וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: תקפנו בסוריה מטרות שקשורות למשמרות המהפכה

עודכן לאחרונה: 24.8.2022 / 9:04

המתקפה האווירית כוונה נגד יעדים של איראן הממוקמים בדיר א-זור. צבא ארה"ב נטל אחריות ישירה על ההפצצה, ואמר כי היא נועדה להגן על כוחותיו באזור מפני תקיפות של גורמים הנתמכים בידי איראן. האירוע התרחש בעיצומם של המאמצים לחתימה על הסכם הגרעין בין טהראן למעצמות

בווידאו: מסע ההלוויה של חסן סייד חודיאי בטהראן/צילום: רויטרס

ארצות הברית תקפה בסוריה מתקני תשתית הקשורים למשמרות המהפכה של איראן - כך הודיע הלילה (רביעי) הצבא האמריקני. עיתוי ההודעה מגיע בשיא המאמצים לחתימה על הסכם הגרעין בין טהראן למעצמות.

הפיקוד המרכזי של צבא ארצות הברית הסביר כי מטרת התקיפות הייתה כדי להגן על כוחות הנתמכים בידי ארצות הברית באזור מפני מתקפה של קבוצות הקשורות לאיראן. בהודעת הצבא התייחסו בין היתר לתקיפה שבוצעה ב-15 באוגוסט, שבה מל"טים תקפו מתחם של כוחות האופוזיציה בסוריה.

"הנשיא עצמו נתן את ההכוונה להתקפות האלה", אמר דובר הצבא ג'ו בוצ'ינו, שכינה אותן "פעולה מידתית ומכוונת שנועדה להגביל את סכנת ההסלמה ולמזער את הסיכון לנפגעים". עם זאת, לא ברור אם בתקיפות המדוברות נרשמו נפגעים.

התקיפה החריגה מגיעה ברקע הדיווחים על התקדמות משמעותית במגעים לחתימה על הסכם הגרעין. מחר צפוי שר הביטחון בני גנץ להמריא לביקור מדיני-ביטחוני בארצות הברית, שבו יפגוש את היועץ לביטחון לאומי האמריקני ג'ייק סאליבן. זאת, על רקע ההערכות הגוברות בצמרת מערכת הביטחון כי ההסכם קרוב לחתימה.

גורם אמריקני בכיר אמר אתמול כי איראן ויתרה על חלק מדרישותיה המרכזיות בשיחות הגרעין, כולל סגירת החקירות הפתוחות בסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית. בכך, לדבריו, גבר הסיכוי לחזרה להסכם הגרעין, שממנו פרשה וושינגטון חד-צדדית ב-2018.

עוד בוואלה!

דיווח באיראן: יועץ צבאי בכיר במשמרות המהפכה נהרג בסוריה

לכתבה המלאה
מסוק צבא ארה"ב בסוריה, 11 בנובמבר 2019. Darko Bandic, AP
מסוק צבא ארה"ב בסוריה/AP, Darko Bandic

לדברי הגורם הבכיר, שדיבר בעילום שם, "הם חזרו בשבוע שעבר ולמעשה זנחו את המכשול העיקרי להסכם". הוא הוסיף: "אנחנו חושבים שהם חצו סוף סוף את הרוביקן והתקרבו לקראת חזרה להסכם בתנאים שהנשיא ביידן יכול לקבל". הגורם הוסיף כי נותרו פערים בין ארצות הברית לבין איראן, כך שייתכן שיידרש עוד זמן עד להסכם סופי, "אם אחד כזה אפשרי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully