וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב שלום כהן הובא למנוחות בירושלים: "אבידה גדולה לציבור"

עודכן לאחרונה: 22.8.2022 / 18:18

נשיא מועצת גדולי התורה של ש"ס, שמת בגיל 91, נטמן בבית העלמין סנהדריה בעיר בתום הלוויה בהשתתפות עשרות אלפים. "הכול נזקף לזכותו", ספד הרב הספרדי הראשי, יצחק יוסף, על חלקו בהקמת ש"ס. בנו: "חשבנו שהולכים לכמה ימים לבית החולים וחוזרים". לא נרשמו אירועים חריגים

בווידאו: הלווית המנהיג הרוחני של ש"ס הרב שלום כהן/צילום: c-live

נשיא מועצת חכמי התורה של ש"ס, הרב שלום כהן, נטמן היום (שני) בבית העלמין סנהדריה בירושלים בתום מסע הלוויה בהשתתפות עשרות אלפי אנשים. מסע הלוויה החל בשעות הצהריים בישיבת "פורת יוסף" בירושלים תחת אבטחה כבדה והיערכות משמעותית של מד"א. לא נרשמו אירועים חריגים במהלך ההלוויה.

הרב הראשי הספרדי, הרב יצחק יוסף, ציין את חלקו של כהן בהקמת ש"ס. "הוא עמד לימין מרן האבא (הרב עובדיה יוסף - י"א) במשך שנים והוא זה שלחץ עליו להקים את תנועת ש"ס. מרן האבא חשש, וחכם שלום שכנע אותו להקים את התנועה הקדושה. הכל נזקף לזכותו", ספד לו במהלך ההלוויה.

הרב גרשון אדלשטיין, מנהיג הזרם הליטאי במגזר החרדי ונשיא מועצת גדולי התורה של דגל התורה, אמר בתחילת מסע ההלוויה כי "הוא השפיע השפעה גדולה על הציבור. זה אבידה גדולה לציבור, חסרה ההשפעה לציבור".

הרב יעקב כהן, בנו, אמר: "אני לא מאמין שהגענו לשעה הזאת, זה לא היה צפוי, ולא היה ברור, חשבנו שהולכים לבית חולים לכמה ימים וחוזרים כמו בכל פעם, אבל הדברים התגלגלו בצורה לא טבעית. כל החיים שלו היה אכפת לו מעם ישראל, אבל הוא לא היה מראה את זה. אף פעם לא שמענו ממנו את המילה 'אני'".

שלום כהן. אהרון קרון, פלאש 90
היה בין האבות המייסדים של ש"ס. הרב שלום כהן/פלאש 90, אהרון קרון

במד"א נערכו לאבטח רפואית את האירוע, אליו צפויים להגיע אלפי בני אדם, ובמשטרה נערכים לחסימות
מאות שוטרי מחוז ירושלים וכוחות תגבור משטרתיים משתתפים במשימות האבטחה. בשל חסימות צירי התנועה באזור מסע הלווייה ייתכנו עומסי תנועה והנהגים יופנו לדרכים חלופיות. ציבור הנהגים התבקש להימנע מלהגיע לאזור משעות הצהריים ועד לשעות הערב שלא לצורך, ולהישמע להוראות השוטרים.

השינויים בהסדרי תנועה, החל מ-13:00:

- רחוב יוסף בן מתתיהו.
- רחוב מלכי ישראל.
- רחוב ברנדס.
- רחוב ירמיהו.
- רחוב בר אילן.
- רחוב שמואל הנביא מכיוון רחוב יחזקאל לכיוון בר אילן.
- רחוב לוי אשכול ייחסם בקטע שבין צומת בר אילן ועד צומת רחוב משמר הגבול.

הצירים נפתחו לתנועה בהתאם להתקדמות מסע ההלוויה.

עוד בוואלה!

הרב שלום כהן, מנהיגה הרוחני של ש"ס, הלך לעולמו בגיל 91

לכתבה המלאה
פלאש 90, יונתן זינדל

כמו כן, משרד התחבורה הנחה את מפעילי התחבורה הציבורית לתגבר ככל הניתן את השירות לאזור הלוויה וממנה. בין היתר, יתוגברו הקווים הבינעירוניים מבני ברק, אשדוד, טבריה, אלעד, נתיבות, בית שמש וצפת. בנוסף, יחולו שינויים בלוחות הזמנים ובמסלולים של קווים עירוניים ובין-עירוניים, בין השאר, בהתאם לחסימות הצירים על ידי המשטרה. עובדי הרשות הארצית לתחבורה ציבורית ינהלו את מערך התחבורה, במרכז ניהול התנועה בירושלים ובתחנות וצירים מרכזיים בירושלים.

במקביל, תתגבר רכבת ישראל את השירות הרכבתי לירושלים מתחנות המרכז, בדגש על תחנות תל אביב. הרכבת תעמיד רכבות כונניות שיופעלו בעת הצורך, הן לכיוון ירושלים לקראת הלוויה, והן לכיוון המרכז לאחר הלוויה.

כוחות גדולים הכוללים ניידות טיפול נמרץ, אמבולנסים, אופנועי מד"א וחוליות רגליות של חובשים, יפרסו לאורך ציר מסע הלוויה ובבית העלמין. כמו כן, בשל רחובות רבים הצפויים להסגר, מד"א מתגבר בכוחות רפואה את השכונות בירושלים, שם יוצבו מראש אמבולנסים ואופנועי חרום של מד"א שיוכלו לתת מענה רפואי מהיר לשגרה בעת הצורך. במד"א פנו לציבור המגיע להשתתף בהלוויה וביקשו להצטייד במים לשתייה, להימנע מדוחק וצפיפות, להישמר ולא לטפס על גגות עמודים ומקומות מסוכנים. בכל צורך רפואי יש לחייג 101 למוקד החירום של מגן דוד אדום, או באמצעות יישומון "מד"א שלי".

חסימות כבישים בירושלים בשל ביקורו של טראמפ 23 במאי 2017. מגד גוזני
השינויים בתנועה צפויים מהצהריים/מגד גוזני

מנהיגה הרוחני של ש"ס הלך לעולמו לפנות בוקר בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים כשהוא בן 91. הוא אושפז לפני כמה ימים בשל זיהום ברגלו אך מצבו החמיר בסוף השבוע והוא הועבר למחלקת טיפול נמרץ, והורדם והונשם בשל מצבו הקשה.

בימים האחרונים נערכו עצרות תפילה לרפואתו, רבנים בכירים הוסיפו לו את השם "חיים", ובשעות האחרונות לחייו ובתום מאמצים רבים להיאבק על חייו נקראו בני המשפחה להיפרד מאביהם ומרבם - וביתו הודיע באופן רשמי על פטירתו.

הרב כהן כונה "חכם שלום" ואת תפקידו הנוכחי מילא מאז פטירת הרב עובדיה יוסף ב-2013. הוא כיהן גם קרוב ל-60 שנה כראש הישיבה היוקרתית "פורת יוסף" ועוד קודם היה חבר במשך כ-30 שנה במועצת חכמי התורה אותה כאמור הנהיג בעשור האחרון.

הרב כהן היה בחייו מזוהה עם יו"ר המפלגה אריה דרעי, שעמד גם מאחורי המהלך שהפך אותו ציבורית למנהיגה של ש"ס. כעת, לאחר פטירתו קרב "הירושה" צפוי להתנהל בשקט יחסי, ולהנהגת המגזר הספרדי צפוי להיכנס אט אט הרב הראשי יצחק יוסף, בנו של הרב עובדיה שמסיים בשנתיים הקרובות את תפקידו הממלכתי.

גופתו של הרב שלום כהן, מנהיגה הרוחני של ש"ס. 22 באוגוסט 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
בימים האחרונים נערכו עצרות תפילה לרפואתו/פלאש 90, יונתן זינדל

הרב כהן נחשב חרדי ובש"ס פחות הצליחו לחבר את דמותו גם לקהל המסורתי והחילוני. עם זאת, כמו לקודמו בהנהגת ש"ס, לרב כהן היו לא מעט התבטאויות חריפות ושנויות במחלוקת. באחד המקרים כינה את חובשי הכיפות הסרוגות "עמלק" ומאוחר יותר מקורביו נאלצו להבהיר את דבריו. במקרה אחר תקף את מפלגת הבית היהודי ואמר כי השלטון שלהם דומה ל"סיר שהתינוקות מלכלכים בו, ואתם שמים אותו על הראש".

הפטירה של הרב כהן היא גם בשיאה של מערכת בחירות לכנסת ה-25, וייתכן כי תשפיע גם על האופן שבו תנהל ש"ס את הקמפיין. אף שההשפעה היא בעיקר על הזרם הספרדי, הרי שלאחר אירוע פטירת הרב חיים קניבסקי לפני פחות משנה - מדובר בשתי "אבידות רוחניות" עבור החרדים כולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully