וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות איסור משרד החינוך: עיריית תל אביב תלתה בבתי הספר מפות עם סימון של הקו הירוק

עודכן לאחרונה: 23.8.2022 / 17:57

העירייה תלתה את המפות לאחר החלטה של ראש העיר חולדאי. במשרד החינוך לא אהבו את הצעד: "המפה לא מאושרת ללימוד או לשימוש לתלייה על קירות". בעיריית תל אביב הגיבו: "חשוב שהתלמידים יכירו את גבולות הריבונות הישראלית והמציאות המורכבת באזור"

עיריית תל אביב החלה לתלות בבתי ספר מפות ישראל עם סימון הקו הירוק, למרות שמשרד החינוך אוסר על כך. הצעד נעשה על דעתו של ראש העיר רון חולדאי ופורסם הבוקר (ראשון) ב"הארץ".

לפי משרד החינוך, המפות היחידות שמותרות לשימוש במוסדות חינוך הן אלה שמכין המרכז למיפוי ישראל (מפ"י) ומקבלות את אישורו. במשרד מתחו ביקורת על החלטת העירייה לחלק לבתי הספר את המפות שלא אושרו. "מדובר במפה חובבנית ולא מקצועית, שהומצאה על ידי עיריית תל אביב. הדבר בא לידי ביטוי בקטוגרפיה ובשימוש מגמתי במונח 'קו הריבונות'", מסרו במשרד, והבהירו כי "המפה לא הובאה לאישור משרד החינוך, ולפיכך היא לא מאושרת ללימוד ואף לא לשימוש כפלקט על הקירות".

מפת ישראל עם גבולות הקו הירוק. עיריית תל אביב, אתר רשמי
"מפה חובבנית ולא מקצועית". המפה שנתלתה בבתי הספר בתל אביב/אתר רשמי, עיריית תל אביב

ראשי התנחלויות התרעמו גם הם. "תלמידי בתי הספר באפרת יבקרו במהלך שנת הלימודים הקרובה בתל אביב, למרות שראש העיר תל אביב לא כל כך אוהב אותנו מסתבר, או רואה בנו לא תושבים לגיטימיים בישראל", אמר ראש המועצה עודד רביבי.

ראש מועצת בית אל, שי אלון, אמר כי "התנהלות עיריית תל אביב, בה כנראה לא יושבים רבים המחבבים את ההתיישבות ביהודה ושומרון, היא חלק מסימפטום רחב שבו חוסר היציבות הפוליטית וחוסר האופק המדיני מול הפלסטינים מובילים להתנהלות עצמאית של גורמים שונים, המנהלים את הסכסוך כפי ראות עיניים ומובילים לכאוס השורר בכל הנוגע ליו"ש".

רון חולדאי, מצעד הגאווה, תל אביב, 10 ביוני 2022. ראובן קסטרו
"תהליך העבודה על המפה היה מעמיק וארך כשנתיים". חולדאי/ראובן קסטרו

תגובת עיריית תל אביב

"עיריית תל אביב-יפו מובילה בחינוך ושמה את החינוך בראש סדר העדיפויות. חינוך מצוין הוא ידע עולם, מיומנויות וערכים. שלושתם מגולמים במפה המקצועית שנעשתה בעמל רב על ידי קרטוגרף מומחה, עבור תלמידי ותלמידות העיר.

לנו בעיריית תל אביב-יפו חשוב שהתלמידים והתלמידות יכירו לא רק את העיר ואת אזור מגוריהם, אלא את המדינה כולה - שיידעו היכן נמצא כל ישוב, כמה אנשים חיים בו ומה הרכב האוכלוסייה. חשוב שיכירו את הגבולות בינינו לבין מדינות אחרות ואת גבולות הריבונות הישראלית והמציאות המורכבת באזורים מסוימים. חשוב שיכירו את המזרח התיכון ויידעו כמה קטנה ישראל ביחס למדינות הסובבות אותה. זהו ידע שהכרחי לכל אחת ואחד.

אנו בטוחים שמנהלי בתי הספר והצוותים החינוכיים שלנו, שמכירים טוב מכולם את תלמידיהם, יידעו להוביל ולהתאים עבורם את השיח, גם כשהוא מורכב; יידעו להציף את תמונות המצב הישראלית כפי שהיא במציאות - לעיתים שנויה במחלוקת, לעיתים ברת-שינוי ולעיתים משתנה בהתאם למדיניות פוליטית-ממשלתית. כל אלה הם חלק מההיסטוריה, מההווה ומהעתיד המשותף של כולנו.

נציין כי תהליך העבודה על המפה היה תהליך רציני ומעמיק, במהלכו פנינו למשרד החינוך ולמפ"י (המרכז למיפוי ישראל) בבקשה לספק מפה ונתונים, אולם לא נמסרו כאלה. הפקת המפה ארכה שנתיים, תוך עבודה מעמיקה שחוקרת כל חלק וחלק ומביאה את המציאות כפי שהיא, ללא תיווך וללא צנזורה, ומאפשרת לילדים ולילדות תפיסת מרחב אמתית ומהימנה. היום ייתלו המפות בכל הכיתות בבתי הספר בעיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully