וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות עתרה נגד שחרורו המוקדם של ניסו שחם: "לא רואה פגם במעשיו"

עודכן לאחרונה: 19.7.2022 / 14:49

לאחר שוועדת השחרורים החליטה לקצר את עונשו של הבכיר לשעבר במשטרה, שהורשע במרמה והטרדה מינית, המדינה ערערה על ההחלטה. בערעור נכתב כי הניצב בדימוס לא לקח אחריות על מעשיו, וכן ש"מסוכנותו עומדת בעינה"

בווידאו: ניצב בדימוס ניסו שחם נכנס לכלא חרמון לריצוי מאסרו/מערכת וואלה!

הפרקליטות עתרה היום (שלישי) נגד החלטת ועדת השחרורים לקצר בעונשו של ניצב בדימוס ניסו שחם. זאת, לאחר שנכנס לתקופת מאסר של עשרה חודשים, בעקבות הרשעתו במרמה, הפרת אמונים והטרדה מינית.

"שחם אינו ראוי לשחרור מוקדם וכי מסוכנותו עדיין עומדת בעינה. שחם לא לקח אחריות על מעשיו ואינו רואה פגם בהם, וגם נזקקותו הטיפולית, שעליה טען אינה כנה", נכתב בהודעת הפרקליטות. "על כן, החלטת הוועדה במקרה זה לוקה בחוסר סבירות קיצוני, המחייב התערבות שיפוטית".

מעורכת הדין חן מאירי שמייצגת את ניסו שחם נמסר: "נגיב בדרך המקובלת בבית המשפט"

בשבוע שעבר החליטה ועדת השחרורים להקדים את שחרורו של שחם, שנכנס לכלא חרמון בחודש מרץ, לאחר שנגזרו עליו עשרה חודשי מאסר בפועל וחמישה חודשי מאסר על תנאי. "ועדת השחרורים מציגה - כרטיס חופשי חודשי לעברייני מין", אמרה יו"ר נעמת, חגית פאר, בתגובה להחלטת ועדת השחרורים.

"מקרה רודף מקרה, רונן ביטי, משה איבגי, אלון קסטיאל, וכעת גם ניסו שחם. ואלו רק המקרים עם הפרופיל הציבורי הגבוה. זו ועדה שהתנהלותה שערורייתית, שבחלק מהמקרים אפילו לא טרחה לשמוע בדיוניה את הקורבנות ושמעדיפה את שלומם של עברייני המין על פני שלומן של הקורבנות פעם אחר פעם".

בית המשפט העליון בירושלים דחה בחודש נובמבר שנה שעברה את ערעורו של שחם, וקבע כי קיים מערכות יחסים עם שמונה שוטרות זוטרות, ולאחר מכן קיבל החלטות שונות בעניינן. השופט שהרשיע אותו, שמואל מלמד, הסביר כי לשיטתו אף ששחם הורשע בסעיף אחד בלבד של הפרת אמונים, יש להתחשב בכך שמדובר בשמונה פרשיות שונות, שנכללו תחת אותו סעיף אישום.

ב-2018 הורשע שחם במעשה מגונה בשוטרת שנישק, אך זוכה מהאישומים בהפרת אמונים. אולם לאחר מכן הפרקליטות ערערה על זיכויו, והוא הורשע בהטרדה מינית ובהפרת אמונים. התיק הוחזר לבית משפט השלום לצורך גזירת העונש, כשבפברואר 2020 הוחלט להטיל על שחם עשרה חודשי מאסר בפועל ותשלום פיצוי לחלק מהשוטרות שאיתן קיים יחסים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully