וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג בירך את הקהילה הגאה: יש עוד דרך לשוויון, אך גם הישגים רבים

עודכן לאחרונה: 10.6.2022 / 11:01

באיגרת מיוחדת לפתיחת אירועי חודש הגאווה כתב נשיא המדינה כי הקהילה הגאה תרמה רבות לישראל בכל התחומים, ושגם הציבור בישראל התקדם ביחסו אליה. עם זאת, הוא הדגיש כי יש לקדם זכויות להט"ב, לאפשר חיים משותפים מלאים לבני ובנות הקהילה - ולמגר את השיח האלים כלפיהם

בווידאו: הנשיא הרצוג מאחל חודש גאווה שמח/צילום: לע"מ

נשיא המדינה יצחק הרצוג בירך היום (שישי) את הקהילה הגאה לרגל פתיחת אירועי חודש הגאווה, ובמרכזם מצעד הגאווה שיתקיים בתל אביב. "יקירותיי ויקיריי, חודש הגאווה כשמו כן הוא - הזדמנות להביט בגאווה רבה על הדרך המרשימה שעשתה הקהילה הגאה, דרך שבבסיסה החופש של כל אדם לחיות את זהותו או זהותה כפי שהם", כתב הנשיא באיגרת מיוחדת.

"בחודש הזה, כולנו יכולים להביט על ההישגים המרשימים של הקהילה, על התרומה המשמעותית של בנות ובני הקהילה לחברה, למדינה בכל התחומים, וגם על התהליך שעברה החברה הישראלית, שעברנו כולנו, ביחס אל הקהילה הגאה, אל ייחודה וכן, גם אל זכויותיה. אני מסתכל על המשפחות הגאות החיות בישראל, מסורות ואוהבות, אני רואה את נציגיה של הקהילה, הממלאים תפקידים בכירים במגזר הממלכתי והציבורי, המככבים מעל כל הבמות, בארץ ומעבר לים, התורמים בדרך, בכל דרך להפיכתנו למי שאנו כעם וכמדינה, ובטוח שיש לנו במה להיות גאים".

מצעד הגאווה, ירושלים, 2 ביוני 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
מצעד הגאווה בירושלים, בשבוע שעבר/פלאש 90, יונתן זינדל

"זה נכון: עדיין עוד ארוכה הדרך להשלים את המלאכה יש עוד עבודה כדי להמשיך ולהסיר דעות קדומות, לעקור מן השורש התייחסויות פוגעניות לקדם את שיח הזכויות ולאפשר חיים משותפים מלאים וכמובן למגר אפליה במקומות שבהם היא עודה קיימת. השיח ברשתות ובמרחב הציבורי לעיתים אלים ופוגעני, לא רק כלפי הקהילה הגאה, אבל בהחלט גם כלפיה. ועלינו לזכור ששימוש בזהות של מישהו אחר, ככינוי גנאי למישהו אחר - הוא לא דבר שאפשר להשלים איתו, לא כחברה, ולא כמדינה".

"ובכל זאת -בוודאי בחודש המיוחד הזה, יש סיבות טובות לשביעות רצון: בזכות ההישגים, בזכות השאיפה לתיקון, בזכות בחוקים והכללים, בזכות ההתקדמות, בזכות הקהילה הגאה, בזכות הפסיקות. כל אלה הופכים אותנו למדינה טובה יותר ולחברה טובה יותר, וצודקת יותר. תודה לכם, וחודש גאווה שמח לכולכם!".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully