וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון דחה את עתירת הפרקליטות: עבריין המין ניסו שחם שוחרר מהכלא

עודכן לאחרונה: 25.8.2022 / 21:38

ניצב בדימוס שחם, שהורשע במעשה מגונה ובהטרדה מינית, שוחרר מהכלא לאחר שערעור הפרקליטות נדחה. הוא נשלח במקור ל-10 חודשי מאסר - אותם החל לרצות במרץ, אך ועדת השחרורים פסקה כי הוא ישוחרר לפני הזמן וההחלטתה אושרה בביהמ"ש המחוזי בנצרת ובהמשך גם בעליון

בווידאו: ניסו שחם משתחרר מכלא חרמון/מערכת וואלה!
ניסו שחם משתחרר מהכלא 25 באוגסט 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
ניסו שחם בעת שחרורו מהכלא/פלאש 90, יונתן זינדל

ניצב בדימוס ניסו שחם שהורשע במעשה מגונה ובהטרדה מינית, שוחרר הערב (חמישי) מהכלא. זאת, בהמשך לדחיית בית המשפט העליון את ערעור הפרקליטות. שחם הורשע בעבירות של מרמה והפרת אמונים, מעשה מגונה והטרדה מינית. הוא נשלח במקור לעשרה חודשי מאסר - אותם החל לרצות בחודש מרץ, אך ועדת השחרורים פסקה כי הוא ישוחרר לפני הזמן וההחלטתה אושרה בבית המשפט המחוזי בנצרת וכעת גם בעליון.

יו"ר נעמת, חגית פאר, מסרה בתגובה להחלטת העליון לשחרר את ניסו שחם: "החלטת בית המשפט שערורייתית ולא תתרום לאמון הציבור במערכת. מדובר בעבריין מין שמלכתחילה זכה ליחס מקל ולעונש קל וכעת מקבל פרס נוסף בדמות קיצור של תקופת מאסרו.איזה מסר קשה מעביר היום בית המשפט העליון לקורבנות. מילה טובה בכל זאת לפרקליטות שלא ויתרה וניסתה להילחם בהחלטה".

ערעור הפרקליטות נגד שחרורו של ניסו שחם. העליון, ירושלים 23 באוגוסט 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
ישוחרר היום מהכלא. ניסו שחם/פלאש 90, יונתן זינדל

שחם נכנס לכלא חרמון בחודש מרץ לאחר שנגזרו עליו עשרה חודשי מאסר בפועל וחמישה חודשי מאסר על תנאי בגין הרשעתו במרמה, הפרת אמונים והטרדה מינית. לפני כחודש עתרה הפרקליטות נגד החלטת ועדת השחרורים לקצר בעונשו של שחם, אולם הבקשה נדחתה. "שחם אינו ראוי לשחרור מוקדם וכי מסוכנותו עדיין עומדת בעינה. שחם לא לקח אחריות על מעשיו ואינו רואה פגם בהם, וגם נזקקותו הטיפולית, שעליה טען אינה כנה", נכתב בהודעת הפרקליטות. "על כן, החלטת הוועדה במקרה זה לוקה בחוסר סבירות קיצוני, המחייב התערבות שיפוטית".

ערעור הפרקליטות נגד שחרורו של ניסו שחם. העליון, ירושלים 23 באוגוסט 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
"החלטה שערורייתית". ניסו שחם/פלאש 90, יונתן זינדל

בית המשפט העליון בירושלים דחה בחודש נובמבר בשנה שעברה את ערעורו של שחם, וקבע כי קיים מערכות יחסים עם שמונה שוטרות זוטרות, ולאחר מכן קיבל החלטות שונות בעניינן. השופט שהרשיע אותו, שמואל מלמד, הסביר כי לשיטתו אף ששחם הורשע בסעיף אחד בלבד של הפרת אמונים, יש להתחשב בכך שמדובר בשמונה פרשיות שונות, שנכללו תחת אותו סעיף אישום.

ב-2018 הורשע שחם במעשה מגונה בשוטרת שנישק, אך זוכה מהאישומים בהפרת אמונים. אולם לאחר מכן הפרקליטות ערערה על זיכויו, והוא הורשע בהטרדה מינית ובהפרת אמונים. התיק הוחזר לבית משפט השלום לצורך גזירת העונש, כשבפברואר 2020 הוחלט להטיל על שחם עשרה חודשי מאסר בפועל ותשלום פיצוי לחלק מהשוטרות שאיתן קיים יחסים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully