וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרוג שלישי בתוך שעות: פועל כבן 50 נהרג בנפילה לבור באתר בנייה בגלבוע

עודכן לאחרונה: 21.8.2022 / 17:39

הפועל נלכד בעומק 8 מטרים באתר ביישוב גדיש, ואחרי כשעתיים חולץ ללא רוח חיים. ההרוגים באתר הבנייה בטירת כרמל: חסן ותד בן ה-29, אב לתינוק כבן חודש, ודיאב ותד בן ה-21. הם נלכדו מתחת למכולה, עליה נפלה מעלית משא

בווידאו: זירת תאונת הבנייה הקטלנית בטירת הכרמל/צילום: יואב איתיאל

פועל כבן 50 נהרג היום (ראשון) בנפילה לבור באתר בנייה ביישוב גדיש שבגלבוע. הפועל נפל לבור בעומק כשמונה מטרים, ואחרי יותר משעתיים חולץ ללא רוח חיים. המשטרה הודיעה כי היא פתחה בחקירת נסיבות האירוע בשיתוף חוקר תאונות עבודה של משרד העבודה והרווחה שהגיע לזירה.

זיו שייקביץ ומאור משה, פרמדיקים של מד"א שהגיעו לזירה, סיפרו כי הפועל היה ללא סימני חיים כשהגיעו למקום, ו"לאחר פעולות חילוץ ממושכות קבענו את מותו". רק כמה שעות קודם לפני כן, נמחצו למוות שני פועלים באתר בנייה בטירת הכרמל כשמעלית קרסה על מכולה במקום.

רב רשף מיכאל גולדנברג, שפיקד על מבצע החילוץ, אמר כי "בשל מורכבותו ואופיו של האירוע, עם קבלת ההודעה הוחלט להקפיץ את היחידה לחילוצים מיוחדים לזירה. עם הגעת הצוותים הראשונים לאירוע התקבלה תמונת המצב ונראה כי הלכוד מחוסר הכרה ואינו מתקשר עמנו". לדבריו, לאחר עבודה סיזיפית ומורכבת, חולץ הפועל שהיה לכוד מתחת לערימת אדמה וצינור שהקשה מאוד על פעולת החילוץ. גורמי רפואה קבעו את מותו במקום".

בלאל גבארין, הפועל שנהרג בתאונת העבודה בגלבוע. מתוך פייסבוק, אתר רשמי
בלאל גבארין, הפועל שנהרג בתאונת העבודה בגלבוע/אתר רשמי, מתוך פייסבוק
חילוץ הפועל שנפל לבור באתר בניה במושב אומן שבחבל תענך, 21 באוגוסט 2022. כיבוי והצלה מחוז צפון, אתר רשמי
הקטל באתרי הבנייה נמשך. פעולות חילוץ הגופה של הפועל, היום/אתר רשמי, כיבוי והצלה מחוז צפון

מוקדם יותר היום נפלה מכולה על פועלים באתר בנייה ברחוב השחרור בטירת הכרמל - שניים נהרגו, שלושה בני אדם נפצעו בינוני ואדם נוסף נפצע קל ועזב עצמאית את המקום. חובשים ופרמדיקים של מד"א הוזעקו למקום, העניקו טיפול רפואי לפצועים וקבעו את מותם של ההרוגים, בני דודים בשם חסן ותד בן 29 ודיאב ותד בן 21, שניהם מכפר ג'ת במשולש.

ככל הנראה, פועלים עמדו במעלית, שנפלה מקומה 12 על מכולה של אתר הבנייה. נזק נגרם גם לבניין סמוך. נציג משרד העבודה זומן למקום. שישה בני אדם עוכבו במקום. המשטרה פתחה בחקירת נסיבות התאונה, והחקירה הוטלה באופן חריג על יחידת לה"ב 433.

אחד ההרוגים, חסן ותד, נישא לפני כשנה ונולד לו ילד לאחרונה. שני ההרוגים נלכדו מתחת למכולה. לדברי מד"א "הם סבלו מחבלה רב מערכתית קשה, לאחר שהם חולצו נאלצנו לקבוע את מותם". מתוך המכולה חולץ גבר כבן 50 במצב בינוני ובהכרה מלאה; בנוסף, מהמקום פונו שני פצועים נוספים כבני 30 במצב בינוני ופצוע קל.

הרוגים בתאונת עבודה באתר בנייה, טירת כרמל, 21 באוגוסט 2022. ללא, אתר רשמי
זירת התאונה בטירת הכרמל. היום/אתר רשמי, ללא

על פי עדויות פועלים שעבדו באתר, הבוקר הגיע צוות קבלן מעליות חיצוני, כדי להוסיף גובה למתקן של מעלית המשא מהקומה ה-12 ועד לקומה ה-16. כתוצאה מאיתות שגוי למפעיל המנוף, פגעה זרועו של המנוף במעלית ושניות לאחר מכן היא נשמטה אל הקרקע ופגעה במכולת המשרדים והמגורים. עוד סיפרו הפועלים כי שני ההרוגים היו עם כל ציוד המיגון והבטיחות.

שכנה שישבה במרפסת ביתה הצמוד לבניין בו אירעה התאונה, סיפרה כי "היה בום גדול, חשבתי שהבנין נפל". היא שחזרה, "הסתכלתי לכיוון, ראיתי ענן אבק. יצאתי החוצה, ראיתי כבאים מגיעים, ליד המכולה ראיתי מישהו שוכב. ישר ידעתי שהוא מת". שכנה נוספת, יהודית סימן-טוב, העידה כי "חיים פה מתחת לבניין הזה בפחד, מאז שהתחילו העבודות אני בכלל הולכת מסביב. ניצלנו בנס. אני אישה מאמינה ואיכשהו מתחת לכיסא היה מחזיק ספר תהילים שנשאר מאתמול וזה מה שהציל אותנו".

ד"ר מיקי וינקלר, מנכ"ל המוסד לבטיחות ולגיהות מסר: "אנו מצרים על האירוע הקשה שאירע היום בטירת הכרמל, ושולחים תנחומים למשפחות שני הפועלים שנהרגו. את תאונות העבודה הללו אפשר וצריך לעצור. על המנהלים באתרי העבודה לוודא כי מפעילי העגרונים עובדים על פי הנחיות הבטיחות הנדרשות מהם וכי הם בעלי ההסמכה הנדרשת בכדי להתמודד עם כלל הסכנות הבטיחותיות הקיימות באתר".

מחברת עמרם אברהם נמסר: "האירוע אירע בזמן ביצוע עבודה באתר ההקמה בידי צוות מקצועי של קבלן משנה חיצוני עמו התקשרה חברת הביצוע של החברה. העבודות באתר הופסקו באופן מיידי ביוזמת החברה לצורך תחקור ראשוני של האירוע, והחברה משתפת פעולה באופן מלא עם גורמי חקירה רלוונטיים. החברה מביעה צער רב על האירוע והנפגעים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully