וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: 8 מאסרי עולם לחבר הרביעי והאחרון בתא דאעש "הביטלס"

עודכן לאחרונה: 21.8.2022 / 10:08

אל שפי אלשייך, לוחם דאעש בריטי, נידון לשמונה מאסרי עולם על תפקידו בחטיפת בני ערובה, רציחתם של ארבעה אמריקנים ובסעיפים נוספים. זאת, ביום השנה השמיני לרצח אחד מקורבנותיו, ג'יימס פולי. אמו של פולי כינתה זאת "ניצחון חלול"

הוריי הקורבנות של לוחם ארגון דעאש אל שייך מחוץ לבית המשפט, כשנגזרו עליו 8 מאסרי עולם. 20 באוגוסט 2022/רויטרס

אל שפי אלשייך, לוחם דאעש בריטי, נידון אתמול (שישי) לשמונה מאסרי עולם בבית המשפט בווירג'יניה בגין תפקידו בחטיפת בני ערובה, רציחתם של ארבעה אמריקנים ובסעיפים נוספים. אלשייך, הוא חבר בתא ההוצאה להורג שקיבל את הכינוי "הביטלס של דאעש" בשל המבטא הבריטי שלהם. על פי ההערכות של גורמים אמריקניים, ערפה הרביעייה את ראשם של לפחות 27 חטופים ממדינות המערב ועינתה רבים אחרים. בית המשפט גזר את דינו ביום השנה השמיני לרצח האכזרי של אחד מקורבנותיו של אלשייך, העיתונאי האמריקני ג'יימס פולי.

אלשייך וחברה נוספת בחולייה, אלכסנדה קוטיי, הואשמו באוקטובר 2020 בשמונה סעיפי אישום בגין מעורבותם בלקיחת בני ערובה וברציחות של העיתונאי פולי, העיתונאי האמריקני סטיבן סוטלוף, עובדי הסיוע האמריקנים פיטר קאסיג וקיילה מולר, וכן אזרחים בריטים ויפנים. אלשייך הורשע בחודש אפריל האחרון.

חברי התקשורת מתאספים מחוץ לבית המשפט הפדרלי בזמן שהם ממתינים להצהרות בעקבות גזר הדין של אל שפי אלשייך, אזרח בריטי לשעבר ולוחם דאעש, באלכסנדריה, וירג'יניה, ארה"ב, 19 באוגוסט 2022.. רויטרס
בית המשפט הפדרלי בוירג'יניה, ארה"ב/רויטרס

משפטו של אלשייך, נמשך שבועיים ובמהלכו העידו בני ערובה לשעבר על התנאים האכזריים, המכות, הרעב והעינויים. בהודעה של משרד המשפטים האמריקני, נכתב בנושא כי "על פי ראיות שהוצגו במהלך המשפט, בנוסף להתעללות פיזית ופסיכולוגית בחטופים, השתתפו אלשייך ושותפיו לחשיפת החטופים בכוח לרצח בני ערובה אחרים שהוחזקו בידי דאעש".

משרד המשפטים הרחיב בהודעתו על הראיות בדבר המעשים וכתב: "בין החודשים אוגוסט לאוקטובר 2014, פרסם ארגון דאעש סרטונים המתארים את עריפת ראשיהם של ג'יימס פולי, סטיבן סוטלוף והאזרחים הבריטים דיוויד היינס ואלן הנינג". עוד כתב המשרד כי "בנובמבר 2014, דאעש פרסם סרטון המציג את ראשו הערוף של פיטר קאסיג", והוסיף כי "בינואר 2015, דאעש פרסם סרטונים המראים את גופתה הערופה של האזרחית היפנית הארונה יוקאווה ועריפת ראשו של האזרח היפני קנג'י גוטו". כמו כן, ציין המשרד כי "ב-7 בפברואר 2015, משפחתה של קיילה מולר קיבלה אימייל מדאעש המאשר את מותה בסוריה".

קרל מולר, אביה של קיילה מולר שנהרגה על ידי דאעש, מדבר עם עיתונאים מחוץ לבית המשפט הפדרלי בעקבות גזר הדין של אל שפי אלשייך, אזרח בריטי לשעבר ולוחם דאעש, באלכסנדריה, וירג'יניה, ארה"ב, אוגוסט 19, 2022. רויאלטי
"אנחנו רוצים לשים אותה על אדמת אמריקה". קרל מולר, אביה של קיילה מולר/רויאלטי

קרל מולר, אביה של קיילה מולר, אמר לעיתונות על גזר הדין כי הוא חושב ש"העונש מתאים לפשע". "הוא יבלה את שארית ימיו בתא ויהיה לו זמן לשקול מה הוא עשה", אמר. עוד הוסיף כי גזר הדין "מרתיע אחרים שלא לעשות דברים מהסוג הזה". כמו כן, קרל מולר ציין כי המשפחה עדיין מנסה לברר מה בדיוק קרה לבתו, שלטענת דאעש נהרגה בהתקפה אווירית ירדנית על העיר א-רקה. "אנחנו רוצים להחזיר אותה הביתה. אנחנו רוצים לשים אותה על אדמת אמריקה, לאן שהיא שייכת", אמר.

דיאן פולי, אמו של ג'יימס פולי, אמרה שהיא אסירת תודה על גזר הדין אך כינתה אותו "ניצחון חלול". "המדינה שלנו איבדה ארבעה מהאזרחים הטובים ביותר שלה. אנחנו המשפחות איבדו את אהובינו לנצח", אמרה.

סגן התובע האמריקני ראג' פארך התייחס למשפט ואמר כי "מעשי הטרור המרושעים הללו נגד העולם הפיצו קטל ופחד, וגרמו לייאוש עמוק". פארך הוסיף כי "הפשעים ההרסניים הביאו למותם של לפחות שמונה אזרחים אמריקנים, בריטים ויפנים, בין היתר תוך עריפת ראשים מזעזעת, שפורסמו בקנה מידה עולמי והושמעו בצורה מעוותת על ידי תעמולה של דאעש".

סגן מנהל ה-FBI, פול אבאטה, אמר על גזר הדין של אלשייך כי הוא "מוכיח שמי שהורג או פוצע את אזרחינו אינו יכול להסתתר לנצח".

דיאן פולי, אמו של ג'יימס פולי, עיתונאי אמריקאי שנהרג על ידי דאעש, מדברת עם עיתונאים מחוץ לבית המשפט הפדרלי בעקבות גזר הדין של אל שפי אלשייך, אזרח בריטי לשעבר ולוחם דאעש, באלכסנדריה, וירג'יניה.  19 באוגוסט 2022. רויטרס
"ניצחון חלול". דיאן פולי, אמו של ג'יימס פולי שנרצח בידי אלשייך/רויטרס

חברי הרבעיה, אלשייך וקוטיי, שאזרחותם הבריטית נשללה בגלל חברותם בדאעש, נתפסו יחד על ידי הכוחות הסוריים הדמוקרטיים כשניסו לברוח לטורקיה בינואר 2018. התובע הכללי דאז, וויליאם בר, ניהל משא ומתן עם בריטניה להסגרת השניים לארה"ב ולהעמדם לדין, תוך הורדת עונש המוות מהשולחן כשיקול לגזר הדין.

קוטיי הודתה באשמה בספטמבר וקיבלה שמונה מאסרי עולם מוקדם יותר השנה. כמו כן, החבר השלישי בחולייה מוחמד אמוואזי, המכונה גם "ג'ון הג'יהאדי", נהרג בתקיפת מזל"ט ב-2015, ואילו החבר הרביעי, איין לזלי דיוויס, הוסגר לבריטניה מטורקיה לפני כשבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully