וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני הרוגים מנפילת מעלית על מכולה באתר בנייה בטירת הכרמל

עודכן לאחרונה: 21.8.2022 / 16:09

שני בני דודים מכפר ג'ת, חסן ודיאב ותד, בני 29 ו-21, חולצו ללא רוח חיים מתחת למכולה, עליה נפלה מעלית משא מקומה 12. חובשים ופרמדיקים של מד"א הוזעקו לרחוב השחרור בעיר, קבעו את מותם של ההרוגים והעניקו טיפול רפואי לפצועים; המשטרה פתחה בבדיקת נסיבות התאונה

בווידאו: זירת תאונת הבנייה הקטלנית בטירת הכרמל/צילום: יואב איתיאל

מכולה נפלה היום (ראשון) על פועלים באתר בנייה ברחוב השחרור בטירת הכרמל - שניים נהרגו, שלושה בני אדם נפצעו בינוני ואדם נוסף נפצע קל ועזב עצמאית את המקום. חובשים ופרמדיקים של מד"א הוזעקו למקום, העניקו טיפול רפואי לפצועים וקבעו את מותם של ההרוגים, בני דודים בשם חסן ותד בן 29 ודיאב ותד בן 21, שניהם מכפר ג'ת במשולש.

ככל הנראה, פועלים עמדו במעלית, שנפלה מקומה 12 על מכולה של אתר הבנייה. נזק נגרם גם לבניין סמוך. המשטרה הגיעה למקום ופתחה בבדיקת נסיבות תאונת העבודה. נציג משרד העבודה זומן למקום. שישה בני אדם עוכבו במקום.

אחד ההרוגים, חסן ותד, נישא לפני כשנה ונולד לו ילד לאחרונה. שני ההרוגים נלכדו מתחת למכולה. לדברי מד"א "הם סבלו מחבלה רב מערכתית קשה, לאחר שהם חולצו נאלצנו לקבוע את מותם". מתוך המכולה חולץ גבר כבן 50 במצב בינוני ובהכרה מלאה; בנוסף, מהמקום פונו שני פצועים נוספים כבני 30 במצב בינוני ופצוע קל.

עדים בזירה סיפרו כי מעלית המשא של אתר הבנייה נפלה מגובה על מכולת המשרדים שהייתה גם היא בגובה, התהפכה ומחצה את השניים למוות. שלושה נוספים ששהו בתוך המכולה נפצעו קשה. הפועלים אומרים ששני ההרוגים היו עם כל ציוד המיגון והבטיחות. מסתמן כי הוראה שגויה מאתת למנופאי גרמה לתאונה.

הרוגים בתאונת עבודה באתר בנייה, טירת כרמל, 21 באוגוסט 2022. ללא, מערכת וואלה
זירת התאונה, היום/מערכת וואלה, ללא

פראמדיק מד"א, מוחמד טאבש, סיפר כי "כשהגענו למקום הבחנו במכולה שנפלה מגובה על גבי מכולה אחרת". חובשת באיחוד הצלה שהגיעה למקום, בתאל ז'נט חבקוק, סיפרה כי לדברי העובדים "מעלית משא קרסה על מכולה של מגורי עובדים, והמכולה נפלה לחצר מבנה".

ראש העיר אריה טל הגיע לזירה וסיפר כי האירוע "הוא אסון נורא, תאונת עבודה קשה מאוד. משתתף בצערם של משפחות ההרוגים. כל הנפגעים הם עובדי קבלן, העובדים בשטח, כל האירוע נחקר כרגע". הוא ציין לטובה את כל גורמי ההצלה שלדבריו "מידית הגיעו לשטח והתחילו בפעילות". צוותי הפיקוח של העירייה הגיעו לתחילה לזירה וביצעו פעולות ראשונות לחילוץ בשטח.

הרוגים בתאונת עבודה באתר בנייה, טירת כרמל, 21 באוגוסט 2022. דוברות כב"ה
זירת התאונה, היום/דוברות כב"ה

בנוגע לריבוי תאונות העבודה אמר ראש העיר, "משרד העבודה מודע לכל הנושאים האלה ועושים את המיטב, לא בא להגן על התאונה עצמה אבל לתאונות האלה יש גורמים שייבדקו. מקווה שיופקו לקחים כי הבנייה תמשיך ולא תיעצר".

שכנה שישבה במרפסת ביתה הצמוד לבניין בו אירעה התאונה, סיפרה כי "היה בום גדול, חשבתי שהבנין נפל". היא שחזרה, "הסתכלתי לכיוון, ראיתי ענן אבק. יצאתי החוצה, ראיתי כבאים מגיעים, ליד המכולה ראיתי מישהו שוכב. ישר ידעתי שהוא מת". שכנה נוספת, יהודית סימן-טוב, העידה כי "חיים פה מתחת לבניין הזה בפחד, מאז שהתחילו העבודות אני בכלל הולכת מסביב. ניצלנו בנס. אני אישה מאמינה ואיכשהו מתחת לכיסא היה מחזיק ספר תהילים שנשאר מאתמול וזה מה שהציל אותנו".

הרוגים בתאונת עבודה באתר בנייה, טירת כרמל, 21 באוגוסט 2022. יואב איתיאל
זירת התאונה, היום/יואב איתיאל

ד"ר הדס תגרי, מנהלת "הקבוצה למאבק בתאונות בניין ותעשייה", מסרה כי "התאונה רבת הנפגעים המחרידה הבוקר היא חוליה נוספת בהפקרת בטיחות העובדים, שמתחילת השנה 43 מהם נהרגו בתאונות עבודה, בהם 20 באתרי הבנייה". היא טענה, "לצערנו הרב, אנו עדים לירידה משמעותית בהיקף מפקחי הבטיחות במנהל הבטיחות שירד בשנתיים האחרונות מ-90 ל-70, ועל אף הבטחות חוזרות ונשנות ותקנים פנויים דבר לא נעשה לתיקונו. גם המשטרה והפרקליטות אינן מטפלות כנדרש במיצוי החקירות והדין עם האחראים וזאת בפרט באזור הצפון, בו התרחשו בשנים האחרונות כשליש מתאונות העבודה הקטלניות, אולם כתבי אישום ספורים בלבד הוגשו".

ביום רביעי, פועל בן 47 נפצע קשה אחרי שנפל מגובה במהלך עבודתו במבנה במזרח ירושלים. צוות מד"א שהוזעק למקום העניק לו טיפול רפואי ופינה אותו לבית החולים הדסה עין כרם כשהוא סובל מחבלות בראש ובחזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully