וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישה התלוננה על רעשים באוזן - וגילתה כי ג'וק נכנס לה לעור התוף

עודכן לאחרונה: 21.8.2022 / 23:16

אישה בשנות ה-70 לחייה הגיעה לבית החולים לניאדו כשהיא מתלוננת על תחושת גירוי ועקצוץ עזים בתוך האוזן. הבדיקה גילתה כי חרק חדר באופן נדיר לתוך תעלת השמע. לאחר "מאבק לא קל" של החרק, הוא נשלף מגופה של האישה על ידי ד"ר ג'יי שסיפר: "השלווה שלה היתה משמעותית"

ג'וק חי שהתגלה אצל גברת בשנות ה-70 לחייה. ביה"ח לניאדו, אתר רשמי
החרק שנשלף מהאוזן של האישה/אתר רשמי, ביה"ח לניאדו

אישה בשנות ה-70 לחייה הגיעה למחלקה לרפואה דחופה בבית החולים לניאדו בנתניה, כשהיא סובלת מרעש בעוצמה גבוהה ותחושת עקצוץ וגירוי עז בתוך האוזן שלה. לאחר בדיקה קצרה התגלה כי חרק נכנס באופן נדיר לתוך תעלת השמע והתיישב על עור התוף. בבית החולים שלפו את החרק מגופה של האישה.

למחלקה נקרא הרופא התורן ממחלקת אף אוזן גרון, ד"ר ג'יי וולגלרנטר, המנהל את יחידת אא"ג ילדים. הטיפול הניתן לתופעה הנדירה בדרך כלל מתחיל בשפיכת נוזל הרדמה לתוך האוזן. בכך הורגים את החרק ומאלחשים את הכאב.

אולם, האישה הייתה בעלת רגישות לחומרי הרדמה ועל כן היה בלתי אפשרי לבצע את הטיפול הראשוני. ד"ר ג'יי החדיר מצלמה לתעלת השמע, אבחן את מיקומו של החרק הטורדני ושלף אותו בנסיון הראשון, לאחר "מאבק לא קל מצד החרק". ההליך בוצע ללא הרדמה, כשהאישה לא זזה, למרות משק כנפי החרק על עור התוף שלה ותחושת הכאב.

ג'וק חי שהתגלה אצל גברת בשנות ה-70 לחייה. ביה"ח לניאדו, אתר רשמי
החרק שנשלף מהאוזן של האישה/אתר רשמי, ביה"ח לניאדו

ד"ר ג'יי סיפר כי "אחת לכמה שנים, אני מקבל טלפון באמצע הלילה, עם צרחות אימים של מטופל או מטופלת, שחרק נכנס לתוך האוזן שלהם. לפעמים זה מרגיש כאילו המטופלים עוברים התקף פסיכוטי. צריך להבין שחרק שמתיישב על עור התוף מייצר רעש בעוצמה גבוהה מאד, לצד תחושת גירוד/דגדוג/עקצוץ קשה. זה פשוט בלתי נסבל. במקרה הזה, הגיעה אלי אשה מחדר המיון, עם תלונה שלפני כארבעה ימים נכנס לאוזן שלה חרק, ולמרות המצב היא מצליחה לשמור על שלווה ורוגע, אין לי מושג איך. השלווה והרוגע שלה היו כלי טיפולי משמעותי. אילולא היא היתה כה שלווה, אני בספק גדול אם הייתי מצליח להוציא את החרק מתוך האוזן, בגלל הרגישות לחומרי הרדמה. הסכנות הכרוכות בכניסת חרק לאוזן , מלבד הסבל הכבד, הם זיהום, אובדן שמיעה ועוד. זה משהו שאני לא מאחל גם לשונאים שלי. אני שמח שהצלחתי לבצע את שליפת החרק מהאוזן ומאחל לגברת בריאות שלמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully