וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ: יש מקומות שאינם במעטפת המטרופולינית של ירושלים שאפשר להגדיר בהם בירה לפלסטינים

עודכן לאחרונה: 22.8.2022 / 8:16

בריאיון ל-103FM אמר גנץ כי "אלה נושאים של דיוני קצה-הדרך. במהות - ירושלים תישאר מאוחדת". בנוגע להכרזה על מינוי הרמטכ"ל הבא אמר גנץ כי היא צפויה להתרחש בקרוב. עוד הזהיר את חיזבאללה מפני תקיפה של אסדות הגז ואמר כי זהו מהלך שעשוי להוביל ללחימה שתפגע בלבנון

בווידאו: גנץ מתייחס למעורבות האיראנית במבצע עלות השחר/צילום: לע"מ

שר הביטחון בני גנץ אמר היום (שני) כי ישנם מקומות שהפלסטינים קוראים להם ירושלים - ובירתם העתידית תוכל לשכון שם. בריאיון ב-103FM אמר גנץ כי "יש מקומות שהפלסטינים קוראים להם ירושלים והם לא במעטפת המטרופולינית של ירושלים ואפשר להגדיר להם בירה. אלה נושאים של דיוני קצה-הדרך. במהות - ירושלים תישאר מאוחדת". בנוגע להכרזה על מינוי הרמטכ"ל הבא אמר גנץ כי היא צפויה להתרחש בקרוב.

באשר לאיומיו של נסראללה לתקוף את האסדות הישראליות בצפון אמר שר הביטחון כי הוא "מאמין שבהמשך יעמדו שתי אסדות - אחת בצד שלנו ואחת בצד שלהם. אני מקווה שלא נצטרך לעבור סבב או לחימה לפני הדבר הזה, כי זו סתם תהיה טרגדיה למדינת לבנון ואזרחיה". לדבריו, תקיפה של נסראללה אסדה ישראלית יכולה להוביל לתגובה. "זה יכול להוביל ליום קרב שיכול להתפתח לכמה ימי קרב, זה עלול להוביל למערכה. אני מקווה שהדברים יסתדרו".

אסדה אנרגי'אן בדרך מסינגפור לישראל. יח"צ,
אסדת כריש בצפון הארץ/יח"צ

בעניין ההתקדמות בין המערב לאיראן על גיבוש הסכם גרעין אמר גנץ כי הוא מוטרד. "יש בו הרבה חורים הן בתחום ההעשרה, הן בתחום הפיתוח, הן בתחום ייצור הנשק, הן בתחום המוביליות, הן בסד הזמנים והן בכמות המשאבים הגדולה שתיכנס לאיראן". לכן אנחנו נגד ההסכם. ישראל תצטרך לעשות עם עצמה דיון, איך חיים במציאות הסכמית. ישראל תצטרך לוודא שהתשובות שיש לה ילכו ויתפתחו על מנת שניתן יהיה להפעיל אותן בתנאים כאלה ואחרים אם וכאשר יעלה הצורך, ולדעת להגן על עצמנו בעצמנו. צריך את האופציה ההתקפית למעלה הדרך"

על יציאת ראש שב"כ רונן בר למצרים, בעקבות המתיחות עמה, אמר גנץ כי "בימים האחרונים היה טיפה 'אפצ'י' כזה ביחסים בין ישראל לבין מצרים, ומסדרים את זה מחדש. אני חושב שעצם העובדה שהם מקבלים את ראש שב"כ זה סימן טוב".

  • עוד באותו נושא:
  • בני גנץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully