וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היסטוריה בסינגפור: יבוטל חוק האוסר על יחסי מין חד מיניים

עודכן לאחרונה: 21.8.2022 / 16:48

ראש הממשלה לי שיינלונג אמר כי זה הדבר הנכון לעשות". סינגפור ירשה את חוק 377A מהשלטון הבריטי ובחרה להותיר אותו על כנו לאחר שקיבלה עצמאות ב-1965

סינגפור תבטל חוק שאסר על קיום יחסי מין חד מיניים. ההחלטה, שעליה הודיע אתמול (שבת) ראש הממשלה לי שיינלונג, בטלוויזיה הממלכתית, מגיעה לאחר שנים של דיון סוער בסוגיה.

העיר הידועה בערכיה השמרניים, החליטה לבטל את חוק 377A מהתקופה הקולוניאלית, שהוציא מהחוק יחסים בין גברים חד מיניים, על רקע קריאות הולכות ומתגברות נגדו.

העמדה הקודמת של הממשלה היתה לשמר את החוק, אך במקביל לא לאכוף אותו, כדי לפייס את שני הצדדים. אך אתמול אמר לי כי החוק יבוטל משום שהוא מאמין ש"זה הדבר הנכון לעשות, שאותו יקבל העם הסינגפורי". לדבריו, "אנשים חד מיניים מתקבלים טוב יותר כיום" וביטול החוק יקדם את המדינה מבחינת "נורמות חברתיות. ואני מקווה שביטול החוק יספק רווחה לסינפורים חד מיניים", הוא הוסיף.

לי גם אמר שהממשלה חייבת להבטיח הגנה משפטית להגדרה של נישואים - כפעולה שקורית בין גבר לאישה, מה שיקשה על הפיכת נישואים חד מיניים לחוקיים. לדבריו, החברה הסינגפורית נותרה שמרנית ורבים רוצים לשמור על הנורמות המשפחתיות והחברתיות.

הפגנה בעד זכויות להט"בים, סינגפור. GettyImages
הפגנה בעד ביטול החוק בסינגפור/GettyImages

סינגפור ירשה את חוק 377A מהשלטון הבריטי ובחרה להותיר אותו על כנו לאחר שקיבלה עצמאות ב-1965. אף שהחוק אוסר רק על קיום יחסי מין חד מיניים, הוא נתפש כאיסור כללי על יחסים חד מיניים. החוק לא נאכף בשנים האחרונות וקהילת להט"ב החלה לשגשג בעיר, כולל מועדוני לילה להט"ביים.

החוק סתר את התדמית הפתוחה והמגוונת של סינגפור כמרכז פיננסי גלובלי. חברות בינלאומיות רבות שפועלות בה, אמרו כי החוק היווה מכשול לגיוס עובדים. גם ההתנגדות השמרנית התחזקה, והיום אמר לי כי שני הצדדים צריכים לגלות הבנה. בנאום לאומה, אמר לי כי "כל הקבוצות צריכות להפגין איפוק, משום שזאת הדרך היחידה שבה נוכל לנוע קדימה כמדינה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

סינגפור אינה הקולוניה לשעבר היחידה ששמרה על חוק 377 - החוק ממשיך להתקיים בחלקים אחרים של אסיה, אפריקה ואוקיאניה.

השלטון הבריטי הציג את החוק בהודו במאה ה-19. הוא התפשט במהרה מחוץ להודו. ב-2018 בית המשפט העליון של הודו ביטל את החוק בפסק דין היסטורי. בשנים האחרונות, טייוואן ותאילנד הפכו נישואים חד מיניים לחוקיים.

  • עוד באותו נושא:
  • סינגפור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully