע מחר בבית המשפט המחוזי בחיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully