וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ישראל השמידה כאלף טילים בתקיפה במערב סוריה

עודכן לאחרונה: 27.8.2022 / 18:58

הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי הפיצוצים שנגרמו בעקבות התקיפה האווירית במסיאף שבחמאת נמשכו שש שעות לאחריה, והרעידו את האזור כולו. עוד דווח כי הטילים שהושמדו יוצרו בפיקוח משמרות המהפכה ואוחסנו במקום כשנה, וכי קצין במשטר אסד נהרג ו-14 אזרחים נפצעו

תקיפה אווירית של ארה"ב נגד מיליציות פרו-איראניות בסוריה/הפנטגון

ישראל השמידה מחסני נשק בעיר מסיאף שבמערב סוריה - כך דיווח ההיום (שבת) הארגון הסורי לזכויות אדם. לפי הארגון, הפיצוצים שנשמעו עקב התקיפה בחמישי נמשכו שש שעות, והרעידו את האזור כולו. במהלך התקיפה הושמדו יותר מאלף טילי קרקע-קרקע לטווח בינוני, שיוצרו במהלך יותר משנה במרכז המחקר המדעי בפיקוח של משמרות המהפכה.

הארגון, שמזוהה עם האופוזיציה הסורית ויושב בבריטניה, דיווח גם כי קצין במשטר אסד נפצע בתקיפה ומת מפצעיו בהמשך וכי 14 אזרחים נוספים נפצעו. הפיצוצים ורסיסי הטילים שהתפוצצו במחסנים אלה גרמו לנזק רב לבתים באזורים שמסביב.

תקיפה בסוריה, 25 באוגוסט 2022. סעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים, אתר רשמי
התקיפה באזור מסיאף, חמישי/אתר רשמי, סעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים

יעד נוסף לתקיפות המיוחסות לישראל בחמישי, דווח בעיר טרטוס, שבמזרח סוריה. רשת אל-ערביה הסעודית דיווחה כי התקיפה כוונה לנשק של חיזבאללה בעיר השוכנת לחופי הים התיכון. בטרטוס נמצא הבסיס הימי היחיד של צבא רוסיה בים התיכון, אך בחודשים האחרונים גברו הדיווחים על תקיפות ישראליות באזור חרף הנוכחות הרוסית. רק ביום שני האחרון גינה שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב את התקיפות של ישראל בסוריה. האחרונה שבהן דווחה ב-14 בחודש, גם כן באזור טרטוס.

בישראל לא הגיבו על התקיפות. הן התקיפה במסייאף והן בטרטוס אירעו בשעות הערב המוקדמות, מועד חריג יחסית בהשוואה למאות התקיפות שיוחסו לישראל נגד מטרות איראניות ואחרות בסוריה מאז תחילת המלחמה ב-2011. הן אירעו במקביל לעימותים בין כוחות אמריקניים למיליציות פרו-שיעיות במזרח המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully