וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טליבאן: לא מצאנו את גופת מנהיג אל קאעדה א-זוואהירי

עודכן לאחרונה: 25.8.2022 / 11:33

ארצות הברית חיסלה את א-זוואהירי באמצעות טיל שנורה ממל"ט, בזמן שעמד במרפסת בביתו בבירת אפגניסטן. גורמים בממשל ביידן אמרו כי ארצות הברית לא ניסתה להשיב את הגופה, כפי שעשו במקרה של חיסול אוסמה בן לאדן

בווידאו: נשיא ארה"ב מודיע שארה"ב חיסלה באפגניסטן את מנהיג אל-קאעדה איימן א-זוואהירי/צילום: רויטרס

הטליבאן לא מצא את גופתו של איימן א-זוואהירי, מנהיג אל קאעדה שחוסל בחודש שעבר בקאבול, וממשיך בחקירת האירוע, כך אמר היום (חמישי) דובר הארגון זביהוללה מוג'היד.

ארצות הברית חיסלה את א-זוואהירי באמצעות טיל שנורה ממל"ט, בזמן שעמד במרפסת בביתו בבירת אפגניסטן. משרד הפנים של הטליבאן אמר בזמנו לרשת המקומית "טולו ניוז" כי הטיל פגע בבית ריק. אך זמן קצר לאחר מכן, אמר ממשל ביידן כי לוחמי טליבאן מרשת חקאני, ארגון טרור אסלאמי שפועל נגד כוחות אמריקנים, פינו את המשפחה מהאתר וניסו להעלים כל רמז לנוכחותו של א-זוואהירי.

איימן א-זוואהירי. רויטרס
מנהיג אל קאעדה א-זוואהירי שחוסל/רויטרס
צילום לוויין של שכונת המגורים שרפור, קאבול, אפגניסטן, שבה הסתתר מנהיג אל-קאעדה איימן א-זוואהירי, 12 ביולי 2022. רויטרס
השכונה שבה התגורר א-זוואהירי/רויטרס

גורמים בכירים בארצות הברית הודיעו כי "כמה מקורות" אישרו את המוות, אך הדגישו כי בשטח עצמו בקאבול לא היה שום חייל אמריקני. הם לא פירטו לגבי האופן שבו אישרו כי מדובר במותו של א-זוואהירי. לפיכך, לא ברור מה קרה לגופה שלו לאחר התקיפה. גורמים בממשל ביידן אמרו כי ארצות הברית לא ניסתה להשיב את הגופה, כפי שעשו במקרה של חיסול אוסמה בן לאדן.

זוואהירי, רופא מנתח בהכשרתו ואחד ממייסדי אל-קאעדה, היה סגנו של בן לאדן במשך שנים והיה אחראי על האסטרטגיה של אל-קאעדה. עם זאת, הוא היה מנהיג חסר כריזמה והוא התקשה להתחרות בארגון הטרור היריב דאעש. בשנים האחרונות נפוצו שמועות סביב מותו ודווח שהוא סובל מבריאות ירודה. עד כה, ההערכות היו שמנהיג אל-קאעדה מסתתר באזורים השבטיים בפקיסטן או בתוך אפגניסטן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully