וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הבצורת הקשה: שרידי ספינות מלחמה נאציות נחשפו בנהר הדנובה

עודכן לאחרונה: 20.8.2022 / 14:25

מפלס המים של הנהר השני באורכו באירופה ירד לנקודת השפל הנמוכה ביותר מאה האחרונה, מה שהביא לחשיפת שרידים מהעבר הרחוק באזור עיירת הנמל הסרבית פרחובו. על רבות מהספינות נמצאו תחמושת וחומרי נפץ, שעדיין מסוכנים, והימצאותם הביאה לשיבושי תנועה בנהר

שרידי ספינות נאציות שנחשפו בנהר הדנובה באזור סרביה, בעקבות הבצורת הקשה באירופה, 20 באוגוסט 2022. רויטרס
שרידי הספינות שנמצאו/רויטרס

הבצורת הקשה ביותר באירופה זה שנים ייבשה את נהר הדנובה, והביאה לכך שמפלס המים בנהר ירד לאחת מנקודות השפל שלו במאה האחרונה. בעקבות ירידת מפלס המים, נחשפו עשרות חלקים של ספינות מלחמה של גרמניה הנאצית, שטבעו במהלך מלחמת העולם השנייה באזור עיירת הנמל הסרבית פרחובו.

כלי השיט היו בין מאות כאלו שפעלו במהלך המלחמה באזור זה של הדנובה. הן רוכזו במקום ב-1944, כשגרמניה הנאצית נסוגה מפני הצבא הסובייטי, שהתקדם לעברה עם צבאו בשיא המלחמה. כלי שיט טבוע כבר נמשה מהדנובה בחושד מרץ האחרון, והוצאתו עלתה לממשלת סרביה כמעט 30 מיליון דולר.

שרידי ספינות נאציות שנחשפו בנהר הדנובה באזור סרביה, בעקבות הבצורת הקשה באירופה, 20 באוגוסט 2022. רויטרס
השרידים שנמצאו בדנובה/רויטרס
שרידי ספינות נאציות שנחשפו בנהר הדנובה באזור סרביה, בעקבות הבצורת הקשה באירופה, 20 באוגוסט 2022. רויטרס
השרידים שנמצאו/רויטרס

על רבות מהספינות נמצאו תחמושת וחומרי נפץ, שגם היום עלולים להיות מסוכנים. בימי בצורת כמו אלה, אותם מייחסים מומחים לשינויי האקלים, חשיפתם של שרידים אלה בנהר מהווים שיבושי תנועה משמעותיים בנהר.

הבצורת מורגשת לא רק באירופה, אלא גם בארצות הברית, עם מקרים דומים של התייבשות נהרות ואגמיים. מחודש מאי נמצאו באגם מיד, הנמצא מזרחית ללאס וגאס, שרידי אדם בארבע תקריות שונות, כשבתקרית האחרונה נמצאו שרידי שלד באזור סווים ביץ'. שומרי הפארק זגרו את האזור כדי לאסוף את השרידים, וחוקר מקרי מוות נקרא לקבוע את סיבת המוות.

לפני כן, בשלוש תקריות נפרדות נמצאו שרידי אדם באגם באזורים שבהם גובה פני המים צנח לשפל חסר תקדים בשל משבר המים המתמשך במערב ארצות הברית. השרידים הקודמים, כולל גופה שעליה פצע ירי שנמצאה בחבית, היו בשלבים שונים של רקבון, וקשה יהיה להוציא מהן די.אן.איי, אמרו גורמים רשמיים. לא ברור עדיין כמה זמן שכבו השרידים באגם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully