וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביום העצמאות האוקראיני: 22 הרוגים בתקיפה רוסית בתחנת רכבת במזרח המדינה

עודכן לאחרונה: 24.8.2022 / 23:31

לאחר שציין חצי שנה של לחימה, הנשיא וולודימיר זלנסקי פנה לאו"ם ואמר כי עשרות בני אדם נהרגו ולפחות 50 נפצעו במתקפת טילים רוסית בעיירה צ'פלין הסמוכה לדונייצק

בווידאו: אוקראינה מציינת את יום העצמאות תחת חשש ממתקפה רוסית/צילום: רויטרס

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי פנה הערב (רביעי) לאו"ם ואמר כי לפחות 22 בני אדם נהרגו ו-50 נפצעו במתקפת טילים רוסית על תחנת רכבת במזרח המדינה. על פי דבריו של זלנסקי, יעד התקיפה היה התחנה בעיירה צ'פלין הסמוכה לדונייצק. התקיפה אירעה ביום העצמאות הלאומי של אוקראינה, וחצי שנה לאחר תחילת הפלישה הרוסית.

אוקראינה מציינת היום את יום העצמאות ה-31 מברית המועצות, זה גם היום שבו פלשה רוסיה לאוקראינה לפני שישה חודשים. החג הלאומי מצוין תחת איומי מתקפות רוסיות בקרקע, באוויר ובים. לפיכך, נאסרו בקייב כינוסים גדולים של אנשים והוטל עוצר בעיר החזית חרקוב. הממשלה גם הציגה בכיכר המרכזית בבירה שורה של כלי רכב משוריינים רוסיים שנהרסו בלחימה על הצבא האוקראיני.

רוסיה ואוקראינה איבדו עשרות אלפי חיילים שנהרגו או נפצעו מאז ה-24 בפברואר, על פי הערכות, אך נראה שרוסיה מתקשה יותר מאוקראינה להחליף את החיילים ואת הציוד שהושמדו. היא מסתמכת על שכירי חרב, מליציות וטנקים ישנים למלא את החסר. גם הכלכלה הרוסית שקועה עמוק במיתון חמור יותר מזה ששורר כעת במדינות המערב.

עם זאת, אפשר לומר שהניסיון של הנשיא ולדימיר פוטין לכתוב מחדש את ההיסטוריה של המלחמה הקרה באמצעות שיקום ההשפעה האזורית שלה במזרח אירופה, לא צלח במקרה של אוקראינה. הפלישה לשכנה איחדה כמעט את כול אירופה נגדו והזרימה חיים מחודשים לברית נאט"ו, שצפויה להתרחב עם ההצטרפות הצפויה - וחסרת התקדים - של פינלנד ושבדיה כחברות חדשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully