וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת הסגרה: שי אביטל, סוכן הדוגמניות החשוד בעבירות מין, נעצר באמסטרדם

עודכן לאחרונה: 20.8.2022 / 14:47

אביטל יצא ממסעדה בעיר, זוהה ברחוב על ידי נציגת המשטרה בהולנד - ונאזק במקום. הוא נעצר בתיאום עם הפרקליטות ובהמשך להוצאת "הודעה אדומה" נגדו. הפרשה התפוצצה ביולי בשנה שעברה ומאז 26 נשים הגישו נגדו תלונות במשטרה בגין עבירות מין שיבצע בהן לכאורה

בווידאו: גל גברעם אחרי שהגישה תלונה במשטרה נגד הסוכן שי אביטל/צילום: שני פרומקין

שי אביטל, סוכן הדוגמניות החשוד בעבירות מין בנשים שייצג, נעצר שלשום (חמישי) באמסטרדם שבהולנד לצורך הסגרתו לישראל. אביטל שיצא ממסעדה באזור ליידספליין, זוהה ברחוב על ידי נציגת המשטרה בהולנד - ונעצר במקום. נגד אביטל הוצא צו מעצר זמני ובתוך 40 יום על הרשויות בישראל להגיש בקשת הסגרה להולנד - בה ראיות המבססות את החשד נגדו. הדיון בבקשת ההסגרה יתקיים יום שני הקרוב, אביטל ישאר במעצר עד לדיון. עו"ד שרון נהרי ועו"ד מקומי נוסף ייצגו אותו.

צו המעצר נגד אביטל הוא בגין מעשים מגונים בשתי תלונות. עד כה הוגשו נגדו 26 תלונות, אך רק שתיים מהן עשויות להבשיל לכתב אישום, זאת בשל קשיים ראייתים וכן התיישנות על חלק מהאירועים שעלו בתלונות.

אביטל נעצר שלשום סביב השעה 23:30, בתיאום עם הפרקליטות ובהמשך להוצאת "הודעה אדומה" נגדו דרך האינטרפול. הוא הובא לתחנת המשטרה בהולנד לאחר שהזדהה בשמו. מהמשטרה נמסר כי אביטל נעצר בתום מערב ומעקב ממושך נגדו, שנערך במסגרת פעילות משותפת של חטיבת המודיעין של משטרת ישראל ומשטרת הולנד. רח"ט מודיעין, תת-ניצב דרור אסרף, ציין כי המבצע לאיתורו של אביטל ארך כשלושה חודשים, במהלכם עקבו אחריו בכמה מדינות באירופה. בפרקליטות נתנו אור ירוק למשטרה ואף דחפו למעצרו כבר במשך תקופה, אך במשטרה החליטו לבצע את המעצר רק אתמול.

למעצרו של אביטל מחוץ למסעדה בלב אמסטרדם קדמו שלושה חודשי מעקב של המשטרה אחר תנועותיו במדינות שונות. המעברים, שבוצעו על בסיס יומי, לא אפשרו למשטרה לקבל אישור משפטי ומבצעי לביצוע הפעולה. אתמול בעשר בלילה התקבל האישור - וכעבור שעה וחצי הוא נאזק והובא לתחנת המשטרה.

מעצר שי אביטל באמסטרדם, הולנד. 18 באוגוסט 2022. ללא, אתר רשמי
יצא ממסעדה ונעצר במקום. תיעוד המעצר, אתמול/אתר רשמי, ללא
עו"ד שרון נהרי, המייצג את שי אביטל בתום הדיון בעניינו/מערכת וואלה!

עו"ד שרון נהרי שמייצג את החשוד הודה כי אביטל הופתע מהמעצר. "אנחנו מכחישים את החשדות שמיוחסים לו וסבורים שהוא ישוחרר בערבות", הוסיף.

ביולי בשנה שעברה הגישו 26 נשים - בהן הדוגמנית גל גברעם, תלונות במשטרה נגדו בגין עבירות מין שביצע בהן לכאורה. אביטל שכר את שירותיו של עורך הדין ששי גז, הכחיש כל קשר - ונמלט מהארץ. באוקטובר הוא זומן לחקירה אך לא התייצב בתחנת המשטרה והמשיך לשהות בחו"ל.

יו"ר נעמת, חגית פאר, בירכה על מעצרו של אביטל ואמרה כי יש לוודא שהוא יוסגר לישראל במהירות האפשרית. "טוב שהדבר קרה גם אם באיחור בלתי נסלח ולאחר תקופה ממושכת בלתי נסבלת", אמרה. "יש לברך את משטרת ישראל על מעצרו ולוודא שיוסגר לישראל במהירות האפשרית ושלא תחל סחבת חדשה כעת. האירוע לא יושלם עד ששי אביטל יתייצב אל מול קורבנותיו וישיב על ההאשמות הקשות נגדו".

הדוגמנית לין פאר, שהעידה ששי אביטל הטריד אותה מינית, מסרה כי "הסורגים מחכים לו, יש בורא עולם בשמיים, הצדק נעשה. אני מאוד נרגשת, הייתי לקרוא ולדעת שזהו זה, הסיוט שלי ושל שאר המתלוננות נגמר".

בווידאו: הצהרה של רח"ט מודיעין, תת-ניצב דרור אסרף אודות מעצרו של שי אביטל/דובורת המשטרה
שי אביטל. ניר פקין
נעצר באמסטרדם. שי אביטל/ניר פקין

הפרשה התפוצצה לאחר ששורת נשים ודוגמניות שעבדו תחתיו מסרו עדויות לתכניות "הצינור" ו"חשיפה", בהן האשימו כי אביטל תקף והטריד אותן מינית. בעדות אחת אף נטען לאונס. אחת הנפגעות העידה כי אביטל נכנס איתה לחדר, טרק את הדלת, התקרב אליה, "הכניס ידיים, דחף אצבעות", ולמרות שאמרה לו "תעוף ממני", הוא המשיך לגעת בה בכוח. עוד סיפרה הנפגעת כי הוא הוריד את מכנסיו ותפס את מותניה בכוח.

בהמשך, הדוגמנית יוצאת האח הגדול גל גברעם הצטרפה למתלוננות בפוסט שצבר תאוצה ברשתות. בסרטון שפרסמה גוללה את היחס המשפיל שקיבלה מהמשטרה כשניגשה להגיש תלונה נגד סוכן הדוגמניות בטענה כי הטריד אותה מינית, ואף סיפרה שכשהגיעה לתחנת המשטרה והסבירה לשוטר שהמעשה אירע לפני כשנתיים, נשאלה מדוע הגיעה להתלונן רק עכשיו.

הליך הסגרה הוא אמצעי של שיתוף פעולה בינלאומי לצורך הבאת אדם להעמדה לדין או ענישה, אך לא לשם ביצוע פעולת חקירה בלבד. בשלב הראשון הוגשה בקשה למעצר זמני למשך 40 יום עד הגשת בקשת הסגרה הרשמית לבית המשפט ההולנדי. בקשת ההסגרה מפורטת יותר מבקשת המעצר ומופיעים בה בין השאר פרטי העבירות והמעשים שביצע ועוד. במהלך החודשים האחרונים המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה בחנה עם המשטרה את חומרי החקירה, ויחד גיבשו את הצו המעצר הבינלאומי בעניינו של אביטל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully