וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעצר שי אביטל מהווה הזדמנות להחזיר את ההרתעה מול עברייני מין

חגית פאר

עודכן לאחרונה: 19.8.2022 / 19:20

מעצר סוכן הדוגמניות מגיע בתקופה מורכבת ומאתגרת, אחרי שחרורם המוקדם של משה איבגי, רונן ביטי ואלון קסטיאל. תהליך ההסגרה של אביטל צפוי להיות מורכב וארוך, אך מצופה מהפרקליטות להקצות את כל המשאבים האפשריים כדי להפחית את סבל הקורבנות. דעה

עו"ד שרון נהרי, המייצג את שי אביטל בתום הדיון בעניינו/מערכת וואלה!

החדשות על מעצרו של מי שהוא לכאורה עבריין מין סדרתי, שי אביטל, מגיעות בתקופה מורכבת ומאתגרת בכל הקשור למאבק באלימות ובעבריינות מין נגד נשים. החודשים האחרונים בלבד סיפקו לא מעט פרשיות שהטילו צל כבד על האמון במערכות החוק השונות בהתמודדותן עם אותם עברייני מין.

די להיזכר בוועדת השחרורים שהפכה את השחרור המוקדם של עברייני מין למה שנראה כמו מדיניות מכוונת - ממש וועדת כל הקודם זוכה. ממשה איבגי, דרך רונן ביטי ועד אלון קסטיאל. פרקליטות המדינה, מצידה, לא ממהרת פעמים רבות לעתור כנגד השחרורים הללו אם כי לאחרונה הוכח כי הלחץ הציבורי עושה את שלו ומשהו שם בכל זאת זז. ניתן רק לשער מה קורה בפרשיות שאינן בעלות פרופיל ציבורי גבוה וכמה קורבנות נאלצות לראות את תוקפיהן משוחררים מוקדם בהרבה מהצפוי וזאת במקרים בהם לא נחתם בכלל הסדר טיעון שמונע מחלקם לשבת יום אחד בכלא.

בחזרה לפרשת שי אביטל - לא פחות מ 30 נשים אמיצות אזרו אומץ והעידו על המעשים הנוראיים שעשה בהן, לכאורה, "סוכן העל". צריך להבין - לא מדובר בדבר מובן מאליו. כל אישה שמחליטה להתלונן, ודאי באופן רשמי בתחנת המשטרה, לוקחת בחשבון שתיאלץ לחוות שוב ושוב את החוויות הטראומטיות ובמקרים בהם מדובר באנשים מפורסמים, חזקים ועשירים - יש להוסיף לכך גם את הנאצות והקללות ברשתות החברתיות ואת הפיכתן פעם אחר פעם מושא לאלימות נוספת, הפעם מילולית.

מעצר שי אביטל באמסטרדם, הולנד. 18 באוגוסט 2022. ללא, אתר רשמי
להשיב את ההרתעה שאבדה. מעצר שי אביטל/אתר רשמי, ללא

יש לי ביקורת רבה על ההתנהלות בפרשה ועל העובדה שלקח כל כך הרבה זמן להביא את שי אביטל לישראל - משטרת ישראל, הפרקליטות ויתר הגורמים יצטרכו להפיק לקחים בכדי שבפעם הבאה, שלצערי עוד תגיע, הדברים ייעשו באופן מהיר יותר ותוך התחשבות בעשרות הקורבנות שכל יום של המתנה הוא סיוט עבורן. אך ביום הזה צריך גם לומר מילה טובה למשטרת ישראל שבסופו של דבר שמה ידה, במבצע משותף עם האינטרפול, על עבריין המין הסדרתי הזה לכאורה.

כעת העיניים של כולנו מופנות לפרקליטות. מאז פרסום דבר מעצרו הבוקר, מסבירים לנו כל העת שתהליך ההסגרה צפוי להיות מורכב וייתכן שגם ארוך. אין לי ספק שגם במשטרה וגם בפרקליטות פועלים מתוך רצון אמיתי להביא את שי אביטל בפני הצדק כאן בישראל במהירות האפשרית. הציפייה כעת היא שבפרקליטות יקצו את כל המשאבים האפשריים כדי להפוך את ההליך הזה לקצר ככל שאפשר. זו גם ההזדמנות של המשטרה ושל הפרקליטות, וגם של בתי המשפט בישראל, להחזיר במשהו את ההרתעה שכה נשחקה בשנים האחרונות, אל מול אותם עברייני מין סדרתיים.

ישנה כאן הזדמנות להעביר מסר ערכי ברור, גם לעבריינים העתידיים, אך גם לקורבנות שעודן חוששות להתלונן - אנו מאמינים לכן, אנו נפעל בכדי להקל על הסבל שלכן ואנו לא נאפשר לעבריינים האלו לחמוק מדין וגם מגזר דין שישקף במשהו את חומרת מעשיהם.

חגית פאר היא יו"ר ארגון נעמת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully