וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב שלחה לאיחוד האירופי את תגובתה להערות האירניות על טיוטת הסכם הגרעין

עודכן לאחרונה: 24.8.2022 / 19:44

משרד החוץ האמריקני אישר רשמית שארה"ב שלחה את תגובתה להערות, ודובר משרד החוץ האיראני מסר שהמדינה החלה ללמוד את התגובה האמריקנית. ראש האופוזיציה נתניהו: הסכם הגרעין יאפשר הכפלה אדירה של היכולת האיראנית לייצר חומרים. לפיד: "הסכם יאפשר הפצת טרור ברחבי העולם"

נתניהו תקף: "הסכם הגרעין עם איראן גרוע פי כמה מהקודם"/קרדיט: קונטקט

ארה"ב שלחה הערב (רביעי) לאיחוד האירופי את תגובתה להערות האירניות על טיוטת הסכם הגרעין. משרד החוץ האמריקני אישר רשמית כי ארה"ב שלחה את תגובתה להערות האיראניות על טיוטת הסכם, לאחר שדובר משרד החוץ האיראני מסר כי האיחוד האירופי העביר את התגובה האמריקנית לאיראן וכי איראן החלה ללמוד אותה.

בנימין נתניהו, מצודת זאב, 24 באוגוסט 2022. ראובן קסטרו
נתניהו במסיבת העיתונאים, הערב/ראובן קסטרו

בתוך כך, ראש האופוזיציה בנימין נתניהו אמר היום במסיבת עיתונאים שכינס כי הסכם הגרעין יאפשר הכפלה אדירה של היכולת האיראנית לייצר חומרים לנשק גרעיני. "ההסכם הנוכחי גרוע פי כמה מהסכם הגרעין הקודם", אמר. "ההסכם הקודם לא היה טוב כי אפילו אובמה הודה שההסכם הקודם יאפשר לאיראן להגיע לזמן פריצה לנשק גרעיני אפס ב-2028. אני נדרשתי כראש ממשלה יחד עם חבריי לממשלה לעשןת צעדים בלתי קונבנציונליים למשל ללכת לקונגרס האמריקאי. אני לא יכול לא לפעןל ברמה הציבורית שיש לה השפעה על המדיניות, הלכתי גם לאו"ם, פעלנו גם בהבאת ארכיון הגרעין הסודי שחשף לעולם שאיראן ב-2003 תיכננה לייצר חמש פצצות אטום מהסוג שהשמיד את הירושימה. כבר לפני 20 שנה. וכל הדברים האלה סייעו ליצור תמיכה ציבורית לפעולות - כפי שאמר איזנקוט - ללא פעולות ישראל - איראן היתה כבר גרעינית לפני שבע שנים".

מוקדם יותר אמר נתניהו בריאיון לפוקס ניוז כי "הסכם הגרעין המסוכן עם איראן יאפשר לה תוך ארבע שנים להעשיר אורניום כמעט באופן בלתי מוגבל, 3,500 צנטריפוגות. ההסכם נותן לה מאות מיליארדי דולרים לטרור נגד אמריקנים וישראלים. ההסכם לא דורש מאיראן כלום. דיברתי עם הנשיא ביידן פעמים רבות על הסכנה בהסכם הזה. כשאני אבחר ואני חושב שיש סיכוי טוב לכך, אני חושב שאנחנו חייבים לנקוט כל צעד כדי למנוע מאיראן נשק גרעיני".

בריאיון לאל ערביה הוסיף נתניהו כי "הסכם הגרעין עם איראן יסכן לא רק את ישראל אלא גם יאיים על העולם הערבי ועל שלום האנושות כולה".

עוד בוואלה!

לפיד: הכסף שאיראן תרוויח מההסכם - ישמש להפצת טרור

לכתבה המלאה
רה"מ לפיד במהלך תדרוך לתקשורת הזרה 24 באוגוסט 2022. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
לפיד בתדרוך העיתונאים, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

ראש הממשלה לפיד אמר היום בתדרוך לתקשורת הבינלאומית כי אם ייחתם הסכם גרעין, הוא יקנה לאיראן 100 מיליארד דולר לשנה "שישמשו לערעור היציבות במזרח התיכון והפצת טרור ברחבי העולם".

לפיד אמר כי בתגובה לטיוטת ההסכם שהועברה אליהם, והגדרה כהצעה אחרונה, האיראנים העלו דרישות נוספות. "ושוב מנהלי המו"מ מצד אירופה וארה"ב מוכנים לעשות עוד ועוד ויתורים", אמר. "מדינות המערב מציבות קו אדום, האיראנים מתעלמים ממנו, אז מזיזים את הקו האדום. אם האיראנים didn't take it, איך קורה שהעולם didn't leave it?".

לפיד טען כי הכסף שיוזרם לאיראן כחלק מהסרת הסנקציות עליהם יממן את משמרות המהפכה, יממן עוד התקפות על בסיסים אמריקנים במזרח התיכון, ישמש לחיזוק החיזבאללה, החמאס והג'יהאד האסלאמי. "זה כסף בדיוק לאותם אנשים שמנסים לרצוח סופרים והוגי דעות בניו יורק, וכמובן ישמש לחיזוק תכנית הגרעין", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully