וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד נאם באירוע של ארגון הנוער הלהטב"קי איגי: "צריך לצעוק לא פחות חזק מהלהט"בופובים"

עודכן לאחרונה: 27.8.2022 / 22:03

בפעם הראשונה משתתף ראש ממשלה ישראלי באירוע רשמי של קהילת הלהטב"ק. לפיד אמר באירוע לציון 20 שנה להקמת הארגון שיש לשים סוף לפחד ממהפכה חברתית בתחום: "אנחנו חייבים את זה לשירה בנקי ולכל ילד או ילדה בפריפריה שמרגישים שהם צריכים להסתיר סוד נורא"

מצעד הגאווה/שירה בר

ראש הממשלה יאיר לפיד הגיע הערב לאירוע לציון 20 שנה לארגון הנוער הלהטב"קי איגי, בבית האופרה בתל אביב. לפיד ציין מעל במת האירוע שהוא "ראש הממשלה הראשון שהגיע לאירוע של הקהילה הגאה". על השאלה מדוע פוליטיקאים ישראלים בולמים מה שהוא כינה "מהפכה חברתית חשובה וצודקת הוא ענה: הם מפחדים. 78 אחוזים איתנו, אבל הם משקשקים מה-22 הנותרים".

לדבריו, הגיע הזמן לשים לכך סוף. "אנחנו חייבים את זה לשירה בנקי. אנחנו חייבים את זה לניר וליז מהבר נוער. אנחנו חייבים את זה לכל ילד או ילדה בפריפריה שפוחדים ומרגישים שהם צריכים להסתיר סוד נורא. אנחנו צריכים לחבק אותם ולהגיד להם שאנחנו איתם".

יאיר לפיד באירוע לציון 20 שנה לאיגי, 27 באוגוסט 2022. אלעד גוטמן, אתר רשמי
"לכל אדם יש זכות להיות הורה ולהקים משפחה". יאיר לפיד באירוע של איגי, 27 באוגוסט 2022/אתר רשמי, אלעד גוטמן

לפיד אמר בנאומו כי "לא פחות מ-78% מהציבור בישראל תומכים בנישואי להט"ב. אין להם בעיה עם משפחה של אבא ואבא או אמא ואמא". המסקנה, לדבריו, היא ש"הרוב המכריע של עם ישראל, בדרום, במרכז ובצפון, מצביעי רוב המפלגות, מצביעי יש עתיד ומצביעי הליכוד ואפילו חלק גדול מהדתיים, מסכימים עם העקרון הבסיסי והצודק הבא: לכל אדם יש את הזכות הבסיסית להיות הורה ולהקים משפחה".

עמותת איגי, שהוקמה לפני 20 שנה, פועלת בכל הארץ למען העצמה של בנות ובני נוער מהקהילה הגאה במסגרות החינוך ומחוץ להן. היא עוסקת בפיתוח מסגרות שמעניקות לנוער סביבה בטוחה, ופועלת למען דו שיח בין נוער הטרוסקסואלי לנוער להטב"קי. כמו כן עוסקת העמותה במחקר בנושאים הקשורים לנוער גאה.

עוד בוואלה!

הרצוג בירך את הקהילה הגאה: יש עוד דרך לשוויון, אך גם הישגים רבים

לכתבה המלאה
מצעד הגאווה, תל אביב, 10 ביוני 2022. ראובן קסטרו
לרוב הציבור בישראל אין בעיה עם משפחה של אבא ואבא או אמא ואמא. מצעד הגאווה בתל אביב, 10 ביוני 2022/ראובן קסטרו

לפיד שיתף מחוויותיו האישיות וסיפר: "בשולחן השבת שלנו, אצלי בבית, כמו בהרבה מאוד משפחות בישראל, יושבת האחיינית המופלאה שלי נוגה, יחד עם בת זוגה המופלאה לא פחות ליטל (שתיהן נמצאות כאן היום). לידן יושבים בני יואב, עם ארוסתו שי. אין שום סיבה בעולם שלנוגה וליטל יהיו פחות זכויות מיואב ושי. את זה אנחנו הולכים לשנות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully