וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד: הכסף שאיראן תרוויח מההסכם - ישמש להפצת טרור

עודכן לאחרונה: 24.8.2022 / 15:18

ברקע ההתקדמות במו"מ על הסכם הגרעין, הזהיר רה"מ כי חתימתו תביא לערעור היציבות במזה"ת. בנוסף אמר כי טיוטת ההסכם, אותה הגדיר האיחוד האירופי כ"אחרונה", לא עומד בסטנדרטים שקבע ביידן, לפיהם יימנע נשק גרעיני מאיראן. "איראן מזיזה קווים אדומים והמערב מוותר בקלות"

בווידאו: דובר המשרד האיראני מתייחס לשיחות הגרעין/צילום: רויטרס

ראש הממשלה לפיד אמר היום (רביעי) בתדרוך לתקשורת הבינלאומית, כי אם ייחתם הסכם גרעין, הוא יקנה לאיראן 100 מיליארד דולר לשנה, "שישמשו לערעור היציבות במזרח התיכון והפצת טרור ברחבי העולם".

לפיד אמר כי בתגובה לטיוטת ההסכם שהועברה אליהם, והגדרה כהצעה אחרונה, האיראנים העלו דרישות נוספות. "ושוב מנהלי המו"מ מצד אירופה וארה"ב מוכנים לעשות עוד ועוד ויתורים", אמר. "מדינות המערב מציבות קו אדום, האיראנים מתעלמים ממנו, אז מזיזים את הקו האדום. אם האיראנים didn't take it, איך קורה שהעולם didn't leave it?".

לפיד טען כי הכסף שיוזרם לאיראן כחלק מהסרת הסנקציות עליהם יממן את משמרות המהפכה, יממן עוד התקפות על בסיסים אמריקנים במזרח התיכון, ישמש לחיזוק החיזבאללה, החמאס והג'יהאד האסלאמי. "זה כסף בדיוק לאותם אנשים שמנסים לרצוח סופרים והוגי דעות בניו יורק, וכמובן ישמש לחיזוק תכנית הגרעין", אמר.

רה"מ לפיד במהלך תדרוך לתקשורת הזרה 24 באוגוסט 2022. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
לפיד בתדרוך, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

ראש הממשלה ציין כי ישראל סבורה שההסכם שמונח על השולחן לא עומד בסטנדרטים שהנשיא ביידן קבע: למנוע מאיראן להפוך למדינה גרעינית. עוד ציין כי ההסכם מסכן את עצמאות הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית כיוון שהוא יוצר לחץ פוליטי לסגור את החקירות נגד איראן באופן לא מקצועי.

"אנחנו מנהלים דיאלוג פתוח עם הממשל האמריקני על כל הסוגיות שבמחלוקת. אני מעריך את הנכונות שלהם להקשיב ולעבוד יחד. ארה"ב היתה ונשארה בעלת בריתנו הקרובה ביותר והנשיא ביידן הוא מטובי הידידים שהיו לישראל מעודה", אמר לפיד.

עוד בוואלה!

דיווח סעודי: מטוסי 35-F ישראלים חדרו למרחב האווירי של איראן

לכתבה המלאה
רה"מ לפיד במהלך תדרוך לתקשורת הזרה 24 באוגוסט 2022. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
התדרוך, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

הוא הוסיף כי הבהיר לכל המנהיגים עמם שוחח, שאם ייחתם ההסכם, הוא לא יחייב את ישראל. "אנחנו נפעל כדי למנוע מאיראן להפוך למדינה גרעינית. אנחנו לא מתכוננים לחיות כשמעל ראשנו יש איום גרעיני של משטר אסלאמי קיצוני ואלים. זה לא יקרה, כי אנחנו לא ניתן לזה לקרות", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully