וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לימור לבנת טוענת שיפה בן דויד מונעת משיקולים פוליטיים: "היא פעילה בליכוד"

עודכן לאחרונה: 21.8.2022 / 10:42

שרת החינוך לשעבר אמרה כי "לחתונת אחד מילדיה מגיעה כל צמרת הליכוד, אפשר להבין שזה לא מקרי". היא הביעה תמיכתה במשרד האוצר וקראה להצעתם להעלאת שכר המורים "נדיבה מאוד": "בלתי נסבל שהתקדמות מורה תהיה על פי ותק"

בווידאו: יפה בן דויד ושרת החינוך תוקפות את האוצר על ניהול המו"מ עם המורים/צילום: ניב אהרונסון

שרת החינוך לשעבר לימור לבנת טענה כי מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד מונעת משיקולים פוליטיים ו"פעילה בליכוד". "לחתונת אחד מילדיה מגיעה כל צמרת הליכוד, היום לפני חודשיים, אז אפשר להבין שזה לא מקרי", הסבירה. "אנשי ליכוד, חברי כנסת ושרים לשעבר לא מגיעים סתם לחתונות ולא מגיעים כולם, אלא אם יש כאן מישהו בעל השפעה ועמדת כוח".

לבנת טענה כי יש "התנגדות מסורתית של ארגוני המורים לשינויים במערכת", וסיפר הכי "בשעתו שני ארגוני המורים הכריזו עליי מלחמת עולם איומה, בדיוק על הניסיון שלי במסגרת ועדה שהקמתי, שמשמשת עד היום כתנ"ך של מערכת החינוך, וגם רפורמות שנעשו אחרי שסיימתי את תפקידי התבססו על אותו דבר". לדבריה, הצעת משרד האוצר לשכר המורים הצעירים היא "מאוד נדיבה".

היא הוסיפה, "מנהלים יקבלו תוספות דרמטיות, נכון שמורה שהוא כבר שנה 20 מקבל מעל 13 אלף ש"ח, יקבל תוספת צנועה יותר, משום שהיעד הוא להביא מורים חדשים למערכת החינוך. צעירים היום לא באים בכלל למכללות להוראה".

היא הביעה תמיכתה במשרד האוצר וטענה כי "אי אפשר יותר להתבסס על ותק, זה בלתי נסבל שהתקדמות מורה במערכת תהיה על פי ותק". לדבריה, "כשהאוצר בא ומציע הצעה, אני יודעת שהם ישבו ביחד, וצריך לקחת בחשבון שהפער בין המורים הוותיקים לצעירים הוא השני הכי גדול בעולם".

בהמשך, תקפה את שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון וטענה שהיא "מתפקדת כיו"ר איגוד מקצועי ולא שרת חינוך שרואה את התמונה הכוללת". לדבריה, "היום הלימודים במכללות הם פשוט לא רלוונטיים יותר, היום מורה צריך להיות בעל תואר אקדמי במקצוע אותו הוא רוצה ללמד, ואחרי זה לעשות תואר בחינוך. היום מורים הם לא בעלי תואר אקדמי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully